My 2016?

Skoda-MAN

Forumguru
Ik zie ook geen meerwaarde, op je maxidot en ben kan ik zien wat ik wil. De mogelijkheden van Smartgate gaan iets verder met doelstellingen voor brandstofverbruik maar die leg ik mezelf wel op. Het schijnt dat je nog een en ander op de computer kan opslaan.

doncalitri1984

Forumguru
Staat smartgate niet gelijk aan mirrorlink? of is dit een functie van mirrorlink?
De mirrorlink functionaliteit lijkt me namelijk wel handig in de zin van het kunnen gebruiken van bijv flitsmeister/flitsnav op je navigatie dmv mirrorlink (beeldkopie van smartphone)

valderrama

Senior Member
Nee. Smartgate staat volgens mij los van Mirrorlink. En Mirrorlink heeft de protocollen CarPlay (Apple) en Google Car.

Ik hoop heel erg op Mirrorlink vanwege CarPlay.

doncalitri1984

Forumguru
Even een aanvulling op bovenstaande post, hieronder volgt de correcte link van @Vlokkie :-)

http://www.automotiveworld.com/news...ar-safer-emotive-interconnected-eco-friendly/

Wat info mbt MY2016 op skoda.. waar de bevestiging in staat dat mirrorlink komt.
Er staat echter on request , wat dus kan inhouden dat je dit hebt moeten bestellen.
Als t meevalt dan met een software aanpassing alsnog te activeren op de MY2016 modellen er is immers nog geen mogelijkheid om dit ergens aan te vinken in een config bij bestellen.

Ik weet niet of dit al langsgekomen is maar hieronder de 'google translate' versie van de Skoda MY2016 wijzingen (Finse specs):

• Elegance is nu Style. RS230 wordt nu weergegeven als een nieuwe spec.
• SL1 "Plastic onderkant beschermende platen" is nu beschikbaar als 80 € optie (voorheen was alleen beschikbaar als onderdeel van de ruwe-pakket weg)
• 7X2 "Radar sensoren in de voorste en achterste" zijn nu standaard op Style, RS-modellen en Scout
• 8SK "LED achterlichten" zijn nu standaard op alle trims behalve voor het basismodel
• 9WT "SmartLink" is een 115 € optie op ambitie en Greenline, en standaard in alle hogere spec modellen
• 9WX "SmartLink en draadloze Media Command" is 50 € extra boven 9WT
• PFC "Driving Mode selectie" is nu standaard op Style, L & K en Scout
• PFD "RS mode selectie" is standaard op RS230, € 195 op RS
• PFE "Driving Mode selectie Off Road" is een 70 € optie voor Scout
• PG2 "Glanzend zwart dakrails" 150 € voor de RS, standaard op de RS230
• PH7 "Sun set verduisterde achterruiten" nu standaard op Style, L & K, RS-modellen en Scout
• PHC "Petrol / Diesel aangedreven bijverwarming" is nu standaard op de L & K
• PJD "Lepus" lichtmetalen velgen nu standaard op GreenLine
• PJP "Turini" lichtmetalen velgen nu beschikbaar op ambitie en stijl voor 595 €
• PJQ "Hawk" lichtmetalen velgen nu beschikbaar op ambitie en stijl voor 465 €
• PL5 "Leer drie spaaks multifunctioneel stuurwiel" is nu standaard op Ambition, GreenLine, Style en L & K
• PLG "RS leder / faux lederen stoelen" standaard op de RS230
• PLK "Black pack" standaard op de RS230
• PLU "Sport multifunctioneel stuurwiel" en PLX nu goedkoper voor modellen met PL5 als standaard. (130 € / 220 € respectievelijk)
• PNC "Amundsen" nu met een 6,5 "scherm
• PT2 "Bluetooth" nu beschikbaar op Actieve en standaard op Ambition en GreenLine
• PT5 "Bluetooth, spraakherkenning en Wi-Fi" standaard op de L & K, 145 € voor de Ambition en GreenLine, 100 € voor de rest
• PT6 "Bluetooth, spraakherkenning, Wi-Fi en telefoon box" 350 € voor de Ambition en GreenLine, 225 € voor de L & K en 335 € voor de rest
• PW8 "Flog lampen met zwarte optiek" nu standaard op Ambition
• PWR "Traveller assistent" nu beschikbaar als een goedkopere versie met Amundsen in plaats van Columbus 1380 € voor de Ambition en Greenline, 995 € voor de rest (met uitzondering van L & K, die wordt geleverd met de Columbus variant)
• PXB en PXC "Hawk" en "Turbine" velgen zijn gratis opties voor L & K
• UE9 "Media in (Mitsumi)" is niet meer beschikbaar
• WBC "Dynamic pack" is niet langer beschikbaar voor Ambition
• WPT "Winter pack" is nu beschikbaar voor Scout voor 965 €
• WPU "Xtreme pack" is nu beschikbaar voor RS voor 1095 €
• "Sport pack" is nu "Sport ontwerp pack" en is beschikbaar in twee versies YCE & YCF voor respectievelijk € 1.295 en € 1.380

BenVanErp

Actief lid
Radar sensoren standaard op de Style...zou dat betekenen dat we adaptive cruise control achteraf via VAGCOM aan kunnen zetten? Ik heb een Élégance businessline besteld, maar volgens de dealer gaan ze een Style leveren.

valderrama

Senior Member
Ik heb ook een élégance businessline besteld.

Als NL dus ook de Finse optie set gebruikt gaat worden betekent het dat er naast die radar sensoren ook Smartlink standaard is (CarPlay!!!) en dat er standaard een drie spaaks stuurwiel in komt. Driving mode selectie ook standaard.

Ik had als een van de opties ook Sunset gekozen, dat is nu ook standaard op de Style.

Ben wel benieuwd wat die draadloze media command is...

BenVanErp

Actief lid
Ik had ook Sunset als optie erbij genomen. Maar als al die andere opties standaard worden, betaal ik daar graag die 180 euro voor.

Skoda-MAN

Forumguru
• 7X2 "Radar sensoren in de voorste en achterste" zijn nu standaard op Style, RS-modellen en Scout

Mogelijk bedoelen ze hier parkeersensoren mee :pieker:

Frank C

Forumguru
Ik had ook Sunset als optie erbij genomen. Maar als al die andere opties standaard worden, betaal ik daar graag die 180 euro voor.

Heb ergens gelezen dat er een algemene prijsverhoging komt, weet niet of dat bij jouw bestelling is meegenomen. Ook verschilt uitrusting per land.

valderrama

Senior Member
Dat zou in principe vreemd zijn want dit is een wijzigingslijst ten opzichte van wat er al was. En die parkeersensoren waren al standaard op de élégance businessline.

BenVanErp

Actief lid
Heb ergens gelezen dat er een algemene prijsverhoging komt, weet niet of dat bij jouw bestelling is meegenomen. Ook verschilt uitrusting per land.

Ja inderdaad een prijsverhoging van 800 euro. Op de offerte staat overigens gewoon Élégance Business Line en daar staan dan los de prijsverhoging van 800 euro bij.

valderrama

Senior Member
Ik heb gelukkig een offerte zonder die prijsverhoging.

Maar vermoedelijk betekent de lease maatschappij deze gewoon door op het moment dat de auto geleverd wordt...

BenVanErp

Actief lid
Ik heb gelukkig een offerte zonder die prijsverhoging.

Maar vermoedelijk betekent de lease maatschappij deze gewoon door op het moment dat de auto geleverd wordt...

Ik heb met mijn werkgever en de leasemaatschappij afgesproken dat de prijsverhoging geen invloed heeft op de leaseprijs. Uiteraard wel op de bijtelling.

doncalitri1984

Forumguru
Hmmm volgens de configurator kost een combi eleg bus TDI dsg nu 32xxx euro (kaal) , op mijn offerte van feb 34xxx (kaal). Hij is dus nu ook goedkoper. (Lijkt het) zal natuurlijk weer niet zo zijn dat de prijs uiteindelijk toch lager word ondanks de 800 prijsverhoging? Neem aan als ze mogen verhogen je ook recht hebt op prijs verlaging?

valderrama

Senior Member
Verlaging zou mooi zijn maar ik reken er niet op. Ik reken op een rijker uitgeruste versie.

Als ie maar niet duurder wordt!

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan