Mooi alternatief voor Nexus / Columbus

Multimediasysteem, al dan niet met navigatie: http://www.zenec.com/index.php?id=137&L=1

Zenec brengt onder de naam E>GO een multimediasysteem op de markt speciaal gemaakt voor VW en Seat (en dus ook Skoda).
Het apparaat is oa. voorzien van USB, SD, Bluetooth, DVD, DiVX 6 en een rechtstreekse IPOD aansluiting. Het is daarnaast uit te breiden met een TV-tuner of achteruitrijcamera.

De prijs is € 1068,- inclusief een navigatiebox, de ZE-NA2000. Hierin zijn 42 landen voorgeinstalleerd en is er 3-dimensionale navigatie ("iGo 8 software") zodat je ook gebouwen ed. ziet.

Ondermeer te koop bij: http://www.autoshopdetijger.nl/webs...=1923&osCsid=b850bdfbe1505c1d1a25a908ade01ea5

Bijlagen

• ZE-MC2000fn_kl_01.jpg
    ZE-MC2000fn_kl_01.jpg
    37,3 KB · Weergaven: 280
  • ZE-NA2000p_kl_01.jpg
    ZE-NA2000p_kl_01.jpg
    21,3 KB · Weergaven: 100

LenK

Forumguru
Mooie software dat iGo 8.
Hetzelfde pakket op PDA of PNA is inclusief device wel voor 1/5 tot 1/4 van die € 1068 te krijgen maar vergeleken met andere onboard navigatie is € 1068 nog steeds een koopje..

Gieliovd

Forumguru
Ja, zulke sets heb je al vanaf 499 met ingebouwde navigatie van bijvoorbeeld IGO, Navigon en zulke dingen, TomTom is ook vaak mogelijk. Gewoon een dubbel DIN 7" scherm met touch screen, bluetooth, DVD speler en al die meuk. Maar ja, die kwaliteit he, wat zou het op langere termijn doen?

LenK

Forumguru
Meuk, allemaal meuk.
Skoda devices bedoel je?

Radio ontvangst is genoeg bekritiseerd, maar het CD gedeelte van Skoda meuk is ook niet goed genoeg voor wat je er voor betaalt.

CD's die het in mijn Audience en in de Dance van mevrouw LenK niet zonder getjierp of overslaan doen worden in huis door een spelertje van een paar 10tjes (en alle andere spelers die ik heb geprobeerd) zonder mankeren afgedraaid.
Het kost wat zo'n Skoda apparaat maar heb je dan ook echt wat?
Mooi geintegreerd in het interieur, simpele bediening, maar slechts een middelmatige kwaliteit.

Dat apparaat hierboven heeft nog als groot voordeel dat het geen gesloten systeem is. Volop POI en andere aanpassingen mogelijk.
Flinke plus tov die Skoda navigatie, die 1,5 - 2,5 keer zo duur is.

LenK

Forumguru
Weet ik, maar daar stel ik tegenover dat dat Skoda spul behalve reteduur ook alles behalve perfect is. Prijs/kwaliteitsverhouding is in ieder geval twijfelachtig.

Fabia

† In Memoriam
Vandaar dat ik dan liever een betere radio met een ombouwframe heb dan een slechte radio die mooi geintregeerd is.

Weet ik, maar daar stel ik tegenover dat dat Skoda spul behalve reteduur ook alles behalve perfect is. Prijs/kwaliteitsverhouding is in ieder geval twijfelachtig.

Ik ben inderdaad ook niet laaiend enthousiast over de ontvangstkwalteiten van de Stream. De radio in m'n voorloop Golf (welke toch wel veel op de Steam lijkt) deed het een stuk beter (De Duitse 1Live tot bij Zeist te onvangen). Dan ga je toch naar alternatieven zitten kijken....

Gieliovd

Forumguru
Hoe meer je te besteden hebt, hoe anders je tegen dingen gaat aankijken.

Ik ben een prijskoper voor kwaliteit. Als het goed is koop ik de goedkoopste.

Andere mensen, meer kapitaalkrachtig, hechten waarde aan andere dingen zoals service.

Zijn leuke discussies. Ik zou mijn LCD tv gewoon via internet halen wanneer ik hem bij de mediamarkt in levende lijve heb gezien. Puur goedkoop omdat ik een paar honderd euro op zak hou. Andere mensen halen advies bij een speciaalzaak waar vader vroeger al zijn spullen haalde en altijd goede service bood en kopen wat deze adviseur zegt. Tja, waar ga je voor?

Steve

Senior Member
Ik zou mijn LCD tv gewoon via internet halen wanneer ik hem bij de mediamarkt in levende lijve heb gezien. Puur goedkoop omdat ik een paar honderd euro op zak hou. Andere mensen halen advies bij een speciaalzaak waar vader vroeger al zijn spullen haalde en altijd goede service bood en kopen wat deze adviseur zegt. Tja, waar ga je voor?

Ik haal mijn audio/video bij de speciaalzaak voor internet prijzen :680:
Dat is ook nog een optie.

Voor de particulier is dit een aardig initiatief, voor de gemiddelde leaserijder niet echt. Ik vind het systeem er knullig uitzien, maar de specs maken veel goed, vooral BT, stuurbediening en natuurlijk de kaarten/POI's.
Mij kost die Columbus vrijwel geen drol extra als leaserijder, met name de harde schijf is een big plus.

EdK

Forumguru
(aangezien het andere topic 'closed' is gaan we hier maar verder, wel verwarend zo en er zijn nu toch al 2 topics en deze was toch al vergeten... )
Eigenlijk wel benieuwd of iemand hiermee real-live ervaring heeft.
http://www.speurders.nl/autosonderd...st&af_id=catlevel1~catlevel2&af_val=2002~3072

Ik heb mijn twijfels over de verkoper !!
Hij doet zich voor ls dealer van audi / bmw en VW te Leeuwarden maar op websites niet terug te vinden
Verder op speurders.nl een mening van derde over de verkoper
Dan alleen maar naam en 06 nummer ! geen vast nummer of faxnummer ?
En dat voor een bedrijf ??
Ik zelf zou heel erg voorzichtig wezen bij deze verkoper !

Als er iemand is die wel ervaring heeft met deze toko en me kan tegenspreken hoor ik dat graag !!

Rallye

Forumguru
Hij doet zich voor ls dealer van audi / bmw en VW te Leeuwarden maar op websites niet terug te vinden

En dat voor een bedrijf ??
Ik zelf zou heel erg voorzichtig wezen bij deze verkoper !

Waar stelt hij dealer te zijn van VW/Audi etc? Ik kan er in de tekst achter de link (op dit moment in elk geval) niets van vinden.

Hij heeft wel een eigen site, http://autopracht.com/, met hetzelfde 06-nummer en eenzelfde hoeveelheid spelfouten......

Bovenaan Onderaan