Mijn Skoda-app

Het eerste artikel dat spreekt over de kostenbatenanalyse en de market share is nog van 2014 (dus die cijfers zijn nog gebaseerd van de tijd dat android en iphone evenveel markt aandeel hadden 50-50)
De kwartaalcijfers die de eerste mega groei aantonen waren pas beschikbaar in januari 2015, dus dat heel artikel was juist op het moment dat het geschreven werd, maar was 1 maand later al achterhaald.

Het tweede artikel was geschreven door een KMO , maar was wetenschappelijk totaal niet te gebruiken omdat het usecases waren waarvan de exacte omstandigheden oncontroleerbaar waren of reproduceerbaar.
Zie de commentaar onder het artikel, je zal zien dat het vol met kritiek zit , het artikel is zeer onconsistent maar het beschrijft wel dat de problemen die ze beschrijven zo goed als net opgelost raken dankzij nieuwe development tools (die waar ik over sprak zoals android studio) dus ik vermoed dat ze die tools nog niet gebruikten bij het maken van hun test resultaten .

Over het algemeen ken ik een paar grote development burelen in Brussel die mobile applications maken en ze maken geen onderscheid meer in prijs tussen een android app of een IOS app, en dat komt voornamelijk omdat de development kinderziektes eindelijk weg zijn en het besturingsysteem sinds lollipop volwassen geworden is, en met Marshmellow IOS zelf overtreft.

Het is in het algemeen moeilijk voor een board of directors om te begrijpen hoe snel iets in IT kan groeien, je ziet dat ook aan de cijfers van de market share, ik heb nog nooit zo een grafieken gezien, dat iets zo uit het niets zo snel kan groeien, het heeft zelf met aan het denken gezet, ik evalueer elk jaar opnieuw de markt voor echt een idee te hebben wat er nu de beste oplossingen zijn, want het is niet omdat android dit jaar het beste is, dat het volgend jaar ook zo nog zal zijn...maar ik raad je allesinds aan om op te letten om conclussies te maken op basis van artikels die misschien door een ongeschoolde teenager geschreven worden...(je weet niet wie die mensen zijn en hun onderzoeksmethoden waar op zijn minst vreemd te noemen), je kan dus beter zelf de cijfers bekijken en testen uitvoeren

Maar voor terug on topic te komen:
De instake van skoda is niet om geld te verdienen maar wel om zo veel mogelijk klant potentieel in één keer te kunnen bereiken, in dat geval hadden ze moeten inzien dat met de least effort and money, ze met één development 90% van hun clienteel konden bereiken

Ik zie alleen het verband tussen iPhone en Skoda niet...
Ik heb een iPhone, maar kan geen nieuwe Skoda aanschaffen.

In marketing word vaak psychologie en profiling toegepast omdat het belangrijk is om je klanten te kennen.
Een interessant artikel over android vs iphone users vind je hier voor een idee te hebben over wat ik het heb:
http://uk.businessinsider.com/apple...ccording-to-yougov-profiles-2014-11?r=US&IR=T

Belangrijk om te weten is dat die profiling gedaan word voor minstens 80% van je clienteel te kunnen profilen.
Als jij dus net buiten de boot valt en niet voldoet aan de profiling dat zit je in de 20%
Maar voor de marketeer is het belangrijk voor zich te focussen op de 80%

Hier zie je de markaandeel van elke smartphone OS:
http://1u88jj3r4db2x4txp44yqfj1.wpe...ne-operating-systems-2009-2015-by-quarter.png

Middag

Forumguru
net te horen gekregen van dealer dat het in modellen vanaf week 30 zit. Ook de business modellen welke nu afgeleverd zijn moeten dus een module ingebouwd krijgen om het te kunnen gebruiken. Voor mij is t dit niet waard. Ik heb er al een gps unit in zitten.. dus kan mn auto altijd terugvinden.

net te horen gekregen van dealer dat het in modellen vanaf week 30 zit. Ook de business modellen welke nu afgeleverd zijn moeten dus een module ingebouwd krijgen om het te kunnen gebruiken. Voor mij is t dit niet waard. Ik heb er al een gps unit in zitten.. dus kan mn auto altijd terugvinden.
Jammer dus sowieso niet op de modellen van het vorige jaar.

RefleCs

Forumguru
Sterker nog de eerste weken MJ2017 zelfs niet zo te lezen. Week 30 is pas over 4 weken. Dat is lekker mensen blij maken met een dooie mus zeg....

gdisselkoen

Forumguru
Ik laat de SmartGate module vrijdag inbouwen in België. In Nederland wordt deze (nog) niet geleverd. Zit te wachten op een antwoord van Pon waarom de module hier niet leverbaar is en wanneer deze wel beschikbaar komt. Nog geen reactive van Pon ontvangen.

S-coda

Lid
Ik heb net ook even gekeken, maar ook geen sticker te vinden. Lekker dan, auto nog geen twee maanden oud en nu al niet meer up-to-date :fool:

Stakie75

Senior Member
Mijn nieuwe O3 wordt "pas" week 32 gemaakt, dus daar zou het dan standaard in moeten zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Dennis78

Forumguru
Hier ook, IPhone 5s 32G en toch een Skoda.

Mijn nieuwe auto wordt zeer waarschijnlijk in wk 30 geproduceerd dus ben benieuwd.

cortrans

Forumguru
Bedankt voor de info.

Weet jij waar de auto over moet beschikken voor deze feature te kunnen gebruiken?

rsap module? smartgate? columbus sim kaart?

Ik vind het wel vreemd dat skoda eerst een iphone app uitbrengt...
90% van de smartphone markt is een android terwijl maar 10% een IPhone is...
Van uit een marketing en financieel standpunt is het dus beter om eerst te developen voor android, omdat je in één keer 90% van je klanten kan dienen.
Voor apple developen kost je nog eens waarschijnlijk exact het zelf bedrag, maar daar zal je maar 10% kunnen bereiken.

Bovendien zou het mij verwonderen dat mensen met een iphone van 800 euro rijden met een skoda...(eerder met een bmw of audi)
Androids heb je al vanaf 100 euro
hoho, ik ben ook een fanatieke iphone gebruiker hoor, en rijd "maar" in een Fabia van 5,5 jaar oud :maakmegek::maakmegek:

Laatst bewerkt:
Ik heb net gehoord dat het enkel voor Nederland is....als belgen het willen dan moeten we bij info@skoda.be dat vragen zo dat ze het ook in belgie zouden willen implementeren...

De vraag die ik me ook direct kan inbeelden, werkt deze service als je in het buitenland bent? is er roaming voorzien?

Laatst bewerkt:

anilv26

Senior Member
Mijn Skoda app werkt gewoon in België, eerst een account maken op de website. En dan koppelen aan je wagen via de app. Keurig de vin nummer, dealer gegevens, km stand kun je ingeven en afspraken maken. Dan heb je nog de Skoda Service app, die connecten via Smartgate en je krijgt de diverse ecu gegevens te zien. Dan heb je nog MFA Pro app waarmee je je rit kan loggen en opnemen als video. En via wifi-direct kan je loggen wat je verbruik is, inclusief rem, gaspedaal en acceleratie gegevens, en ook de gereden route. Kortom erg veel leuke data voor de nerds, zoals ik. En dat alles werkt overal in Europa. De apps werken alle lokaal in je wagen, heg enige wat ze doen is syncen via 3G of 4G of Wifi met het Skoda platform.

Nogal vreemd dat ze dit alleen in NL zouden uitrollen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

anilv26

Senior Member
Mijn nieuwe O3 wordt "pas" week 32 gemaakt, dus daar zou het dan standaard in moeten zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Is niet standaard maar een optie die je kunt bestellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Bovenaan Onderaan