Mijn Superb 3.6 V6 4x4 2010

CDK

Forumguru
Maar heb je plannen voor aanpassingen? Zou leuk zijn hoor, nog dikkere auto's op het forum hier! :)
 

bobbl

Forumguru
Ik tank wel 98 (BP Ultimate) maar motorisch zijn er kleine verschillen, ze hebben bij TVS de tekeningen van beide motoren laten zien en aangewezen wat er anders was, maar heb het niet opgeslagen helaas....


Wil ook 98 gaan tanken nu, is BP ultimate de beste keus qua benzine 98?

Woon nl dichtbij de grens en zie dat ze in DLD veel Aral ultimate 102 verkopen, mss dat maar eens een aantal tanken proberen...........
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Aral Ultimate 102 is the best you can get ;) Bovendien voordeliger als de Ultimate in NL :)
In NL is BP Ultimate voor jou de beste keuze, voor getunede turbomotoren eventueel bijmengen met 4 of 5 liter bio ethanol, of 10 / 15 liter E85, te verkrijgen bij o.a. Tamoil.
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
doen :thumbsup:

verschil zal bijzonder groot zijn, aangezien jullie Superloodvrije benzine (of hoe noemt dat beest ook alweer) geeneens octaangetal 98 heeft in NL é
 

CDK

Forumguru
@Joske, BP heeft wél een echte 98 de Ultimate variant en Gulf, een wat kleinere organisatie, verkoopt in een beperkt aantal pompen superplus 98 ;) Shell V-Power is RON97
 

SuperBeeb

Forumguru
ha, de V-power discussie, die ken ik van het Porsche forum :deuk:
tank het zelf wel altijd; Shell zit hier om de hoek, en voor de Airmiles natuurlijk.
Was ook al benieuwd of de hardware van de 300 pk versie anders was; thanks Corné! Dacht het al, want is ander motorcodenummer. Dan maar behelpen met de 260 van nu :pardon:
Vandaag nog even op en neer naar Maarssen getuft (kartles van mijn zoon), dan rijdt de Beeb 1 op 12. Wel slaaaaaaaapverwekkend op de A2 en A9 :sleep:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

bobbl

Forumguru
Net terug van een retourtje Vlissingen, 550 km met 1 op 12.2 gemiddeld!
Ben tevreden over het verbruik.
Natuurlijk vrij rustig gereden, maar ook regelmatig ff goed accelereren.
Wat een genot met deze auto!
Vrouw en kids ook erg blij met de ruimte!
 

H@RM

Senior Member
wat is de reden dat ze er geen 300 pk uithalen, net zoals bij de R36?

287 pk is natuurlijk meer dan genoeg, begrijp me niet verkeerd, maar het is toch het zelfde blok?

Gezien dat soort vragen mij ook altijd intrigeren en google dan je beste vriend is:

rubjonny
8th November 2012, 10:27
Ok some ETKA digging for you!

Basic block for 3.2 AXZ, 3.6 BLV/BWS appears similar, they all use the same sump. but the driver side end seal is different:
022 103 151 D - AXZ/BLV
03H 103 151 B - BWS

cylinder head uses same basic parts all over, but the casting must be slightly different somehow:
03H 103 351 A - AXZ/BLV
03H 103 151 B - BWS

cylinder head gasket is the same for all:
03H 103 383 K

Cranks are all different:
03H 105 101 A - early AXZ
03H 105 101 C - late AXZ
03H 105 101 B - BLV
03H 105 101 H - BWS

conrods all the same as are all the bearing shells:
03H 198 401 A - conrod

pistons are all different:
03H 107 065 J - piston 1, 3, 5 - AXZ
03H 107 065 N - piston 1, 3, 5 - BLV
03H 107 065 S - piston 1, 3, 5 - BWS

03H 107 066 J - piston 2, 4, 6 - AXZ
03H 107 066 N - piston 2, 4, 6 - BLV
03H 107 066 S - piston 2, 4, 6 - BWS

03H 198 151 A - set of piston rings - AXZ
03H 198 151 B - set of piston rings - BLV
03H 198 151 C - set of piston rings - BWS

camshafts + valves:
03H 109 101 J - camshaft, outlet - BLV/BWS/AXZ
03H 109 102 J - camshaft, inlet - BLV/BWS
03H 109 102 K - camshaft, inlet - AXZ

022 109 601 G - inlet valve, 102
022 109 601 H - inlet valve, 136
022 109 611 N - exhaust valve, 102 - AXZ/BLV
022 109 611 P - exhaust valve, 136 - AXZ/BLV
022 109 611 D - exhaust valve, 102 - BWS
022 109 611 E - exhaust valve, 136 - BWS

Cam chains etc all same except for an 'input shaft' differs on BWS which is just the stud one of the sprockets runs on (maybe down to the different end seal above?)

oil pump, pickup etc all same but dipstick and guide tube differs for AXZ, possibly just down to inlet packaging or something

oil filter etc same on all, but cooler + seal different on BWS. seal is larger so maybe the oil cooler is just bigger? end cover is same on all

coolant pump, thermostat and engine flanges same on all, some hoses differ on the 3.6 engines to the 3.2

inlet manifold same on both 3.6 engines, but different to 3.2 (3.2 is 1 piece, 3.6 is split):
03H 133 185 F - inlet manifold - AXZ
03H 133 201 N - inlet manifold upper part - BLV/BWS
03H 133 204 B - inlet manifold lower part - BLV/BWS
03H 133 062 - throttle body - BLV/BWS/AXZ

fuel rail and injectors are same on all, fuel pump differs on BWS


Bron: http://www.clubgti.com/archive/index.php?t-256582.html
 

CDK

Forumguru
@H@RM, is dit niet een vergelijk tussen de 3.2 en 3.6? @bobbl wilde het verschil weten tussen de Skoda en VW variant, CDVA versus BWS de BWS is een euro 4 en de CDVA is een euro 5 versie.
 

CDK

Forumguru
Netjes hoor! Bij mij is de BC iets optimistischer als in de praktijk, vandaar mijn vraag ;)
 

bobbl

Forumguru
Heren, nog ff een paar vragen waar ik niet zo snel antwoord op vindt:
- is er een mogelijkheid tot het aansluiten van een extern beeldscherm op de Columbus?
- kunnen de spiegels niet gelijk inklappen als ik de deur op slot doe, zonder lang vasthouden ab knop?
Grt Bob
 

CDK

Forumguru
@bobbl, extra schermen is hier wel eens over gesproken, maar nog niemand heeft dat geprobeerd :( Spiegels inklappen is of met de knop van de spiegelafstelling of de AB lang indrukken.
 

SuperBeeb

Forumguru
In dat kader: is er ook een mogelijkheid om het zonnescherm van het panodak in 1x open of dicht te doen? tijdens het rijden 20 seconden op een onzichtbaar knopje boven m'n hoofd drukken vind ik nou niet het toppunt van veilig rijden. Kan natuurlijk wel met voice control, maar dan moet m'n zoon wel naast me zitten :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan