Mijn Skoda-app

Rallye

Forumguru
Plaats je speciaal een reactie om mij te corrigeren? Nou bedankt pappa, weer wat geleerd.

Toch is dat wel goed. Veel mensen gebruiken het forum ook als naslagwerk en dan is het goed als fouten, op een nette manier natuurlijk, worden gecorrigeerd.

B.Stuurder

Forumguru
Hmm, nog eens gekeken, maar de eerste app, met de voertuigkenmerken komt toch aardig overeen met de Mijn Skoda app? Zou dus de app kunnen vervangen, wanneer de auto niet connected is maar wel Smartgate heeft?

Hoe zit het anno 2017 hiermee? Mensen die hem achteraf in hebben laten bouwen? Waar 'stoppen' ze de module? Wat waren de kosten? Vraag het me vooral af in combinatie met een Fabia Combi III (specifieker; Monte Carlo edition).

gdisselkoen

Forumguru
Hoe zit het anno 2017 hiermee? Mensen die hem achteraf in hebben laten bouwen? Waar 'stoppen' ze de module? Wat waren de kosten? Vraag het me vooral af in combinatie met een Fabia Combi III (specifieker; Monte Carlo edition).
Ik hoop je binnenkort meer te kunnen vertellen hier over.
De module is bij mij vorig jaar ingebouwd, maar kon (nog) niet geregistreerd worden. Door een slechte communicatie tussen Pon en de dealers weet niemand wat er moet gebeuren, wat er nodig is en hoe het moet gebeuren.

Bij mij wordt, als het goed is, de boel binnenkort afgemaakt en werkend gemaakt. Ongeacht wat er nog aan onderdelen en\of materiaal nodig is, gaat het mij niet meer kosten dan de €249,00 die daar voor staan in de accessoirelijst.

Wat nu ingebouwd is, zit in de A-stijl linksvoor, en er is ook een antenne achter de voorruit geplakt.

Ik hoop je binnenkort meer te kunnen vertellen hier over.
De module is bij mij vorig jaar ingebouwd, maar kon (nog) niet geregistreerd worden. Door een slechte communicatie tussen Pon en de dealers weet niemand wat er moet gebeuren, wat er nodig is en hoe het moet gebeuren.

Bij mij wordt, als het goed is, de boel binnenkort afgemaakt en werkend gemaakt. Ongeacht wat er nog aan onderdelen en\of materiaal nodig is, gaat het mij niet meer kosten dan de €249,00 die daar voor staan in de accessoirelijst.

Wat nu ingebouwd is, zit in de A-stijl linksvoor, en er is ook een antenne achter de voorruit geplakt.

Zie je ook daadwerkelijk iets van de componenten? Ik heb er in principe wel interesse in (beetje afhankelijk van de prijs), maar voor m'n dealer was SmartLink wel/niet geactiveerd al een enorme hobbel om uit te vogelen, dus ik wil even met een goed verhaal komen als ik hier om ga vragen...

gdisselkoen

Forumguru
Zie je ook daadwerkelijk iets van de componenten? Ik heb er in principe wel interesse in (beetje afhankelijk van de prijs), maar voor m'n dealer was SmartLink wel/niet geactiveerd al een enorme hobbel om uit te vogelen, dus ik wil even met een goed verhaal komen als ik hier om ga vragen...
Van wat er nu ingebouwd is, zie je alleen de antenne die achter de voorruit geplakt is. Een strookje van ongeveer 1 x 5 cm. Niemand kan nog vertellen welke componenten er daadwerkelijk nodig zijn. Kan dat er nog meer ingebouwd moet worden, kan ook zijn dat er iets ingebouwd is dat overbodig is.

Van wat er nu ingebouwd is, zie je alleen de antenne die achter de voorruit geplakt is. Een strookje van ongeveer 1 x 5 cm. Niemand kan nog vertellen welke componenten er daadwerkelijk nodig zijn. Kan dat er nog meer ingebouwd moet worden, kan ook zijn dat er iets ingebouwd is dat overbodig is.

Thanks voor je reacties. Ik hoor het al, ik ga nog even afwachten :D Sterkte/succes met die van jou!

Rallye

Forumguru
Was bij @gdisselkoen niet de VW-versie van de module gemonteerd? Zou daar niet ook het probleem liggen? Of heb ik het verkeerd onthouden en is er geen verschil tussen de VW- en de de Skoda-modules en weet Pon/Skoda niet hoe te handelen?

gdisselkoen

Forumguru
Was bij @gdisselkoen niet de VW-versie van de module gemonteerd? Zou daar niet ook het probleem liggen? Of heb ik het verkeerd onthouden en is er geen verschil tussen de VW- en de de Skoda-modules en weet Pon/Skoda niet hoe te handelen?
Daar is onduidelijkheid over.
De ene monteur heeft het over de VW connected module, de andere heeft het over de Skoda module en zegt hen via het portaal besteld te hebben. Hij bedoelt daarmee het portaal dat dealers gebruiken om onderdelen en accessoires te bestellen bij Pon.

Nu blijkt dat de module niet aan te melden is, en er contact met Pon is geweest, blijkt dat helemaal nog niet duidelijk is wat er allemaal aan onderdelen nodig is om dit achteraf in te bouwen.

Technisch zou het om dezelfde module gaan die ook in de VW connected uitvoeringen zit.

In januari zou er meer duidelijkheid komen.

Me Zelf

Forumguru
Even inhakend op dit topic, aangezien ik hetzelfde probleem niet ergens anders kon vinden: mijn "Mijn Skoda App" geeft met enige regelmaat aan dat de deuren van mijn Octavia 3 combi (december 2016 1.0 TSI) niet zijn afgesloten of vandaag zelfs dat de deuren geopend worden terwijl de auto wel gewoon is afgesloten en er niet mee gerommeld wordt. Beetje irritant want je gaat toch elke keer weer kijken. Iemand met een vergelijkbaar probleem?

Overigens wel een leuke app!

B.Stuurder

Forumguru
Ja, soms kun je verversen en dan zijn ze wel op slot, maar laatst bij de bioscoop niet en ben ik toch even teruggelopen. En die meldingen van die deuren als ze open gaan hoeft van mij ook niet.

Yup, 1x meegemaakt tot nu toe dat ik melding kreeg dat deuren niet op slot waren. Gaan kijken, en ze waren idd gewoon op slot. Overigens ook al terechte melding gehad, dus het werkt wel :)

Ik baal ook een beetje van de "melding als het voertuig gaat rijden" functionaliteit. Op het moment dat ik dat zelf ben hoef ik natuurlijk geen melding te krijgen. Voegt voor mij nu totaal niks toe, alleen maar irritatie. Ik mis de link met bijvoorbeeld de smartphone. Telefoon ook in voertuig, dan geen melding. Telefoon niet aanwezig, dan melding.

Me Zelf

Forumguru
Yep, maar ik zou wel een seintje willen krijgen als de deuren echt niet dicht zijn. Das voor mij het handige van die app.

B.Stuurder

Forumguru
Of als de auto beweegt terwijl ik er niet in zit, kan ik op de kaart zien waar mijn auto is. Kan handig zijn.
Als ik er zelf in zit hoef ik niet te weten dat mijn auto beweegt en waar hij is.

Bovenaan Onderaan