Mijn Skoda Fabia Combi Greenline voorstellen

emiel10

Senior Member
Dankje Corne, zal zeker goedkomen. Zal wel in stapjes gebeuren want de komende paar weekenden zitten al redelijk vol dus een complete dag om er eens goed voor te gaan zitten duurt wel even. Maar dat komt goed. Eerst morgen maar eens op gaan halen, zelfs mijn vriendin heeft er zin in, en die geeft normaal niet zoveel om auto's.

• Leuk
Waarderingen: CDK

emiel10

Senior Member
Gisteren dus zoals afgesproken de auto opgehaald. En ik moet eerlijk zeggen dat de auto me niks tegen valt. Vermogen houdt natuurlijk niet over maar ik vind hem vlotter dan de meeste zeggen. En qua ruimte (waar we hem uiteindelijk voor hebben gekocht is hij ideaal.

Maar goed. Er is nog een hoop werk aan de winkel wil de auto aan mijn "maatstaven" voldoen. Een paar kleine dingen die me erg stoorde heb ik een uurtje voor vrijgemaakt, maar een uitgebreide detailbeurt moet nog volgen. Tevens wat kleine dingen besteld. Instaplijsten zijn onderweg uit china en ook een skoda sleutelhanger, de 0000 sleutelhanger kan niet meer natuurlijk ;)

Maar goed, wat plaatjes. Allereerst de greenline stickers eraf gehaald, geen gezicht die dingen:
Van:

Naar:

Daarna ook gelijk de letters aan de achterkant eraf gehaald en plaatselijk vast een beetje gepolijst zodat de letters ook echt weg zijn, ben alleen de na-foto vergeten, wel een tijdens foto ;)

Daarna de deurgrepen aangepast, de foto is niet heel duidelijk maar deze auto is zeker van iemand geweest mt behoorlijke nagels:

En na:

De dorpels bij de bestuurdersdeur waren net zo erg (en de poetser had zijn best gedaan deze zoveel mogelijk weg te werken :banghead: ) Ze zijn nog niet helemaal weg maar wel een stuk beter.

Voor:

Na:

Gelijk ook maar het sleepoog zwart gemaakt zodat dit wat minder opvalt:

En vandaag heeft de auto al bewezen dat hij meer plaats heeft dan mijn a3 :D:

En zo ziet de oprit er dus uit vanaf nu:

Nu verder opzoek naar een setje velgen en wat andere kleine dingen die ik nog aan wil pakken. En hopelijk heb ik binnenkort tijd voor een goede lak-verwen beurt want het is nodig.

emiel10

Senior Member
Ja er zitten inderdaad winterbanden op. Daarop is hij afgeleverd. Ben nu aan het kijken voor een setje zomervelgen met banden. Vind ik niks dan rijden we deze op en komen er waarschijnlijk 4 seizoensbanden op.

Dus we zien het wel. Zou er zelf het liefst 17inch onder leggen maar dat ziet mijn vriendin niet zo zitten ivm. Stoeprandjes raken enzo.

emiel10

Senior Member
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nog niet verdiept heb in de 4seizoensbanden. Ben zelf meer voorstander van zomer en wintervelgen. Maar moet zeggen dat een setje velgen minder in de garage ook niet verkeerd is :) Die staat al vol genoeg.

We gaan het zien. Voor alsnog staat er weinig op marktplaats en ben ik momenteel druk met sleutelen aan de kever zodat deze voor het echte meeting seizoen (over 2,5 weken) klaar is. Daarna eens kijken wat er van de huidige velgen nog te maken valt. Thuis ook nog bezig met een kleine verbouwing dus kom momenteel erg veel tijd te kort.

• Leuk
Waarderingen: CDK

emiel10

Senior Member
Inmiddels wat kleine dingen gedaan maar nog steeds niet echt aan de Fabia tegekomen. Van de week alu beschermstrips op de dorpels gemonteerd. Ook is er nog een setje alu pedalen onderweg, kon ze voor € 6,50 bij Ali niet laten liggen.

Voor:

Na:

Oenoud

Forumguru
Alsnog welkom hier en veel plezier met de fabia. en je overige wagenpark.
Ik heb in het grijze verleden ook nog eens een verlaagde kever in bezit gehad van 1968.
Vanwege te weinig tijd helaas weg gedaan. :banghead:

Achteraf had ik hem gewoon moeten houden maar ja er kwam iemand langs die interesse had en een goed bod deed.
Dus toen was hij weg....

Zie trouwens dat jullie kleine nu al aan de flesvoeding zit?. Ongeveer een kratje of 4 per week. :sterretjes:

emiel10

Senior Member
Geen 4 kratten in de week. 1 kratje is voor papa.

Overigens ook nog antislipmatjes van ali in de auto gelegd, scheelt een hoop geschuif en ziet er niet verkeerd uit.

Pasvorm is nagenoeg perfect (al ziet dat er niet zo uit op de foto's) en alles wat je erop legt schuift echt niet meer.

emiel10

Senior Member
Vorige week alu pedalen besteld, gisteren al binnen. Vanavond monteren als het niet te heet is.

emiel10

Senior Member
Afgelopen weekend toevallig een setje wielen tegen gekomen voor een paar tientjes met zomerbanden. Waren wel al een tijdje niet schoongemaakt, dus maar even aan de schoonmaak gegaan en gemonteerd, 40 graden met winterbanden lijkt me toch niet helemaal ideaal.

Velgen bij aankoop:

Na een sopje en een waxje:

En gemonteerd:

Een klein probleempje, het bandenspanningssysteem.... Hoe en wat moet er in de velgen om dit systeem weer werken te krijgen? Of kan ik het uitprogrammeren met VCDS?

frits183

Forumguru
Mooie velgen.
Staat haar goed.
Mij werd 2.7 geadviseerd.
De bandenspanning's knop ingedrukt houden tot hij aangeeft dat hij het heeft geregistreerd.
De controle geschiedt door de rotatie van de wielen te vergelijken.
Wijkt dit van elkaar af geeft ie een melding.

emiel10

Senior Member
Maar zijn alle banden/velgen geschikt? Ik neem aan dat er een sensor in de velgen hoort te zitten? Ik weet niet of die erin zitten. Anders zal ik de spanning even gelijk zetten. Had er een peer op 2.8 en een paar op 3.0. Zal vanavond alles op 2.7 zetten kijken wat er dan gebeurd.

Bovenaan Onderaan