Motorkap demping Octavia III

Noord26

Forumguru
Precies. Het verschilt per model en type of het iets doet. Als het nodig was geweest zat het er wel in.

Canon-Eye

Forumguru
Ik vermoed toch sterk dat motorkapdemping vooral wordt toegepast om de auto naar de omgeving toe stiller te maken; vandaar dat mijn diesel-Fabia het ook van huis uit standaard heeft meegekregen.
Het klankkast-effect zou voor het geluid binnen in de auto heel misschien iets kunnen betekenen, maar ik denk (net als Noord26) dat demping aan het schutbord daarvoor veel belangrijker is. En die demping maakt dan logischerwijs op zichzelf ook weer dat het verschil met of zonder motorkapdemping binnen minder goed merkbaar is.

Maar ik zou haast zeggen: voor die paar tientjes hoef je het ook niet te laten, dus als het een goed gevoel geeft: vooral doen (en laat de pret dan niet bederven door voor en na montage met een goeie decibelmeter aan de gang te gaan, want dát kan dan teleurstellend uitpakken...:facepalm: ).

leo442

Forumguru
Als deze bij de diesels wel gemonteerd zit zal het wellicht te maken met het passeer geluidsnivo wat gemeten word tijdens de homolagatietesten voor toelatingseisen in nederland.

EdK

Forumguru
De Yeti heeft het ook niet en via superskoda is het wel te bestellen ( en dealer)
Weet dat er een Lid hier met een Yeti is die het wel heeft meen dant hij de 1,2 of 1,4 TSI heeft
En hij beweerd dat het wel degelijk in geluidsdemping een verschil is.

Nu vind ik de Yeti 1,4 al op zich stil dus vind het niet perse nodig.
Maar kan me voorstellen dat het wel stiller word , je hebt namelijk een deel wat het geluid absorbeert en dus niet meer kan werken als klankbord
Maar of dit meer vanaf buiten en of of ook binnen merkbaar is ..................
Laat degene die ik hierboven aankaart het maar lezen en reageren

Pendragon

Donateur
Beetje offtopic, maar wel over stil/demping: hoe staat het met het afrolgeluid van de O3? Ik heb dit eerder eens aangegeven. Ik vond dat namelijk iets wat bij de O2 best veel geluid maakte, zeker in vergelijking met de Superb.

Altos

Banned
Beetje offtopic, maar wel over stil/demping: hoe staat het met het afrolgeluid van de O3? Ik heb dit eerder eens aangegeven. Ik vond dat namelijk iets wat bij de O2 best veel geluid maakte, zeker in vergelijking met de Superb.

Niet verkeerd bedoeld hoor, maar als je de vraag al gesteld hebt, en er is geantwoord...is dit dan niet voldoende? Of waren de antwoorden niet bevredigend en bestaat er nog steeds twijfel? Nogmaals echt niet verkeerd bedoeld...

Altos

Banned
@Altos, er was nog geen antwoord op gekomen omdat de O3 er toen nog niet was. Nu dacht ik er weer aan.

Ik heb in een ander topic ook al eens op deze (soort) vraag gereageerd. Ik ben in het bezit van Continental banden welke wel enig afrol geluid produceren, de auto zelf vind ik behoorlijk stil. Ik hoop dat als ik een banden wissel doe en er Dunlop of Michelin op laat leggen dat dit afrolgeluid nog wat minder wordt. De motorkapdemping lijkt me wel ok mits er verschil is natuurlijk...hoe stiller hoe beter (niet bij een RS natuurlijk)

MaRco2

Forumguru
Zowel de 1.2 TSI als ook de 1.4 TSI ongeacht of het een HB of Combi is hebben GEEN demping tegen de motorkap

Klopt, nadat het mij van de week opviel dat het onder de kap wel heel erg karig uitzag zonder de geluidsisolatie (sluiten motorkap is met mat vaak ook net wat prettiger om te horen, hoewel het blikkerige me meevalt nu), ben ik gisteren eens wat motorkappen aan het opentrekken gegaan bij de dealer:

1.6TDI aanwezig
1.2TSI afwezig
1.4TSI afwezig

MaRco2

Forumguru
Voor dat geld zeg ik doen! Alle beetjes helpen

Mijn idee: is er een link van de shop van de openingspost (m.a.w.: waar is dit te bestellen, behalve de dealer).

Dit is nog een prijsje waarvoor je het niet hoeft te laten lopen! Is het met bevestigingsclipjes enzo?

MaRco2

Forumguru
Voor die 25 euro, ga ik het niet laten lopen, ziet er gelijk een stuk netter uit onder de kap (helaas maar een kleine afdekking over de motor heen :D).

Flem_nl

Forumguru
Sprak net mijn dealer omdat ik de demping alvast wilde bestellen. Die keek bij hem in de showroom en op de ene 1.4 tsi zat het wel en de ander weer niet.... :sterretjes: Kortom ff wachten totdat het geleverd is en desnoods achteraf alsnog monteren....

MaRco2

Forumguru
Mmm dat is weer vreemd. Het kan zijn dat de eerste serie (de nieuwe demo 1.4TSI was exact hetzelfde, behalve de kleur, dus mogelijk uit eenzelfde vroege produktie, portierchroomlijst was wel goed :D) het niet had.

Ik ga er ook niet moeilijk over doen, komt er gewoon in.:)

Fean

Forumguru
Vaag idd misschien dat het te maken heeft met EBL ABL, geen BL?

Dat een luxere versie van de auto het wel heeft?

Bovenaan Onderaan