Mijn Superb 3.6 V6 4x4 2010

ertromp

Forumguru
Tja Dirk sinds die aankoop in 2010 moet ik heel Dld door om maar een beetje spullen bij elkaar te scharrelen. Ik kom niet meer aan werken toe :deuk:

SuperBeeb

Forumguru
Die matgrijze (oorspronkelijk lichtblauw) staat daar al een hele tijd in Apeldoorn. Die andere is nieuw. Dacht eigenlijk dat elke V6 wel leer en navi had, maar kennelijk niet. Er rijden er iig dus 5 rond in NL :D. (deze 2, die van Corne, Bobbl en de mijne)

KJvO

Forumguru
Die matgrijze is een wrap over idd lichtblauw, heb er in februari nog uitgebreid in proef gereden, beest van een auto, zag er nog goed uit ook. Voor mij toen net iets te oud en rij toch te veel voor benzine. Nu blij met de 2 liter Tdi, zeker na motor en dsg tuning binnenkort bij JD ;)

bobbl

Forumguru
wat is de reden dat ze er geen 300 pk uithalen, net zoals bij de R36?

287 pk is natuurlijk meer dan genoeg, begrijp me niet verkeerd, maar het is toch het zelfde blok?

CDK

Forumguru
In grote lijnen is het hetzelfde op enkele kleine verschillen na, ze hebben lang gezocht naar wat er exact anders was, ik kan je dat niet zeggen helaas. Het R36 blok was er in ik dacht USA ook in 280pk versie, dat is degene die nu in onze Superb's ligt. ;)
Maar als je meer power wil kan je natuurlijk ook een turbo of compressor laten opbouwen :) :)

bobbl

Forumguru
In grote lijnen is het hetzelfde op enkele kleine verschillen na, ze hebben lang gezocht naar wat er exact anders was, ik kan je dat niet zeggen helaas. Het R36 blok was er in ik dacht USA ook in 280pk versie, dat is degene die nu in onze Superb's ligt. ;)
Maar als je meer power wil kan je natuurlijk ook een turbo of compressor laten opbouwen :) :)

Voorlopig heb ik genoeg aan 260 PK, gaat er mij meer om dat ik alles/veel wil weten over de auto/techniek.

Tot nu toe, iedere km genieten!

bobbl

Forumguru
Heren, heb iemand van Fasttech gesproken en volgens hem halen ze 300+ pk eruit maar wel met octaan 98.
Volgens hun is het blok in de Superb hetzelfde als in de Passat alleen softwarematig geknepen omdat Skoda wil dat de Superb aan de Eur 5 norm voldoet, de Passat heeft Euro 4 norm.

CDK

Forumguru
Ik tank wel 98 (BP Ultimate) maar motorisch zijn er kleine verschillen, ze hebben bij TVS de tekeningen van beide motoren laten zien en aangewezen wat er anders was, maar heb het niet opgeslagen helaas....
De hardware is iets anders, software kan de tuner aanpassen uiteraard! ;)

Bovenaan Onderaan