HenkT
Lid
Afgelopen week een druk meter geïnstalleerd die ik af kan lezen vanuit de auto. Dat was vrij simpel. Zie foto's.
Vandaag kwam de hoeveelheid benzine weer onder het kritische punt. Dus testen.
De druk loopt inderdaad terug naar nul. Wanneer de druk weer op pijl is slaat de motor weer aan.
De druk is bij draaiende motor net boven de drie bar en varieert tot max. 3,2 bar. De klep in het filter gaat dan open en sluit weer net boven de drie bar. Dat klopt dus allemaal.
De schakelaar in het portier werkt ook, want wanneer de druk afloopt na een nacht en ik open het portier wordt direct de druk op drie bar gebracht. Daarna valt de druk weg tot 2,5 bar. Ik luisterde op het verkeerde moment en dacht dat het pompen langer duurde.
Bij het aanzetten van het contact komt de druk weer op 3 bar en blijft de pomp even draaien. Als de pomp dan stopt wordt het weer 2,5 bar. Bij starten komt er weer 3 bar op. Ik had al geconstateerd dat de spanning wel op de pomp blijft staan.
Het lijkt er dus op dat er op enig moment valse lucht wordt aangezogen wanneer de tank onder een bepaalt niveau komt.
Hoe het komt dat ik dat voorheen niet had en nu wel is mij nog steeds een raadsel.
Bij het testen van de pomp buiten de auto constateerde ik het verschijnsel dat wanneer de pomp opstart er soms geen vloeistof wordt meegenomen en dat er veel lucht rond gaat. Wanneer ik dan de pomp even stopte en weer opstartte nam hij wel vloeistof mee.
Een nieuwe pompunit lijkt de enige optie. Nu nog de goede unit vinden.
Vandaag kwam de hoeveelheid benzine weer onder het kritische punt. Dus testen.
De druk loopt inderdaad terug naar nul. Wanneer de druk weer op pijl is slaat de motor weer aan.
De druk is bij draaiende motor net boven de drie bar en varieert tot max. 3,2 bar. De klep in het filter gaat dan open en sluit weer net boven de drie bar. Dat klopt dus allemaal.
De schakelaar in het portier werkt ook, want wanneer de druk afloopt na een nacht en ik open het portier wordt direct de druk op drie bar gebracht. Daarna valt de druk weg tot 2,5 bar. Ik luisterde op het verkeerde moment en dacht dat het pompen langer duurde.
Bij het aanzetten van het contact komt de druk weer op 3 bar en blijft de pomp even draaien. Als de pomp dan stopt wordt het weer 2,5 bar. Bij starten komt er weer 3 bar op. Ik had al geconstateerd dat de spanning wel op de pomp blijft staan.
Het lijkt er dus op dat er op enig moment valse lucht wordt aangezogen wanneer de tank onder een bepaalt niveau komt.
Hoe het komt dat ik dat voorheen niet had en nu wel is mij nog steeds een raadsel.
Bij het testen van de pomp buiten de auto constateerde ik het verschijnsel dat wanneer de pomp opstart er soms geen vloeistof wordt meegenomen en dat er veel lucht rond gaat. Wanneer ik dan de pomp even stopte en weer opstartte nam hij wel vloeistof mee.
Een nieuwe pompunit lijkt de enige optie. Nu nog de goede unit vinden.