Mooi alternatief voor Nexus / Columbus

Hmmm.. geen gratis sample... Dan houdt het lekker op :biggthumpdown:

??? geen gratis sample en dan houd het op., sorry hoor maar da's wel erg Hollands...

Heb je je auto ook als sample van Skoda gekregen..?
confused0006.gif

Voor de mensen die wel geïnteresseerd zijn zou ik zeggen kijk even op het BriSkoda forum daar zijn mensen die een dergelijk apparaat hebben.., ikzelf ga wel voor zo'n apparaat tenzij de Columbus in m'n lease pakket past dan ga ik voor die.

Voorbeeldje...
http://briskoda.net/octavia-ii/cheap-ebay-alternative-mfd2-installed/115003/

lol net ff wat later dan TL@

nomad

Senior Member
??? geen gratis sample en dan houd het op., sorry hoor maar da's wel erg Hollands...

Heb je je auto ook als sample van Skoda gekregen..?
confused0006.gif
Ik krijg vrij veel spul uit die regio binnen en een sample is dus altijd gratis. het heet niet voor niets een sample.
Bovendien is het niet voor mijzelf, dus ga er zeker niet voor betalen.
Maar goed, je kan ze dus kopen voor 445 dollar, dus leef je uit.

Dag allemaal!

Na wat gezoek op het internet rondom alternatieven voor het Columbus-navigatie-systeem kwam ik hier terecht. En prima forum...dus mezelf maar gelijk even geregistreerd.

Want over 5 weekjes ben ik in het bezit van een spiksplinternieuwe Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance Business. Het leasecontract van mijn huidige auto (ford c-max 2.0 TcDI 140 pk) loopt af en na gereden te hebben in een Passat (duurrrr), een C5 (met 140 pk niet vooruit te branden) en de Octavia was ik verkocht. Wat een heerlijke bak!

Edoch: omdat er een nieuw model Octavia aankomt had de dealer op het moment dat ik een proefrit maakte nog maar 1 dag om het oude model Octavia te bestellen. Dus ik als een gek alles regelen met mijn werkgever en de lease-maatschappij en ja hoor: gelukt.

Edoch numero 2: ik werd zojuist door de dealer gebeld dat de auto in bestelling is maar dat Skoda grote problemen heeft met het leveren van het Columbus systeem. De vraag naar dit systeem is enorm en ze kunnen pas over 5(!) maanden leveren. Arghh, dit systeem maakt de auto juist zo aantrekkelijk. Ook het door mij bestelde sound-system kan niet geleverd worden.

Nu heb ik met de dealer een aardige deal weten te sluiten: hij bestelt de auto zonder Columbus en sound-system en bouwt er achteraf een mooi systeem voor me in. Ik heb hier op het forum al wat aardige alternatieven voorbij zien komen....maar ik vind geen enkel systeem MET HARDE SCHIJF!

Daarom mijn vraag: heeft iemand van jullie ergens een goed alternatief gevonden voor de Columbus mét harde schijf?? Want dat vind ik toch wel erg handig....

Alvast bedankt!

Grt,
Rotharian.

Jager

Actief lid
Dag allemaal!

Na wat gezoek op het internet rondom alternatieven voor het Columbus-navigatie-systeem kwam ik hier terecht. En prima forum...dus mezelf maar gelijk even geregistreerd.

Want over 5 weekjes ben ik in het bezit van een spiksplinternieuwe Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance Business. Het leasecontract van mijn huidige auto (ford c-max 2.0 TcDI 140 pk) loopt af en na gereden te hebben in een Passat (duurrrr), een C5 (met 140 pk niet vooruit te branden) en de Octavia was ik verkocht. Wat een heerlijke bak!

Edoch: omdat er een nieuw model Octavia aankomt had de dealer op het moment dat ik een proefrit maakte nog maar 1 dag om het oude model Octavia te bestellen. Dus ik als een gek alles regelen met mijn werkgever en de lease-maatschappij en ja hoor: gelukt.

Edoch numero 2: ik werd zojuist door de dealer gebeld dat de auto in bestelling is maar dat Skoda grote problemen heeft met het leveren van het Columbus systeem. De vraag naar dit systeem is enorm en ze kunnen pas over 5(!) maanden leveren. Arghh, dit systeem maakt de auto juist zo aantrekkelijk. Ook het door mij bestelde sound-system kan niet geleverd worden.

Nu heb ik met de dealer een aardige deal weten te sluiten: hij bestelt de auto zonder Columbus en sound-system en bouwt er achteraf een mooi systeem voor me in. Ik heb hier op het forum al wat aardige alternatieven voorbij zien komen....maar ik vind geen enkel systeem MET HARDE SCHIJF!

Daarom mijn vraag: heeft iemand van jullie ergens een goed alternatief gevonden voor de Columbus mét harde schijf?? Want dat vind ik toch wel erg handig....

Alvast bedankt!

Grt,
Rotharian.
Hmz is de pioneer niets voor jou dan?

Pioneer HD3-II
http://www.pioneer.nl/nl/products/10/20/AVIC-HD3-II/media.html

Met harddisk

He, dank je! Ik heb er schijnbaar compleet overheen gekeken....:smirk: Maar als ik de andere topics zo lees maak ik me wel wat zorgen over de diefstal-gevoeligheid van dit soort apparaten....!

Op www.skodaparts.nl wordt de Columbus trouwens ook gewoon aangeboden! Maar ff een mailtje sturen....

EdK

Forumguru
De JVC NX7000 heeft danwel geen direct ingebouwde HD , maarrr heeft een DVD speler volledig voor muziek / divx etc en een SD slot achter LCD display
en dan ook nog eens een USB poort waar zoals opgegeven door hen een externe HD aan gekoppeld kan worden !!
Voordeel is dat het complete display verwijderd kan worden !

Dit wordt 'm dan.....!Mooi en betaalbaar systeem en dat je het frontje kunt verwijderen vind ik ook een heeeel groot voordeel!

___JC___

Forumguru
Een groot voordeel van zo een ingebouwde radio is wat mij betreft juist het feit dat je niet met frontjes hoeft te slepen. Er moet toch wel een andere oplossing zijn voor diefstal? Een paar kilo TNT erop die afgaat als je de radio verwijderd bijvoorbeeld.
:grin:

Een groot voordeel van zo een ingebouwde radio is wat mij betreft juist het feit dat je niet met frontjes hoeft te slepen. Er moet toch wel een andere oplossing zijn voor diefstal? Een paar kilo TNT erop die afgaat als je de radio verwijderd bijvoorbeeld.
:grin:
Hé, da's handig! Als ie dan gejat wordt heb je tenminste geen behoefte meer om een nieuwe columbus in je auto in te bouwen!

Een paar kilo TNT zou inderdaad een goede oplossing zijn....:grin:! Maar je zou toch zeggen dat ze iets in kunnen bouwen dat de radio bijvoorbeeld alleen werkt als ook de autosleutel in de buurt is ofzo. Een soort herkenningscode ofzo?!?!

Want hoewel het eraf kunnen halen van een frontje goed is tegen diefstal is inderdaad hét grote nadeel dat je weer met zo'n ding loopt te slepen!

Skoda, verzin iets...het liefst deze week nog...;)

Ben, na een bezoekje aan de car-shop, toch nog van mening veranderd. Op basis van recensies /ervaringen van anderen én een live aanschouwing van de JVC heb ik gekozen voor de Kenwood DNX8220BT. Geweldig apparaatje met extreem veel mogelijkheden én goede BT-applicatie. Als ik de auto heb en de radio geplaatst is post ik wel wat foto's...!

ikke

Lid
Ik heb na 3 weken wachten gisteren mijn Skoda navigatie systeem binnen gekregen. Ik heb via een tussen persoon in Engeland zo een systeem van Witson gekocht.

Ik heb het wel nog niet geinstalleerd maar toch al heel tevreden. Ik heb de doos uitgepakt en alles eens goed bekeken en ziet er wel heel professioneel uit en kwaliteit lijkt mij ook goed.

Nu hopen dat het vlug weekend is dat ik het kan monteren.

Enkhuizen

Senior Member
Ik heb na 3 weken wachten gisteren mijn Skoda navigatie systeem binnen gekregen. Ik heb via een tussen persoon in Engeland zo een systeem van Witson gekocht.

Ik heb het wel nog niet geinstalleerd maar toch al heel tevreden. Ik heb de doos uitgepakt en alles eens goed bekeken en ziet er wel heel professioneel uit en kwaliteit lijkt mij ook goed.

Nu hopen dat het vlug weekend is dat ik het kan monteren.

Ja! Gefeliciteerd, natuurlijk verwachten we een uitgebreide review met veel plaatjes van het monteren en het resultaat natuurlijk :grin:

TL@

Forumguru
Ik ben ook benieuwd naar de plaatjes en een review. Ik wil vooral graag weten of de RDS werkt en of je er iGO op krijgt geïnstalleerd.

ikke

Lid
ik weet niet wat er op te zetten. Ik zag wel dat er geen standaard software meegeleverd is. Tenzij die rechtstreeks op het toestel staat.

Maar ik ga proberen tomtom erop te krijgen. Ik zit in de IT-sector, dus software en hardware kan ik wel de baas.

Maar ik post zeker foto's, zo hebben jullie ook een idee van de mogelijkheden.

S

superbII

Ik ben heel benieuwd! Natuurlijk heel veel succes met de montage.

Ik ben ook heeel erg benieuwd!!!

Ik wil heel graag weten of dit systeem ook samen werkt met de PDC, zoals de echte Columbus en de radio Bolero doen!!

Ik ga de Superb2 BL bestellen, hierin zit dus de Bolero, als de PDC nou hier ook op het scherm komt dat wil ik zeker dit systeem erin!! :xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan