Motorkap demping Octavia III

MaRco2

Forumguru
Inlegfilter heb ik ook altijd, mits leverbaar (niet voor de Trevis helaas).

Grappig is dat je hem bij de MR2 (zuigt lucht aan door de inlaat net voor het achterwiel) wel flink hoort zuigen (niet het gnorken van een open variant), met name 'koud'.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
Dikke brulpijp er onder (4 x maatje CRX diameter), zonder poezen en dan vlam in de pijp.

Helaas de kleine vlammetjes alleen op de film op het laatst, maar zijn wel leuk. De witte is de mijne (jaren geleden inmiddels) nog met de oude motor, niet de V6.

Zowiezo voor de liefhebber wel leuk als clip te bekijken (2x NSX-T, 360 Spider, MR2's).
 

peterrapid

Forumguru
@MaRco2 wat is nu 2 keer ... Als ik voor de 3e maal trouw dan moet het een volwaardige cup-size zijn :deuk: Ik ga dan best nog wat zoeken en nie vertellen aan mijn huidige vriendin of anders wordt mijn co*k size een maatje minder :cry:
 
  • Leuk
Waarderingen: TL@

Frank C

Forumguru
:) Nou zo erg is t ook weer niet. Maar omdat het een direct ingespoten benzinemotor is hoor je altijd een soort van dieselklop in de auto. En die is nu weg. Vooral als je hem ff lekker flink op zijn staart trapt!

Zou eerder zeggen dat de motor wat rauw klinkt. Maar idd dat is grotendeels weg. Net terug uit Spanje waarbij ik hem af en toe flink de sporen heb gegeven en geluid bleef mooi binnen de perken. Ook geen enkele last van oververhitting of iets dergelijks.
 

SkodaManiak

Actief lid
Is mijn ervaring ook. Wij zitten nu met de caravan in Tirol. Vooral bij flink trekwerk merk je het verschil. En de temperatuur verandert er niet door. En vuil op de motorkap bakt niet aan omdat de kap koud blijft. Dealer heeft het ook gezien en daar werd niet gesproken over brandgevaar o.i.d. Blij dat ik het gedaan heb!!! En mooi dat mijn ervaring gedeeld wordt!:tegek:
 

octaafje IV

Actief lid
Is mijn ervaring ook. Wij zitten nu met de caravan in Tirol. Vooral bij flink trekwerk merk je het verschil. En de temperatuur verandert er niet door. En vuil op de motorkap bakt niet aan omdat de kap koud blijft. Dealer heeft het ook gezien en daar werd niet gesproken over brandgevaar o.i.d. Blij dat ik het gedaan heb!!! En mooi dat mijn ervaring gedeeld wordt!:tegek:
Ik deel deze ervaringen al sinds 1999 (1.8T), 2004 (1.8T), 2009 (1.4TSI) en nu, sinds 2013 wederom (1.4TSI)!
En voor de prijs/prijsje hoef je het niet te laten!
 

Joske

Forumguru
Ik ga er toch ook zo een mat in hangen denk ik :). Dan blijft de motor mss wat makkelijker warm na een ritje.

Indien het mooie geluid van de TSI daardoor echt verdwijnt, haal ik ze er wel terug uit :D
 
Bovenaan Onderaan