Motor slaat af

Fabiene

Nieuw lid
Hallo allemaal,

ik heb sinds oktober 2011 een skoda fabia comfort 1.4 mpi 50 kw. Bouwjaar 2002.
Ik ben hier heel blij mee, maar agh ik weet ook niet beter. Het is mijn eerste autootje. Momenteel heb ik wat kleine probleempjes met mijn auto en ook wat vragen. Ik heb helemaal geen verstand van auto's dus vandaar dat ik mijn vragen hier stel. Wellicht kunnen jullie mij hierover wijzer maken.

Sinds een paar weken slaat mijn motor af als ik stilsta voor een stoplicht of even langzamer rijdt. Wat zou hiervan het probleem kunnen zijn? Ik heb recent mijn olie laten verversen, bougies laten vervangen, lucht- en oliefilters laten vervangen. De batterijen werden gecheckt en dit was in orde. Ik moet er wel bij zeggen dit is niet bij een skoda dealer gedaan. Deze werkzaamheden wordt bij de dealer ook wel een kleine beurt genoemd, maar bij de dealer kost het 120 euro en dat vindt ik te duur.

Verder heb ik vragen over het verbruik van mijn auto. Ik tank elke (dwaze) donderdag bij de tango. Is dit normaal? Zou ik niet langer moeten doen met een volle tank. Mijn retourreis van huis naar werk bedraagt zo'n 60 km en dit rij ik van ma t/m vrijdag. Tussendoor op werk rij ik soms ook wel naar clienten, maar dit zijn meestal korte afstanden. Wat kan ik doen om langer met mijn euro 95 benzine te doen of kan ik er niks aan doen, omdat mijn motor nou eenmaal veel verbruikt? Ik heb dit gezocht op internet, maar ik kan nergens exact dezelfde type auto vinden als die van mij.

hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden. Alvast een fijn weekend allemaal en geniet van je skoda.....
fabiene

Noord26

Forumguru
Ik tank ook 1maal per week. Echter zegt dat niets over het verbruik van een auto. Hoeveel liter gaat er dan op donderdag in en hoeveel heb je dan gereden?

Is de auto al een keer uitgelezen op eventuele storingen / meldingen aan een computer?

Op spritmonitor.de kun je zoeken op alle auto's en wat hun daadwerkelijke verbruik in de praktijk is.