My 2016?

valderrama

Senior Member
Elegance wordt style inderdaad.

Er zijn motorenwijzigingen aangekondigd. Aantal kw's gaan omhoog en aantal pk's. Staat dit niet inherent aan meer verbruik danwel hogere uitstoot?

Hoe dan ook worden die motoren nu getoetst.

Elegance wordt style inderdaad.

Er zijn motorenwijzigingen aangekondigd. Aantal kw's gaan omhoog en aantal pk's. Staat dit niet inherent aan meer verbruik danwel hogere uitstoot?

Hoe dan ook worden die motoren nu getoetst.

Nope wat betreft de motoren klopt dit niet. Niet voor niets lag in de greenline al de nieuwe 1.6 TDI met 110PK. Wat beteft de 1.4 TSI dit zal denk ik de ACT/COD worden met cylinder uitschakeling en vandaar de prijsvariatie. Die motor is namelijk een stuk duurder dan de 140PK van nu, maar we zullen zien. Het streven is om nieuw beter, stiller en zuiniger te maken.

Ben benieuwd wat het gaat brengen, stel de 16tdi met min 110 pk wordt en met dsg nog 20% blijft, zou dan toch gezien koppel de. 20 TDI dieselauto handbak ook 20% bijtelling de betere optie zijn

gio92

Lid
Nog niet helemaal bevestigd gekregen maar volgens de dealer hier zou ook het navigatiesche geintegreerd worden in het dashboard. Lijkt me ook beter ivm diefstalgevoeligheid. Is ook in de Golf en de nieuwe Fabia al het geval

Op het duitse forum een link gevonden naar Skoda edition modellen omdat Skoda 120 jr bestaat, hier kun je nieuwe opties bestellen als smart gate, het bestand is helaas te groot om hierbij te doen.

Was toevallig vanmorgen bij de dealer voor een defect. Heb direct even met een verkoper gesproken over MY16 voort de octavia. De dealer had een 58 pagina tellend PDF document met alle wijzigingen. Maar een pagina of 6 waren daarvan voor de wijzigingen van de Octavia. Alles is hier al voorbij gekomen.

- Andere motoren
- Knopje voor front assist op stuur
- Airco knopje veranderd Setup naar Menu

Dus geen Smartgate dan wel Smartlink ( Mirrorlink en Carplay )

Als dit het uiteindelijk wordt dan valt het mij dat persoonlijk tegen.

valderrama

Senior Member
Vandaar dat ik aangaf dat als er niks bij komt (en dat staat inderdaad niet in dat document wat ik al had gezien) en de prijs dus ook omhoog gaat en je een andere kleinere(?) standaard velg krijgt waarbij een grotere mogelijkerwijs meteen zorgt voor verhoging van de bijtelling (dat is nu de vraag) het al met al geen positieve zet is van Skoda. Het maakt ze een stuk minder aantrekkelijk.

Gptim

Actief lid
Mijn dealer gaf aan dat er geen prijsverhoging is. In ieder geval voor de Elegance (nieuw: Style) Business line. Waar komt jullie info vandaan mbt de prijsverhoging?

gio92

Lid
De info die ik heb gekregen rechtsreeks van de dealer, wist gelijk te melden dat dit €800 zou zijn (met een offerte voor de EBL)

Gptim

Actief lid
Wel raar allemaal ik heb de auto besteld met de specs cq aanpassingen van MY2016 en geen prijsverhoging.

valderrama

Senior Member
Wel mooi hoor die grijze/chromen accenten op die Edition versie.

In hoeverre die overeenkomt met een businelessline elegance(style tegenwoordig) is wel de vraag... mijn duits is niet zo goed dat ik dat meteen 1 op 1 zie.

NewO3

Forumguru
Wedden dat superskoda in noodtime deze accenten gaan aanbieden .. op de tellers na dan..

smartgate is te bestellen voor 130 euro

dit is kopie uit de prijslijst !

SmartGate (verschiedene Apps für Smartphones zur Übertragung von Fahrzeugdaten )
> Efficiency App (Effizienzdaten )
> Service App (Fahrzeugstatus )
> G-Meter (Beschleunigungswerte )
> MFA Pro (erweiterter Bordcomputer )
> Performance Pal (Leistungsdaten )
Kopplung über WLAN-Schnittstelle 130,– €

Klaasje

Forumguru
ik vind het te kitch uitzien rond die tellers.
ook stuur is minder en ik zie hier maar klein scherm.
Ook niet echt mooi geintegreerd.

Kwestie van smaak
Ik vind het geen voorruit gang afgaande van de plaatjes.
Kan in het echt reuze meevallen

BenVanErp

Actief lid
Nee is niet echt nuttig, ik had ook op SmartLink gehoopt maar dat valt ook tegen zag ik op YouTube (wat ik zag van Apple CarPlay)

Bovenaan Onderaan