My 2016?

Dewinteb

Actief lid
Ook op de Rai geen 14% nieuws voor de o3 combi meegekregen. Feestje blijft dus bij de Peugeot dealer....

CharlesTucker

Forumguru
Ook op de Rai geen 14% nieuws voor de o3 combi meegekregen. Feestje blijft dus bij de Peugeot dealer....
Ik zie op de parkeerplaats bij m'n werk ook al dat de verdringing is begonnen, er staat altijd een flink aantal O2C's en O3C's, maar als ik nu uit het raam kijk zie ik toch al steeds meer 308's verschijnen, ongetwijfeld ten koste van de Octavia's.

s-line

Forumguru
Nog niet helemaal bevestigd gekregen maar volgens de dealer hier zou ook het navigatiesche geintegreerd worden in het dashboard. Lijkt me ook beter ivm diefstalgevoeligheid. Is ook in de Golf en de nieuwe Fabia al het geval
Ik zou er maar niet te veel op rekenen ook de "gescheiden" systemen zijn nu al steeds meer aan de beurt bij het gilde! Afgelopen week al 5 bmw's binnen gekregen met allemaal het hele dashbord uit elkaar getrokken voor de navigatie's, ook al vw's binnen gehad, dus gaat echt nog wel komen!

Skoda-MAN

Forumguru
Ik krijg sterk de indruk dat bij de Euro 6 diesels ook adblue getankt moet worden zoals de vrachtwagens al jaren hebben vanaf Euro 5.
Heeft iemand hier iets over gehoord op de RAI?

Voor de onwetenden: AdBlue is een heldere, niet giftige en veilige hoog zuivere ureumoplossing van 32,5% in gedemineraliseerd water. (ammoniak oplossing welke in het uitlaatsysteem geïnjecteerd word voor de katalysator)

CDK

Forumguru
@Skoda-MAN, op de RAI heb ik er niets over gehoord, maar een tijdje terug heb ik er wel over gelezen bij een automerk (welke dat was ben ik ff kwijt) dus het zal me niet verbazen als dat bij VAG ook z'n intrede zou doen. Er werd gesproken dat door de grootte van de tank en het geringe verbruik tussentijds tanken tussen de servicebeurten niet nodig zou zijn.

Martin1985

Actief lid
De Peugeot 308 heeft dit al. Moet volgens mij elke 20000km bijgevuld worden.

Doe je dit niet is er ook niets aan de hand, je stoot alleen wat meer uit...

Skoda-MAN

Forumguru
@Martin1985 Dat klopt die hebben dat al heel lang, bedoeld voor het roetfilter te regenereren.

@Corné de Kluijver Betreffende Skoda heb ik ergens op een Duitse site gelezen maar ik kan het even niet terug vinden.
Als ik nog tijd heb zoek ik wel verder. Ik kan het ook nog aan de verkoper, die vandaag mijn nieuwe Skoda overdraagt, vragen maar die gasten weten het meestal niet.

Skoda-MAN

Forumguru
Ik heb hier iets gevonden @Corné de Kluijver , @Antera , @ertromp Misschien ook iets voor jullie
en deze

DEZE is belangrijk, gaat over de werking van het systeem. Is een filmpje van MAN maar bij personenauto's werkt het ook zo. (wat kleinere onderdelen)

Dit spul, Statacen zou in de SuperB vanaf 2005 gebruikt worden:
das Zeug heißt Satacen 25
Artikelnummer G052 143 A2
davon brauchst du ca 4 Liter, Preis pro Liter ca 55 Euro, machen kannst du das selber aber Vorsicht
Schutzhandschuh und Brille sind Plicht und die Dämpfe nicht einatmen

Hier nog een ander merk auto:

Veel plezier er mee:lezen:

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@ertromp, en dat gaf geen foutmelding in het systeem? bij vrachtwagens wordt de uitstoot namelijk gemeten door een nox sensor, is de gemeten waarde niet juist volgens de ecu dan moet dat binnen 12 rij uren goed zijn, anders resulteert het in een noodloop en dat wil je niet met 44 ton totaalgewicht ;) bij de eerste types zat die sensor er niet op en kreeg je alleen een melding van de lege tank in je display, simpelweg vullen met water volstond toen nog :)

Skoda-MAN

Forumguru
De echte Euro 6 reacties zijn wettelijk bepaald en gelden voor alle merken. (er zijn ook zogenaamde voorlopers)
Stand regeneratie van roetfilter negeren = na 20 uur en volgende start kruipmodus, 20 km/h,
Kwaliteit van adblue niet in orde = na volgende start kruipmodus,
Adblue tank leeg idem.

Afhankelijk van de storingen in het systeem zelf (denk aan sensoren en stelmotoren) komen bepaalde beperkingen in motorvermogen te voorschijn.

De ellendige EGR problemen zijn dan weg, dat is een voordeel.
Bedenk wel dat er heel veel meet en regeltechniek voor terug komt waar heel veel storingen mee kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Frank C

Forumguru
@Skoda-MAN, op de RAI heb ik er niets over gehoord, maar een tijdje terug heb ik er wel over gelezen bij een automerk (welke dat was ben ik ff kwijt) dus het zal me niet verbazen als dat bij VAG ook z'n intrede zou doen. Er werd gesproken dat door de grootte van de tank en het geringe verbruik tussentijds tanken tussen de servicebeurten niet nodig zou zijn.

VW gebruikt ad blue in de 2.0 Bi turbo TDI versie van Passat.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Skoda-MAN

Forumguru
@Corné de Kluijver @Martin1985 , @ertromp , @Bakkertje , @Antera

Weet je waar ik het gezien heb: op de nieuwste Skoda App bij Dashboard de onderste 2 plaatjes . Gewoon op mijn smartdinges :koffie:

hqdefault.jpg

Bovenaan Onderaan