Mooi alternatief voor Nexus / Columbus

ikke

Lid
Ik ben gisteren avond het frame weest halen en het past perfect.
Maar nog definitief in gemonteerd. Ik moet de aarding van de handbrake nog op de massa aansluiten.

Nu ben ik nog druk op zoek naar de igo software, normaal binnen een paar dagen kan ik rondtoeren met een perfect werkende GPS/DVD.

Dit weekend een paar dagen naar Turkye dus ik denk dat er sommige kleine afwerkingen pas volgende week gaan gebeuren.

ikke

Lid
ik heb geen Zenec gekocht, wel een Witson navigatie systeem.
Witson was een pak goedkoper en qua formfactor is het toch gelijk.

Greenline

Nieuw lid
Slechts 2 systemen accepteert de leasemaatschappij wel:
- de JVC NX7000 (wegens afneembaar front)
- de Zenec MC-2000 (wegens aparte navigatie-unit en beveiligingscode)

Dusssss....ik kom er niet uit met het maken van een keuze. Iemand van jullie tips...??? Gaarne!!!

grt!

Ha Rotharian,

Heb je al een keuze gemaakt? Ik zit te twijfelen tussen Kenwood 5220BT, JVC NX7000 of Zenec MC5600. Zenec vindt ik het mooiste maar ik kan geen mensen met ervaring vinden. Daarnaast heb ik een HTC en die schijnen vaak niet goed te functioneren met Bluetooth.

Er komt overigens 2e kwartaal 2009 een opvolger, de MC 5602 met geintegreerde navigatie en Parrot module. Helaas duurt dit wat te lang voor mij want hoop in januari m'n Superb te krijgen.

ikke

Lid
wegens het drukke werk functioneerd mijn igo perfect.

Het enige wat nog niet werkt is de dvd functie, maar daarvoor moet de gps er nog eerst uit en kabeltjes veranderen. Maar ik heb er geen tijd voor.

Ondertussen is het inbouw als binnen, maar dat ligt momenteel in de koffer.

Hopelijk dit weekend alles afwerken.

Greenline,

Mijn probleem is nu opgelost doordat ik de nieuwe octavia heb besteld (ipv de oude). In de gefacelifte octavia zit wél de columbus. Maar anders had ik gegaan voor de Zenec!

grt!

LucasH

Nieuw lid
Heb dit topic doorgelezen en verder ook nog gegoogled op Zenec en de ZE-MC5600. Maar kom zo goed als niks tegen in Nederland, in Duitsland wel een paar positieve reacties en wat foto's van een ingebouwde Zenec.
http://www.octavia-forum.de/forum/viewtopic.php?f=18&t=32018&st=0&sk=t&sd=a&start=75

Zit er zelf ook over na te denken om de Zenec aan te schaffen ivm zijn vele functionaliteiten en dat het mooi past in de huidige middenconsole en ook nog door de Leasemaatschappij wordt geaccepteerd vanwege de Pincode.

Dus nogmaals de vraag of er iemand is die goede ervaringen heeft met de Zenec ZE-MC5600 of de VW variant (ZE-MC2000) ???

paski

Nieuw lid
er zit geen TMC functie op. Deze komt wel beschilbaar in het volgende type, ergens begin volgend jaar....

TL@

Forumguru
er zit geen TMC functie op. Deze komt wel beschilbaar in het volgende type, ergens begin volgend jaar....

op de Witson niet, maar op de Zenec wel.

Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor de Zenec, lijkt meer op een echte radio en niet op Chinees gepruts.

paski

Nieuw lid
heb vrijdag nog met de dealer/importeur van zenec gebeld, nagekeken, geen tmc was de melding. Staat ook nergens bij, in geen enkele beschrijving.

TL@

Forumguru
E>GO in detail

clear.gif

ZENEC‘s ZE-MC2000 is equipped with a high resolution 6.5" LCD panel and with touch screen controlled user interface. The installed CD/DVD device plays all current A/V formats and ensures perfect audio and visual reproduction with its electronic and mechanical anti-shock system. In addition to the RDS tuner that has been perfected for best station reception in European countries, a digital 4 x 50 watt power amplifier, or the integrated Dolby Digital decoder, the E>GO also features an integrated SD card reader, AUX line-in, USB port, and a full-feature Bluetooth module for hands-free calling and iPod direct interface (via media box).
Additional ZENEC program components such as navigation, a DVBT tuner or a rear view camera can also be connected to the ZE-MC2000 and are like the iPod or the hands-free phone system – operated comfortably via touch screen.
Bron: http://www.zenec.com/index.php?id=306&L=1

edit: Sorry foutje, dacht dat je het over RDS had, maar het gaat over TMC, die is inderdaad niet beschikbaar.

Constant

Erelid
Ik keek naar het promo filmpje van bovenstaande webpage en geschrokken hoe makkelijk het oude systeem werd gedemonteerd en hoe diefstalgevoelig het nieuwe systeem werd gemonteerd. Nog makkelijker dan ik al vreesde.

Verder vind ik het een zeer mooi en compleet systeem.

Bovenaan Onderaan