TheoStek
Forumguru
Als je dagelijks één of twee ritten maakt is het nog wel te doen, maar als je de hele dag door ritten maakt (waarbij de auto wel vaak een tijdje stil/uit staat) wordt het bijna ondoenlijk...
Heb je volkomen gelijk in, een knipperlicht gaat automatisch uit, de gsm wordt automatisch door een persoon beantwoord/afgesloten handsfree of niet, de auto wordt automatisch handmatig gestart/uitgezet, de achterruit verwarming wordt handmatig aangezet en kan automatisch afgesloten worden.
Gemak dient de mens, en de auto zal niet automatisch naar de garage rijden voor een service beurt.
Ik heb inmiddels al een stuk of vijf VAG auto's gehad
Is al ééns gepasseerd, en wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat jij die problemen niet hoeft te hebben gehad, maar iemand anders wel die de vorige auto's hebben gekocht.
Climatronic wil gewoon zeggen automatisch electrische temperatuur regeling, dmv van sensoren, de compressor blijft een open compressor die mechanisch aangedreven wordt, de opbrengst (vermogen) wordt door een variabel slagvolume bepaald, dit wordt geregeld door een mechanisch of electronisch regelventiel. (afhankelijk van de compressor)Dat de auto zwaar belast wordt tijdens het starten als de airco gelijk aan zou staan, gaat niet helemaal op bij auto's met een CAN bus en Climatronic
Deze ventielen bepalen het slagvolume van de compressor.
Ga me dus niet vertellen dat indien, een auto wat vier uur in de blakende zon heeft gestaan, en een andere in de schaduw dat beide auto's gelijktijdig op temperatuur zijn.
En dat 10% meerverbruik klopt ook niet. Ik heb het de afgelopen jaren diverse malen getest, maar airco aan of uit is nauwelijks te zien in je verbruikscijfers.
Ligt eraan hoe getest wordt en kun je voor jouw eigen verbruik niet nauwgezet vast stellen.
Staat de airco altijd aan, wordt altijd met de juiste snelheid gereden, weersomstandigheden, banden druk, gewicht van de auto, rij stijl, noem ze maar op.
Om warme lucht te koelen vraagt energie, en vice versa, een strenge winter vraagt meer energie kosten tegenover een zachte.
Hoe slechter een ac systeem werkt hoe meer brandstof er gebruikt wordt.
De compressoren met een variabel slagvolume met en zonder magneetkoppeling, zijn ontwikkeld om een climaat regeling te creëren, en het hinderlijk inhouden van de motor (tegenover compressoren met een vast slagvolume) te beperken.
Hiermee wordt het benzine verbruik niet beperkt.
@Rallye die droge lucht heb je ook als de airco wordt uitgezet en op recycle stand wordt gezet, de lucht in de auto is immers al gedroogd?
Gaat die op deze manier op termijn ook afnemen of verdwijnen? Of toch maar best even de airco laten reinigen bij de eerste beurt?
Dit verdwijnt niet meer en wordt alleen erger, reinigen kun je laten doen en zal de geur tijdelijk verdringen.