Mijn Skoda Fabia Combi Greenline voorstellen

frits183

Forumguru
Er zit bij ons systeem geen sensor in de velg !
Door de traction control/ ABS meet hij of de wielen op 1 as gelijk ronddraaien.
Is dit niet het geval ! Dan meld het systeem dat.

2,8/3,0 zal ook niet slecht zijn hoor. :koffie:

emiel10

Senior Member
ik ga er vanavond even naar kijken, moet goedkomen dan, zal de handleiding er eens op naslaan wanneer er precies een melding komt.

emiel10

Senior Member
Inderdaad, auto op contact, knop 2 seconden ingedrukt houden en probleem opgelost! Top.

Vanaf nu krijg ik langzaam een keer tijd om de faab aan te pakken. Afgelopen weken druk geweest met nieuwe onderdelen en wat dingen aan de kever. Het resultaat tot nu toe:

Hopelijk volgend weekend een beetje tijd om de fabia te detailen.

emiel10

Senior Member
Mooie Mercedes Frits, rijdt hier in de straat ook nog iemand in die hem nieuw gekocht 50 jaar geleden, mooi om te zien.

Gisteren de pedalen uit china maar eens gemonteerd, was al bijna vergeten dat ik ze had. Staan goed en passen goed, rem en koppelingspedaal vond ik qua pasvorm goed maar zaten niet zo goed vast als de OEM pedalen, dus maar wat dubbelzijdige tape tussen geplakt voor de zekerheid, zit als een huis nu (de auto mag wel weer eens goed schoongemaakt worden zie ik nu op de foto):

emiel10

Senior Member
Inmiddels de auto ruim een maand in ons bezit en toch al 1800 km op de teller gezet, toch meer dan ik gedacht had maar dat maakt niks uit. Tot nu toe bevalt de auto erg goed. Uitrusting is meer dan voldoende, vooral de bleutooth carkit en parkeersensors ben ik wel gaan waarderen, wellicht ook omdat ze in de A3 niet zitten. Verder heeft de auto veel meer opbergmogelijkheden voorin voor bekers en andere troep die onderweg bij je hebt. Even de plussen en de minnen tot nu toe:

+
- Ruimtelijk
- erg stil op snelheid voor het model auto
- geen rammeltjes/kraakjes etc
- zuiniger dan gepland 1:20 ging ik vanuit, praktijk is 1:23 en doe ik nog niet eens heel erg mijn best
- boven de 1500 toeren nog best een "vlotte" auto

-
- zijdelingse steun in de stoelen mis ik (heb zelf sportstoelen in de A3)
- onder de 1500 toeren doet hij echt helemaal niks, kan soms lastig zijn als je net iets te langzaam een bocht uitkomt

Al met al geen spijt van de aankoop. Wil er nog steeds wat dingetjes aan veranderen maar de tijd ontbreekt gewoon.

emiel10

Senior Member
Gisteren alweer 120.000 op de teller gezet. Vanaf aanschafdatum 6-6-2015 dus al 4702km gereden met een gemiddeld gebruik van 1:20.6

Dit gebruik was een stuk beter maar vorige week 500km gereden met een "zware" aanhangwagen. Ben in elk geval blij dat we voor de TDI gegaan zijn, volgende week vakantie naar zuid fankrijk en als we de rest van het jaar zo doorrijden halen we de 20-22000km per jaar wel (ging uit van 12-15000km) Fabia bevalt nog steeds prima, ruimte genoeg voor al het babyspul en ook de snelheid valt me nog steeds niet tegen. Zat toch wel te twijfelen over een chipje maar dat laat ik voorlopig wel achterwege.

Plaatjes bij de praatjes:

Rob

Forumguru
Inderdaad, auto op contact, knop 2 seconden ingedrukt houden en probleem opgelost! Top.

Vanaf nu krijg ik langzaam een keer tijd om de faab aan te pakken. Afgelopen weken druk geweest met nieuwe onderdelen en wat dingen aan de kever. Het resultaat tot nu toe:

Hopelijk volgend weekend een beetje tijd om de fabia te detailen.

Emiel,

Kan het zijn dat ik jou met een maatje in een andere Kever op zaterdagavond 15 augustus heb zien rijden
op de A4 Hoofddorp, afslag tanksstation/wegrestaurant (over de weg heen)?
Zoja, dan zoek ik de beelden van de dashcam er nog even bij en krijg je een vermelding in "Gespot" :D
Bij het zien van deze foto ging er in ieder geval een belletje rinkelen

emiel10

Senior Member
Dat kan eigenlijk niet, ben die avond niet weggeweest, had toen een bruiloft dus neem aan dat de kever gewoon in de garage heeft gestaan :D

Verder net terug van vakantie, niet met de A3 maar met de Fabia, voor +/- € 100,- aan diesel 3000km op de teller gezet. Hij heeft zich bewezen als een prima reisauto en vooral het verbruik viel me niet tegen. Overal 1:20,6 over 2850km.

Heenreis 1178km gereden in 11.23 uur (zonder pauzes) met een gemiddeld verbruik van 1:21.2. Gemiddelde snelheid 110km per uur. Voornamelijk 130 op de cc gereden:

Op vakantie nog een leuke kilometerstand behaald:

Al met al staat de teller inmiddels op 124000 en zitten we dus binnen 4 maanden op de 10000km. Ik ging eigenlijk uit van 12-15000 per jaar maar daar gaan we dus fors overheen. Ik moet daarbij wel zeggen dat mijn A3 sinds we de Fabia hebben nog geen 500km gereden heeft, die staat voornamelijk af te schrijven op de oprit :deuk:

emiel10

Senior Member
Gisteren de vakantiefoto's een op de pc gezet. Vond er nog een paar van de Fabia aan de zuidkust:

Vorig weekend de Fabia eens helemaal aangepakt, gekleid, teer verwijderd en geheel gepolijst. Alleen nog niet echt na foto's gemaakt, wel eentje van de pareltjes na een regenbui:

emiel10

Senior Member
Collinite 476S, blijft mijn favoriet voor de winter.

Gekleid met mothers en klei en gedeeltelijk met monello klei (op de zwaar vervuilde delen)
Plaatselijk gepolijst met Monello inizio op een oranje pad op de Rotary
Geheel gepolijst met Monello mezzo op een witte pad om de dual action.
Vervolgens ontvet en in de collinite gezet. Auto was bij aankoop ook al "gepolijst" door een poetsbedrijfje, hoefde het dus alleen maar netjes te maken.

Altos

Banned
Goed bezig!
Ik kan dat wel op prijs stellen, iemand die zijn auto netjes bijhoud ipv de wasstraat of gewoon helemaal niet!
Top!

emiel10

Senior Member
Dankje, ben er zelf ook tevreden over. Afgelopen week heeft de auto een beurtje gehad, verder niks speciaals. Loopt als een zonnetje. Ga eens beginnen aan het opknappen van de originele wielen waar de winterbanden omheen zitten, dan kunnen deze er over een aantal weken weer onder (al zou het vandaag al kunnen hier in limburg :( )

• Leuk
Waarderingen: CDK

emiel10

Senior Member
Even een update hier. De laatste tijd de fabia weer op de winterwielen gezet, en nieuwe logo's rondom besteld. De oude zien er na 4 jaar schandalig uit. Natuurlijk gelijk nieuw type logo's besteld via aliexpress.

De wielen voor:

en na:

Gelijk maar een sopje over de auto gegooid want na 4 weken wegwerkzaamheden voor de deur en een hoop regen was er van de kleur weinig meer te zien:

En het logo in de grill ook vervangen, ziet er veel strakker uit allemaal. Logo op de achterklep moet nog, heb geen visdraad om deze los te maken:

Tevens vorige week de EGR klep vervangen, kreeg af en toe een melding dus maar gelijk vervangen, ben ik daar ook vanaf. Had dit al ingecalculeerd en uit-onderhandeld bij aankoop. Verder op een kapot stadslichtje geen bijzonderheden. Al 14000 prettige kilomters erop zitten sinds aankoop.

Bovenaan Onderaan