Mirrorlink op Fabia 3

Ja, ik heb de Edition besteld. Daar zit een Bolero radio in.
Nou is ook mijn huidige telefoon aan vervanging toe (een Nokia 830) en ik wil straks graag navigatie via die nieuwe telefoon en ben me daar dus op aan het oriënteren.
Heb ik nu goed begrepen dat ik dan naar android moet overstappen?

rensejansen

Nieuw lid
Ik heb de edition uitvoering met smartlink, inmiddels alles wel geprobeerd op de LG g3, maar Android auto werkt niet op de telefoon, ondanks android 5.0. Binnenkort eens proberen met een Samsung S5. Blijft een waardeloos systeem, niet gewend van Android dat software telefoon afhankelijk is.... Was net een maand te vroeg.... Vanaf juli is de wagen met Admunsen nav leverbaar... :wavecry:

Ik heb de edition uitvoering met smartlink, inmiddels alles wel geprobeerd op de LG g3, maar Android auto werkt niet op de telefoon, ondanks android 5.0. Binnenkort eens proberen met een Samsung S5. Blijft een waardeloos systeem, niet gewend van Android dat software telefoon afhankelijk is.... Was net een maand te vroeg.... Vanaf juli is de wagen met Admunsen nav leverbaar... :wavecry:

Al geprobeerd met die S5?
Waarom overigens Android auto?

Dat is Android Auto geen Mirrorlink.

Als je auto Smartlink heeft dan zal een S5 inderdaad wel werken.

Ik had het over Mirrorlink.

Ik denk dat ik het niet begrijp. Mirrorlink is toch een systeem dat het mogelijk maakt om je navigatie (van je telefoon, bijvoorbeeld Android Auto) zichtbaar te krijgen op het venster van de Bolero?

Alpha

Donateur
Ik denk dat ik het niet begrijp. Mirrorlink is toch een systeem dat het mogelijk maakt om je navigatie (van je telefoon, bijvoorbeeld Android Auto) zichtbaar te krijgen op het venster van de Bolero?

Mirrorlink werkt alleen samen met Mirrorlink compatible telefoons.

Smartlink (model year 2016 Bolero's) hebben Apple CarPlay (bijna alle iPhone) , Android Auto (Android toestellen met 5.0 of hoger) en Mirrorlink.

Desmo

Actief lid
Heb je wel de Android auto app op je telefoon gedownload?

Ik begrijp 't dus nog steeds niet...:bloos:

Ik wil straks (krijg de auto eind oktober) in mijn nieuwe Fabia navigatie via mijn smartphone op de Bolero terugzien en
wil daarvoor een offline applicatie (bijvoorbeeld GPS Navigation & Maps) op de smartphone zetten.

Is dit mogelijk?

Zo ja, welke smartphone kan ik daar dan het best voor kopen?

Op de eerste pagina staat een link met de telefoons die met mirrorlink werken.

Je kan alleen maar apps gebruiken die mirrorlink of Android auto ondersteunen.
Sygic car app werkt met mirrorlink om te navigeren.
En google maps werkt met Android auto app. Die staat niet in de app store, maar de link is in deze topic wel te vinden

servies

Forumguru
Ik begrijp 't dus nog steeds niet...:bloos:

Ik wil straks (krijg de auto eind oktober) in mijn nieuwe Fabia navigatie via mijn smartphone op de Bolero terugzien en
wil daarvoor een offline applicatie (bijvoorbeeld GPS Navigation & Maps) op de smartphone zetten.

Is dit mogelijk?

Zo ja, welke smartphone kan ik daar dan het best voor kopen?
Jouw nieuwe Fabia heeft een smartlink optie (laten we er maar even van uit gaan dat dit gewoon geactiveerd is straks), dit is een samenvoeging van Mirrorlink, Android Auto en Apple Carplay in één menuitem.
Mirrorlink is IMHO een doodlopende weg en een telefoon moet er speciale software voor hebben volgens mij.
Apple Carplay werkt met (vziw) iedere iPhone (vanaf een bepaalde OS versie)
Android Auto zou moeten werken met iedere Android telefoon met Android 5.0 of nieuwer. Voor Android Auto moet je een app installeren die automatisch tussen je auto en je telefoon gaat zitten.
Echter (en dat is een grote echter) Android Auto werkt momenteel alleen in de US, GB (en ik geloof ook Duitsland), je kunt de app dan momenteel ook niet installeren.
Hoe het met apps zit (of die speciaal moeten worden omgeschreven) weet ik niet. Wat ik tot nu toe heb gelezen wordt er tot nu toe altijd qua navigatie verwezen naar Google Maps...

JumboKraan

Nieuw lid
Resumerend;

Dus zou ik m'n (eind oktober te leveren Fabia Combi Edition met Bolero radio) een met Apple (iPhone 6 / iOS9) compatible systeem moeten hebben/krijgen?

Bovenaan Onderaan