SkodaManiak
Actief lid
Weet ik. Daarom spoel ik na het wassen altijd de auto ermee af. maar toch bakt het altijd wat aan op de kap. Echt waar hoor!!!
Gisteren de motorkapdemping geplaatst en even een ritje gemaakt over oa de snelweg. Was aangenaam verrast door het effect ervan. Blij dat ik het gedaan heb!!!!
Zelfde positieve geluidservaring, ook bij stationair draaien. Nog een voordeel: de kat van de buren gaat nu niet meer op de motorkap liggen slapen......En wat ook mooi is: de motorkap was na een gemiddelde rit altijd helemaal warm. Gisteravond na een rit van 50 km nog gewoon koud. Dus geen kalkvlekken meer!!!!
Dieselklop bij een benzinemotor? LeukNou zo erg is t ook weer niet. Maar omdat het een direct ingespoten benzinemotor is hoor je altijd een soort van dieselklop in de auto. En die is nu weg. Vooral als je hem ff lekker flink op zijn staart trapt!
Onze O3 RS TSI Combi heeft geen "mat". Er wel ingezet. Bij het eerste garage bezoek ivm kwaaltjes werd ik gebeld. De mat moet eruit want anders is er brandgevaar???
Ik mocht hem laten zitten , maar dan werd dat aangetekend en als er dan schade zou ontstaan, was er geen garantie!? Ze hebben hem uitgebouwd en thuis heb ik hem er weer in gezet
Erg vreemd allemaal. Nu wordt het daar wel warm, maar onze oude 1.8 Altea XL (JD getuned) had ook geen mat en daar 1 in gezet en 4.5jaar zonder problemen gereden. Dus wat is hier nu waarheid & wijsheid? Overigens alle diesels hebben standaard zo'n "geluidsisolatie scherm".
Zo'n inlegfilter gaat niks veranderen aan het geluid. Wil je een sportiever aanzuiggeluid, moet je een direct luchtfilter plaatsen, dus de hele behuizing van het luchtfilter eruit en een open filter in de plaats.
Die dealer is niet goed wijs.
Ik heb zo'n inleg filter van K&N het geluid wordt iets voller / mooier maar niet heel veel.Je hoort hem wel ietsje sterker zuigen/brommen, ook met de mat, maar dat verschil is marginaal. Een warm air intake, wat het 90% van de gevallen betreft als open luchtfilter, hoor je sterk, maar scheelt vermogen (minder...), er zijn weinig echt goede CAI's.