Beste guru's
De vlotter werkt behoorlijk nauwkeurig. Nadat het lampje gaat branden durf ik nog tot ruim 50 km daarna door te rijden. Ik herinner mij nog toen ik hem pas had en we van Frankrijk naar Luxemburg reden wilde ik daar graag tanken. Toen het echt noodzakelijk was om te tanken in België was er nergens een tank te vinden. De teller gaf aan dat ik nog tien kilometer kon rijden toen we eenmaal in Luxemburg waren. Met de weg redelijk op en neer reed ik met samen geknepen billen verder toen er gelukkig een tankstation opdoemde. PFFFFFF!!!!!!
Sindsdien weet ik tot hoe ver ik echt kan gaan.
Vandaag heb ik getankt toen er nog ongeveer 10 liter in de tank zat. Dus het kritieke punt. Er gingen 40 liters in. Ik tank hem wel altijd volledig vol. Dus het groen zwarte ontluchtertje druk ik altijd in en na even wachten kan er weer bij. Wanneer ik ruim 50 km na het lampje ga tanken gaat er 50 liter in. Dan kan ik weer 625 tot 675 km vooruit.
@Cordoba Klinkt precies als mijn probleem zoals het eertijds begon. Helaas is de tijd van 1 1/2 seconde nu veel langer geworden. Ik hoop niet dat het voor jou een veeg teken is.
@Stripedkrijn (Het probleem is in elk geval geen veel voorkomend standaardprobleem, maar als het eindelijk opgelost is, is het achteraf altijd zo logisch.) Daarom doe ik zoveel moeite om het op te lossen en gelukkig denken jullie mee.
Ik heb nu het idee aangedragen gekregen om een drukmeter met lange slang net voor de motor aan te sluiten en die naar buiten naar buiten te laten komen tot aan de voorruit zodat ik hem af kan lezen.
Valt de druk echt weg dan zit het toch in de pompunit.