Mooi alternatief voor Nexus / Columbus

LenK

Forumguru
Dit laatste device is nogeens bijna de helft goedkoper dan de Zenec.
Adresje ziet er zeker "wazig" uit. Maar als je in de buurt bent om ter plekke te shoppen, kun je altijd nog je conclusie trekken.

Deze apparaten komen uit China en komen veelal bij http://www.chinavasion.com/index.php/cName/car-dvd-players-2-din-car-dvd/ en http://www.witson.com/newproduct.php vandaan, zie hieronder bv. voor de speciale Skoda uitvoeringen.

91170726ie0.jpg

.
.
.
.
200808271501585730.jpg

Ziet er mooi uit... maar ben bang dat het wat geluid betreft gewoon stukken minder is, dan radio's van gerenomeerde fabrikanten. Die prijs moet immers ergens vandaan komen...

___JC___

Forumguru
Een dubbel dins syteem van Pioneer of JVC vergelijkbaar met de Columbus heb je ook al voor rond de 1.500 eutjes. En dan hou je dus nog ruim 500 eutjes in je zak tov Skoda spullen.

Dat zijn dus geen meuk merken.

EdK

Forumguru
zijn die Chinezen van Witson te vertrouwen of is dat weer zo een geld afzet bedrijf?

Gaat niet om de chinesen in dit geval kwa vertrouwen , maar de toko die het verkoopt !
De Zenec komt mijn inziens uit de zelfde chinese fabriek maar is toch een stukje duurder en wordt verhandeld door ARC !!

EdK

Forumguru
Met het afsluiten van dit draadje http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=6889 ben je wel een beetje laat higgy !!

Je geeft zelf eerst opmerkingen en dan sluit je de boel
Komt het doordat je ook moderator van een GPS forum bent ??

Je mag dit weghalen maar dan wil ik wel een antwoord hebben op mijn vraag

Dit gaat uiteindelijk over een JVC systeem en niet over een Zenec of kloon hiervan

Kun je net zo goed alle Columbus topics sluiten en hier ook bijvoegen

Uiteraard is dit met alle respect geschreven maar wel met verontwaardiging !!

higgy

Forumguru
Je hebt deels gelijk, ik ben er laat mee. Maar ik ben wel tegen een wildgroei aan draadjes en heb deze doublure laat opgemerkt.
Dast ik tevens mod ben op forum.navigatiehelpsite.nl heeft er uiteraard geen zak mee te maken, ik zie het verband niet eens.
En nee, alle Columbus topics sluiten en hierbij voegen is geen slimme: dit draadje gaat over alternatieven voor de Columbus.

nomad

Senior Member
Hoewel het er best aardig uitziet, blijf ik mijn twijfels over de kwaliteit houden. Reken maar niet dat je bij die marktplaats verkoper kan aankloppen als er wat mis mee is...
En waar ga je dan naartoe ?

van_der_P

Senior Member
De spullen zien er leuk uit maar ik had graag geweten wat zo'n Chinees produkt kost. Zijn die echt zoveel goedkoper dan de originele produkten.
Misschien komen ze wel uit dezelfde fabriek, wie zal het zeggen.

Constant

Erelid
De hardware is niet zo risicovol (ik zie de bekende SirF III gps chipset), komt inderdaad vaak uit dezelfde fabriek en is technisch niet meer zo bijzonder als vroeger. A-merken hebben wel een betere kwaliteitscontrole, dat weer wel.

De navigatiesoftware is nog steeds letterlijk hogere wiskunde, als je een optimale route zoekt ben je beter af bij een A-merk want bij de B-merken krijg je de meest lachwekkende routes voorgeschoteld.

Ik zie i-Go als navigatiesoftware en die hebben een goede reputatie.

Ik ben al voorzien, maar anders zou ik de gok wagen.

ikke

Lid
ik heb eentje in reservatie laten zetten.
EN direct een mailtje verzonden naar die gasten met een paar vragen.

Antwoorden die niet op mijn mail, dan is het spijtig maar gaat de deal niet door.

ik heb gevraagd welke gps software erop staat, of er een hd aan gekoppeld kon worden. Of ik nog een xtra slede nodig had. En of ik onder Rembours kon betalen (dit wil ik wel). Rembours moet anders vertrouw ik het niet.

nomad

Senior Member
En of ik onder Rembours kon betalen (dit wil ik wel). Rembours moet anders vertrouw ik het niet.

Je zal de eerste niet zijn die een baksteen onder rembours betaald.
Wat heeft het voor zin ? Je mag het pakket toch pas openmaken nadat je betaald hebt. Ze geven je echt je geld niet terug als er een baksteen of pak rijst in zit.

Gewoon ophalen dus. Scheelt je een hoop kopzorgen.

nomad

Senior Member
Ik heb even de fabrikant in China rechtstreeks benaderd en kan een sample bestellen voor een kwaliteitstest.

Wie heeft er zin om dat ding aan een uitgebreide test te onderwerpen ? Ik moet nog wel even achter de voorwaarden aan voor deze test.... dus niet allemaal tegelijk a.u.b.

TL@

Forumguru
Ik ben wel in voor een test. Vanaf eind oktober heb ik mijn O2.

Ik gebruik momenteel al iGO8, kan ik goed vergelijken tussen het ingebouwd systeem en mijn losse nav.

Ik heb ook mijn radio er al zelf uitgehaald om voeding voor de gps af te tappen, dus zelf inbouwen zou ook wel moeten lukken.

Laat dus maar komen die handel!

EdK

Forumguru
Ik heb even de fabrikant in China rechtstreeks benaderd en kan een sample bestellen voor een kwaliteitstest.

Wie heeft er zin om dat ding aan een uitgebreide test te onderwerpen ? Ik moet nog wel even achter de voorwaarden aan voor deze test.... dus niet allemaal tegelijk a.u.b.

En hoe is de regeling als hij er wordt uitgestolen ??
Lijkt me toch wel belangrijk !

nomad

Senior Member
En hoe is de regeling als hij er wordt uitgestolen ??
Lijkt me toch wel belangrijk !

Gewoon eigen risico. Dus zorg ervoor dat je precies weet of ie verzekerd is en voor welke waarde.
Ik kreeg overigens direct een prijs op en die viel me 100% mee.

Deze: http://www.witson.com/view_pro.php?id=1235 zou 445 dollar moeten kosten. Ik ben nog even in overleg of het een gratis sample is of een betaalde. Omgerekend is de kale prijs zo'n 300 euro. Komt nog wel verzending bij. Maar voor 400 euro moet je wel klaar zijn lijkt me.

Bovenaan Onderaan