Wat een pokke weer vandaag, garage ingekropen en weer een updateke gedaan aan de o3, was al een tijdje aan het uitzoeken hoe da nu zit met het plaatsen van een cold air inlaat, had hier al heel wat over gelezen en was van plan er ook één te bestellen en wel de volgende:
http://racingline.nl/index.php?route=product/product&path=62_63&product_id=80
Nu had ik ergens op het web gelezen dat de Golf R en de Audi S3 (beide 300pk) juist de zelfde luchtfilter configuratie hebben als onze rsen, waarom zou je dan je zuur verdiende €kes gaan geven aan zo nen mooie!! cold air intake,
na een tijdje zoeken viel men oog op een update van nen Zwitser en ook nog vele Duitse rs rijders, wat zij namelijk doen is onze eigen inlaat die maar standaard voor de helft open blijkbaar is, zelf open dremelen, met juist hetzelfde effect als een c a intake, ben nu zelf wel een beetje handig maar toch een beetje kritisch MAAR dit had ik nu echt wel niet verwacht!! Moest het me niet bevallen zijn, onderdeel kun Oem bij Skoda dealer verkrijgen voor een €25, ben er daarjuist is mee gaan rijden en je hoort nu duidelijke het aanzuigen van de motor, en naar mijn mening hangt hij veel beter aan het gaspedaal, ik ga nu hier niet beweren da er een vermogenswinst is, maar ik denk maar zo, loop jij eens met een rietje in de mond om door te ademen, gooi het weg en doe het zelfde is zonder.....kun je volgen
Eerste foto is met gesloten (stock) luchtinlaat,
Bekijk bijlage 46583
Deze heb ik nu open gedremeld,
Bekijk bijlage 46584
De opening is recht voor het luchtfilter huis die nu open is, alles terug monteren en klaar is ie, enige wa je nodig hebt is een torx n° 25,
Gr Kris