Mooi alternatief voor Nexus / Columbus

ikke

Lid
anders geen vrijwillers Regio Aalter/Maldegem/ Lokeren mag ook.

Die mij kunnen helpen met inbouwen?

van_der_P

Senior Member
anders geen vrijwillers Regio Aalter/Maldegem/ Lokeren mag ook.

Die mij kunnen helpen met inbouwen?

De inbouwhandleiding zal wel in het engels zijn, dat kan natuurlijk een probleem zijn. Maar als er duidelijk afbeeldingen bij zijn zou het toch moeten lukken.
Als je foto's van maakt kun je ander op dit forum, met je rol als proefkonijn, helpen
In ieder geval succes met het inbouwen.

is gewoon plug & pray.

Gewoon oude radio/ frame eruit.
rooster bovenop het dash eruit, zodat je de kabels goed kunt leggen, want de stekker past niet achter de radio.
GPS plaatsen en aansluiten.
En kabeltje met 'handbrake' aansluiten aan de massa, anders kun je geen dvd kijken......

de kabels zijn eigenlijk net te kort, 10cm langer was makkelijker.

ik weet niet wat er op te zetten. Ik zag wel dat er geen standaard software meegeleverd is. Tenzij die rechtstreeks op het toestel staat.

Maar ik ga proberen tomtom erop te krijgen. Ik zit in de IT-sector, dus software en hardware kan ik wel de baas.

Maar ik post zeker foto's, zo hebben jullie ook een idee van de mogelijkheden.

Of je er TomTom op kunt zetten gaat helemaal afhangen van het OS waarmee gewerkt wordt. Staat me bij dat apparaat functioneert onder Windows CE. Als dat het geval is kun je er alleen een stokoude versie van TomTom op installeren. De nieuwere versies werken niet onder dit OS. Maar ben heel benieuwd naar je bevindingen. Mocht het toch mogelijk zijn dan overweeg ik ook de aanschaf van dit apparaat.

De witson draait volgens de website van de fabrikant onder windows CE 5.0. Heb een forum voor je gevonden waarin die hards het voor elkaar hebben gekregen om TomTom versie 7 onder windows ce 5.0 aan de praat te slingeren. Mot je daar maar eens kijken.
www.ipmart-forum.com/showthread.php?t=275749

ikke

Lid
het klote ding zit erin van vrijdag avond.

Maar ikkan geen dvd's kijken. EN het frame van skoda past niet.
Nu kan ik op zoek naar naar en passend frame (en ikheb een klote skoda garage dus vrees ik dat ze mij niet gaan willen helpen)

TL@

Forumguru
Jij hebt precies wel iets met die dingen tussen je benen :tongue:

Dat van die DVD ligt er waarschijnlijk aan omdat de handrem niet getrokken is.

Normaal heeft ie toch standaard afmetingen en zou ie direct moeten passen (volgens hun site).

Wat belangrijker is, werkt de radio goed en de navigatie?

Neem eens wat foto's van het systeem in werking, ik ben namelijk erg geïnteresseerd.

EdK

Forumguru
het klote ding zit erin van vrijdag avond.

Maar ikkan geen dvd's kijken. EN het frame van skoda past niet.
Nu kan ik op zoek naar naar en passend frame (en ikheb een klote skoda garage dus vrees ik dat ze mij niet gaan willen helpen)

Letterlijke vertaling !!

Het probleem ding zit erin van vrijdagavond

Maar ik kan geen dvd's kijken En het frame van skoda past niet
Nu kan ik op zoek naar een passend frame ( en ik heb een niet meewerkende skoda garage dus vrees geen medewerking

Tja die medewerking , zou dat komen door het taalgebruik ??
En wat zat er eerder in de skoda ?? dat frame of dat vervelende ding??
Maw heb je je zaakjes wel goed voorbereid en de manual goed doorgenomen ??

Maw kun je de volgende keer als iets niet naar het zin gaat eerst tot kalmte komen en daarna je tekst hier neerzetten !!
Is voor ons namelijk een stuk begrijpbaarder en kunnen we je veel beter op weg helpen !!

ikke

Lid
hey,

Nu ben ik ondertussen rustig.

Het installeren, inbouwen, .. lukte vrij aardig.
Maar nu ben ik al gans de middag aan het zoeken naar software die wil werken. Blijkbaar is dit niet zo makkelijk.

Vermits ik origineel een Skoda stream zitten had is het frame een beetje te groot. Ik had nochthans aan de verkoper gevraagd of het allemaal direct paste. Maar blijkbaar moet ik een ander frame nog kopen.

Succes met het vinden van de juiste software!Overigens ziet het systeem er werkend wel gelikt uit moet ik zeggen.....

Maar ieder heeft zo z'n problemen met het zoeken naar hét juiste navigatiesysteem...:xyxthumbs: Ik dacht de juiste keuze gemaakt te hebben met een Kenwood, krijg ik een belletje van de leasemaatschappij dat ze deze er niet in gaan zetten wegens diefstalgevoeligheid. Slechts 2 systemen accepteert de leasemaatschappij wel:
- de JVC NX7000 (wegens afneembaar front)
- de Zenec MC-2000 (wegens aparte navigatie-unit en beveiligingscode)

Dusssss....ik kom er niet uit met het maken van een keuze. Iemand van jullie tips...??? Gaarne!!!

grt!

Enkhuizen

Senior Member
dan zou ik ivm de looks voor het mc2000 of 5600 systeem gaan. Staat een stuk mooier dan de jvc of pioneer achtige oplossingen.

@ikke:

Blauwe kabel van handbrake gewoon met een klemmetje aan het frame onder het dashboard vastmaken en je kunt DVD kijken.

Audience en Stream hebben een andere vorm, dus frame columbus/nexus gebruiken. (+/- €10)

MarcoO2

Forumguru
@ikke:

Blauwe kabel van handbrake gewoon met een klemmetje aan het frame onder het dashboard vastmaken en je kunt DVD kijken.

Is dat zo? Mijn auto hoeft niet op de handrem te staan om DVD te kunnen kijken... sterker nog, hij doet het gewoon terwijl de auto in beweging is! Alleen niet als ik harder dan 8 km per uur rijd... :(

Lijkt mij dat het verbinden van dat kabeltje met de massa van de auto dan weinig nut heeft, of zie ik dat verkeerd? Ben een technisch leek... so beat me if I'm wrong!

Bakkertje

Forumguru
Lijkt mij dat het verbinden van dat kabeltje met de massa van de auto dan weinig nut heeft, of zie ik dat verkeerd? Ben een technisch leek... so beat me if I'm wrong!

Het zou zomaaar zo kunnen zijn dat de auto dan denkt stil te staan en dat je daardoor wel gewoon rijdend kunt kijken. Ben erg benieuwd of dat werkt, want dat zou wel erg koel zijn!

Vragen die bij mij opkomen:
- Blijft dan het handrem lampje op het dashboard niet branden?
- Heeft het verder geen gevolgen?
- Hoe kom je bij het blauwe kabeltje? (is er een how to?)

ikke

Lid
hey,

bedankt voor info betreffende het frame en handbrake.

Vanavond het kabeltje bevestigen. EN proberen en ook het nieuwe frame bestellen.

thanks guys,

ik laat jullie iets weten moest het werken.

ikke

Lid
pff ik kan geen Duits :1884:,

maar ik heb het frame bij een lokale garage kunnen bestellen. Nu maar hopen dat het het juiste is.

Bovenaan Onderaan