Motor slaat af

Fabiene

Nieuw lid
Kijk eens aan, ik heb de afgelopen maanden dus regelmatig een melding op mijn dashbord gehad dat ik de koelvloeistof moet bijvullen. Ik dacht dat dat normaal was. Net zoals dat je elke keer benzine moet tanken, dacht ik dat je ook de koelvloeistof moet bijvullen. Dit bewijst al dat mijn koppaking al lange tijd lekte. Zo zie je maar, ik leer hier op deze forum echt veel over auto's, elke dag weer....supe

Cordoba

Forumguru
@Fabiene: als je inderdaad al heel snel op de snelweg zit onderweg naar je werk, rij eerst een paar km met een snelheid van pakweg 100 km/u, tot je iets van 5-8 km hebt gereden vanaf de start, dan begint de motor iets warmer te worden en kun je zonder zorgen naar de 120 km/u (als het motorblok tenminste in orde is).

Ik heb bij mijn Fabia 1 keer koelvloeistof bij moeten vullen in 2 jaar, en dat was nadat de waterpomp vervangen was. Na een lange rit was er toch nog lucht uit het systeem gekomen waardoor het peil te laag was. Vloeistof bijgevuld en nu al 30.000 km/2 jaar geen druk meer bijgevuld.

Bovenaan Onderaan