My 2016?

valderrama

Senior Member
Allemaal leuk en aardig... maar Skoda moet gewoon zo snel mogelijk duidelijkheid scheppen... op deze manier krijg je veel te veel ruis rondom de auto en het houdt mij nu in ieder geval even tegen om een bestelling te plaatsen.

Tuner111

Forumguru
Denk niet dat ze de top diesel zullen aanpassen. Anders had ik graag wel het passat biturbo blok gehad

doncalitri1984

Forumguru
Dit is wat ik te horen heb gekregen.

prijsverhoging van circa € 800,-

Met de volgende wijzigingen (dit is wel ten opzichte van een Bussiness Elegance 1.6 tdi dsg, maar de meeste wijzigingen zullen voor elke octavia gelden op het stukje van 105 naar 110 pk na )

- Elegance gaat Style heten
- Aantal symbool wijzigingen
- Er komt een knopje voor front assistent bij de stuurwielbediening
- Het vermogen gaat naar 110pk ipv 105pk

Van 105 naar 110Pk is simpel gezegd 5 pk verschil, is uiteraard ander type blok maar wat zijn de echte verschillen. Ik heb ook gehoord dat dsg+ blok 16tdi je altijd moet tunen.

Gptim

Actief lid
Vandaag mijn nieuwe octavia besteld en volgens mijn dealer is er geen prijsverhoging. Verder zoals doncalitri1984 omschreven heeft zijn dat de aanpassingen.

Dewinteb

Actief lid
Ik ben ook zoekende naar een nieuwe leasewagen, kom van superb combi af dus dan is alles een beetje krap:)
Nu heb ik van mijn dealer gehoord dat er net voor de autorai(17april) as een dealermeeting is.

My2016 zou idd de genoemde items zijn,en op mijn 14%vraag verwachtte hij geen aanpassing, daar vag het al kon door gebruik te maken van de 6 bak van de passat,hiermee mochten ze dan in 2 wegrijden waarmee de o3 weer 14%zou kunnen zijn, echter heeft vw de boel afgeblazen?!

3weken terug meldde de peugeot ook dat 14% voor de 308sw niet ging komen, en kijk nu eens op een zaterdag binnen bij de p dealer:tegek:

Ik wacht nog even met mn beslissing, 14%o3 zou mn keus makkkelijker maken, zeker met voorruitverwarming en andere leuke opties die dan wel haalbaar zijn......als skoda dan maar niet net als peugeot de kleuren keus terugbrengt naar wit,zwart,grijs

My2016 zou idd de genoemde items zijn,en op mijn 14%vraag verwachtte hij geen aanpassing, daar vag het al kon door gebruik te maken van de 6 bak van de passat,hiermee mochten ze dan in 2 wegrijden waarmee de o3 weer 14%zou kunnen zijn, echter heeft vw de boel afgeblazen?!

Wat bedoel je hier precies mee? Dat ze tijdens de zuinighiedstest in de 2 mogen wegrijden?

Dewinteb

Actief lid
Wat bedoel je hier precies mee? Dat ze tijdens de zuinighiedstest in de 2 mogen wegrijden?
Ja klopt,zo is t mij verteld, vaag, maar nog vreemder om de aanpassing naar 14%af te blazen lijkt mij, tenzij men al wist dat de euro6 diesel wel in de 14% zou komen. Ik ben benieuwd ;half april meer nieuws , anders komt t niet meer denk ik zo.

Joske

Forumguru
de kleuren keus terugbrengt naar wit,zwart,grijs
14% zou verplicht in grasgroen moeten zijn! :deuk:

18axejcj19bnnjpg.jpg

valderrama

Senior Member
Ok... dus wat weten we nu:

- Motor upgrade (heeft mogelijk gevolgen voor bijtellingscategorie)
- aanpassingen knoppen op stuur
- aanpassingen knoppen climate control
- geen greenline op grill en schakelpook logo's meer
- kleur verlichting van knoppen van groen naar wit
- geen elegance meer maar style (naamswijziging)
- prijs van model gaat tussen de 500 a 800 euro omhoog
- aanpassing standaard bandenmaat en velg
- eventuele band en velg upgrade heeft gevolgen voor bijtellingscategorie (wordt nu herzien)

Ik zie al met al eigenlijk geen positief beeld ontstaan als je kijkt naar de concurrentie waar er voor de leaserijders onder ons twee enigszins vergelijkbare auto's in de 14% zitten (308SW en de Auris). De Octavia wordt duurder en niet meteen aantrekkelijker omdat ie luxer wordt aangeboden voor de meerprijs die er komt...

Edit: businessline gewijzigd naar elegance

Laatst bewerkt:

ManeBrane

Forumguru
Wanneer zou deze My2016 ingaan? Dit geldt voor alle types Octavia? Die van mij moet nog besteld worden namelijk.
Moet zeggen dat er niet veel veranderd, maar ik vind de kleurwijziging van groen naar wit van de knoppen wel mooi. Eenheid zoals de VW qua verlichting is toch mooier en rustiger. :thumbsup:

valderrama

Senior Member
De witte verlichting is tot nog toe het enige grote pluspunt wat mij betreft! Groen vond ik niet meer van deze tijd.

Alle auto's die nu besteld worden, worden een MY2016 'model'.

Ok... dus wat weten we nu:

- Motor upgrade (heeft mogelijk gevolgen voor bijtellingscategorie)
- aanpassingen knoppen op stuur
- aanpassingen knoppen climate control
- geen greenline op grill en schakelpook logo's meer
- kleur verlichting van knoppen van groen naar wit
- geen businessline meer maar style (naamswijziging)
- prijs van model gaat tussen de 500 a 800 euro omhoog
- aanpassing standaard bandenmaat en velg
- eventuele band en velg upgrade heeft gevolgen voor bijtellingscategorie (wordt nu herzien)

Ik zie al met al eigenlijk geen positief beeld ontstaan als je kijkt naar de concurrentie waar er voor de leaserijders onder ons twee enigszins vergelijkbare auto's in de 14% zitten (308SW en de Auris). De Octavia wordt duurder en niet meteen aantrekkelijker omdat ie luxer wordt aangeboden voor de meerprijs die er komt...

Als er een bijtellingscategorie aanpassing is ten gevolge van motoren aanpassen, zal dit alleen in positieve zin zijn er dus niet negatief lijkt me.

Volgens mij wordt de Elegance toch Style en niet de Businessline?

Bovenaan Onderaan