Motorkap demping Octavia III

fabialous

Senior Member
Bij mijn nieuwe Fabia TSI 1.2 zit wel motorkap-isolatie + isolatie tegen de achterwand van de motor-ruimte.
Zelfs een beschermings-kapje +beschermde kabels tegen steenmarters.:)

Laatst bewerkt:

Frank C

Forumguru
ervaring is dat hij wel stiller is. Niet enorm, en moeilijk te vergelijken ivm wind/wegdek maar voor dat geld..
Montage is trouwens erg gemakkelijk, klemmetjes zitten eraan en die klik je zo op de kap.
Heb eergisteren de demping ook geïnstalleerd. Idd ging super makkelijk. Je merkt toch wel dat het motor geluid meer gedempt is. Is subjectief maar mi wel een verschil. Geen idee van db's, alle beetjes helpen denk ik maar.

MORGANA

Senior Member
Het is erg triest dat Skoda op zo'n soort auto dit product niet standaard monteert. Kost voor hun waarschijnlijk bijna niks en het is een heel stuk netter afgewerkt.
Nee...men moet motorkap demping zelf extra aanschaffen.....:banghead:

Ik heb het meteen bij aanschaf van de o3combi laten monteren.

Frank C

Forumguru
Het is erg triest dat Skoda op zo'n soort auto dit product niet standaard monteert. Kost voor hun waarschijnlijk bijna niks en het is een heel stuk netter afgewerkt.
Nee...men moet motorkap demping zelf extra aanschaffen.....:banghead:

De autofabrikanten kijken naar iedere euro die ze kunnen "besparen" en wanneer je eea later als accessoire aanschaft verdienen ze er goed aan. En dat geldt niet alleen voor Skoda. Nochtans ben ik erg tevreden met de auto en krijg je (veel) value for money.

Laatst bewerkt:

VWim

Forumguru
Dat is om te voorkomen dat het verschil tussen diesel en benzine te groot wordt, niet om geld te besparen :D

Joske

Forumguru
Ik ga het eerst toch wel eens bekijken met die 1.4 TSI, heb hem wel in de Golf gereden dus geen idee of er daar geluidsdemping onder de kap zit?

(iemand idee van?)

Joske

Forumguru
Hetgeen ik vermoedde! :D

En aangezien ik wsl een k en 'n inlegfilter zal plaatsen is het geluid dempen eerder bijzaak dan hoofdzaak :D ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Tom RS

Forumguru
Hetgeen ik vermoedde! :D

En aangezien ik wsl een k en 'n inlegfilter zal plaatsen is het geluid dempen eerder bijzaak dan hoofdzaak :D ;)
Zo'n inlegfilter gaat niks veranderen aan het geluid. Wil je een sportiever aanzuiggeluid, moet je een direct luchtfilter plaatsen, dus de hele behuizing van het luchtfilter eruit en een open filter in de plaats.

SkodaManiak

Actief lid
Gisteren de motorkapdemping geplaatst en even een ritje gemaakt over oa de snelweg. Was aangenaam verrast door het effect ervan. Blij dat ik het gedaan heb!!!!

SkodaManiak

Actief lid
:) Nou zo erg is t ook weer niet. Maar omdat het een direct ingespoten benzinemotor is hoor je altijd een soort van dieselklop in de auto. En die is nu weg. Vooral als je hem ff lekker flink op zijn staart trapt!

Bovenaan Onderaan