Goofy@5E

Forumguru
@ap.kuiper Kostprijs voor de bodemplaat en de drie schroeven = €63.77 btw/in, ben daarjuist is gaan rijden vlot en minder vlot, kwa temp stijging en motorgeluid merk ik geen verschil, kan ook niet, want als je bij de optie lijst carter bescherming aan vinkt krijg je blijkbaar een identiek onderdeel gemonteerd op de wagen,

Goofy@5E

Forumguru
Men O3 is gaan afspuiten se, tis toch zo een mottig weer om hem proper te houden hé
IMG_20160124_151232.jpg

De wax doet zen werk

IMG_20160124_151353.jpg

nu is te hopen dak niet te veel modder en plassen tegen kom, maar met de hand wassen is en blijft men voorkeur

CDK

Forumguru
Balen van de vloer, maar hopelijk dekt de verzekering de schade.... Verder leuke upgrades aan het doen :thumbsup:

Goofy@5E

Forumguru
Wat een pokke weer vandaag, garage ingekropen en weer een updateke gedaan aan de o3, was al een tijdje aan het uitzoeken hoe da nu zit met het plaatsen van een cold air inlaat, had hier al heel wat over gelezen en was van plan er ook één te bestellen en wel de volgende:

http://racingline.nl/index.php?route=product/product&path=62_63&product_id=80

Nu had ik ergens op het web gelezen dat de Golf R en de Audi S3 (beide 300pk) juist de zelfde luchtfilter configuratie hebben als onze rsen, waarom zou je dan je zuur verdiende €kes gaan geven aan zo nen mooie!! cold air intake,
na een tijdje zoeken viel men oog op een update van nen Zwitser en ook nog vele Duitse rs rijders, wat zij namelijk doen is onze eigen inlaat die maar standaard voor de helft open blijkbaar is, zelf open dremelen, met juist hetzelfde effect als een c a intake, ben nu zelf wel een beetje handig maar toch een beetje kritisch MAAR dit had ik nu echt wel niet verwacht!! Moest het me niet bevallen zijn, onderdeel kun Oem bij Skoda dealer verkrijgen voor een €25, ben er daarjuist is mee gaan rijden en je hoort nu duidelijke het aanzuigen van de motor, en naar mijn mening hangt hij veel beter aan het gaspedaal, ik ga nu hier niet beweren da er een vermogenswinst is, maar ik denk maar zo, loop jij eens met een rietje in de mond om door te ademen, gooi het weg en doe het zelfde is zonder.....kun je volgen

Eerste foto is met gesloten (stock) luchtinlaat,

Luchtinlaat open.jpg

Deze heb ik nu open gedremeld,

Luchtinlaat Dicht.jpg

De opening is recht voor het luchtfilter huis die nu open is, alles terug monteren en klaar is ie, enige wa je nodig hebt is een torx n° 25,

Gr Kris

abelsj

Forumguru
Wat een pokke weer vandaag, garage ingekropen en weer een updateke gedaan aan de o3, was al een tijdje aan het uitzoeken hoe da nu zit met het plaatsen van een cold air inlaat, had hier al heel wat over gelezen en was van plan er ook één te bestellen en wel de volgende:

Nu had ik ergens op het web gelezen dat de Golf R en de Audi S3 (beide 300pk) juist de zelfde luchtfilter configuratie hebben als onze rsen, waarom zou je dan je zuur verdiende €kes gaan geven aan zo nen mooie!! cold air intake,
na een tijdje zoeken viel men oog op een update van nen Zwitser en ook nog vele Duitse rs rijders, wat zij namelijk doen is onze eigen inlaat die maar standaard voor de helft open blijkbaar is, zelf open dremelen, met juist hetzelfde effect als een c a intake, ben nu zelf wel een beetje handig maar toch een beetje kritisch MAAR dit had ik nu echt wel niet verwacht!! Moest het me niet bevallen zijn, onderdeel kun Oem bij Skoda dealer verkrijgen voor een €25, ben er daarjuist is mee gaan rijden en je hoort nu duidelijke het aanzuigen van de motor, en naar mijn mening hangt hij veel beter aan het gaspedaal, ik ga nu hier niet beweren da er een vermogenswinst is, maar ik denk maar zo, loop jij eens met een rietje in de mond om door te ademen, gooi het weg en doe het zelfde is zonder.....kun je volgen

Eerste foto is met gesloten (stock) luchtinlaat,

Bekijk bijlage 46583

Deze heb ik nu open gedremeld,

Bekijk bijlage 46584

De opening is recht voor het luchtfilter huis die nu open is, alles terug monteren en klaar is ie, enige wa je nodig hebt is een torx n° 25,

Gr Kris
En niet te vergeten een paar grammekes minder

Goofy@5E

Forumguru
Bij een diesel kun je deze mod ook doen inlaat juist hetzelfde als een benzine, maar over het resultaat op een diesel kan ik je niets vertellen, vind ik zo direct niks van, .....maar der moet ene den eerste zijn hè....:pieker: @abelsj

Skoda-MAN

Forumguru
Ze zullen bij Skoda toch een reden hebben om dat gedeelte niet open te maken bijvoorbeeld spatwater van een vrachtwagen of voorliggende auto niet in het luchtfilter te bekomen.

Dat rooster onder in de luchtfilterbak is overigens bedoeld als sneeuw afwijzer en heeft dus een functie (in de winter) zodat je luchtfilter niet dicht slaat door sneeuw ophoping.

Als een autofabrikant ook maar iets kan besparen op onderdelen of materialen zullen ze dat zeker doen. Het is dus nuttig om er over na te denken wat de gevolgen kunnen zijn bij aanpassen van een onderdeel.

Goofy@5E

Forumguru
@Skoda-MAN
Dit is een discutie waard, heb over dit ook nagedacht, maar als je er naar gaat kijken en ik heb er gisteren in een goede regenbui mee gaanrijden, terug thuisgekomen heb ik het luchtfilter huis effe opengemaakt, niks nada noppes, zon droog als een woestijn
Als je voor de wagen gaat staan kun je ook niet rechtsreeks in de open gemaakte luchtinlaat kijken daar hij schuin naar boven gepositioneerd is, dus rechtstreeks bij rijden gaat er zeker geen water inkomen, de rechtsreeks c a intake die ik wou aanschaffen werk met het zelfde princiepe, het voorste gedeelte dat ik nu open gemaakt heb word hier open bij geleverd, er zijn hier ook discuties over gevoerd op duitse en zwitserse en oostenrijkse fora's en tot nu heeft hier niemand die de mod heeft gedaan maar enige last van gehad, en indien da ik er moest spijt van krijgen dan steekt er snel een ander onderdeel in, voor de prijs moet je het niet laten, dan beschouw ik het maar als een vorm van leergeld, natuurlijk moet ieder voor zich uitmaken of hij dit wilt of niet, ter info
Gr Kris

Skoda-MAN

Forumguru
@Goofy@5E Het was maar even als hint bedoeld, het is soms lastig om direct alle gevolgen te overzien.
Ik kijk altijd met plezier naar alle mods die je weet te verzinnen en realiteit laat worden maar het is zonde geld als je even iets over het hoofd ziet en er een turbo of motor de geest geeft.:thumbsup:

Goofy@5E

Forumguru
@Skoda-MAN volledig akkoord met wat je zegt, daarom pluis ik ook elke mod uit tot op de draad, ga echt niet over èèn nacht ijs, ga men wagen niet naar de filistijnen draaien, 100% zekerheid heb je nooit, kijk maar naar het topic " Dus",

Skoda_Fan

Actief lid
Ik heb ook de Rapid LED kentekenplaat verlichting gekocht. Was EU11.70 ex. Mooi licht beeld maar helaas licht waarschuwing. Is dus niet plug & play.....helaas.

Goofy@5E

Forumguru
@ap.kuiper plug & play maar effe via vcds laten omzetten in led, is soms een merd met ombouw van led's, k'weet het, ben ook nog aant uitkijken naar iemand met een orginele kabel, denk da ik inkort is tot in Breda gaa rijden........

Octavia32

Forumguru

Gr Kris

Top update:thumbsup: .
Klinkt ook heel logisch.
Het originele luchtfilter huis geeft ook meer dan genoeg lucht. (Heb dit voor mijn wagen ook na gevraagt bij een zeer goede tuner) .

Ik ga ook eens kijken of dit voor mij mogelijk is, nog bedankt voor de tip Rudy.

Bovenaan Onderaan