na bijna 6 jaar een nieuwe leaseauto...

wizw

Lid
Goedemorgen,

(Mocht voor iemand niet duidelijk zijn wie ik ben, logisch want ik ben vrij nieuw hier als lid. Zie dan ook mij topic in meet en greet.)

Maar on topic: idd na bijna zes jaar was het tijd voor wat anders. De huidige auto is een 1.9 dci megane grand tour. Prima motor, behoorlijk ruime auto, goed compleet ook, zelfs toen al. Behoorlijk veel problemen gehad met allerlei delen van de techniek. 2x nieuwe veerpootlagers, lekkages, 2x nieuwe motorsteunen, en ga zo nog even door.

Nu renault tevens niet meer geleased kan worden bij het bedrijf waar ik werkzaam ben is het mooi tijd voor eens wat anders.

En dat wordt inderdaad: een skoda. Ben begonnen met de eis van 20% bijtelling en dan valt er al een hoop af als je dan ook nog een station wilt. In eerste instantie ging ik voor een golf variant met 1.4 tsi en dsg die ook 20% is. (Vind het nog steeds vreemd dat de octavia 1.4 tsi dsg geen 20% auto kan zijn overigens.) Met alles erbij wat ik nodig had ging me dat toch weer veel kosten per maand.

Na wikken en wegen kwam ik op de volgende configuratie die ik inmiddels ter accordering heb ingediend. Mochten jullie nog gouden tips hebben dan houd ik me aanbevolen. Ik zal namelijk nog één moment krijgen waarop ik zaken kan wijzigen.

Als volgt:
- octavia 1.2 tsi elegance dsg
- antraciet grijs
- dynamic silver, dus sportonderstel en sportstoelen
- pegasus 17 inch wielen
- winterbandenset
- dubbele bodem in kofferbak
- rubberen kofferbakmat
- vast trekhaak met hulpveren
- honden-/bagagerek
- alu dakdragers
- stoelverwarming
- multistuur 4-spaaks
- pioneer avic f9110 bt

pfff.... benieuwd of dat allemaal goed gaat komen. M'n eigen bijdrage was vrijwel nihil.... die skoda's zijn zo ongekend betaalbaar.

Benieuwd of jullie nog goede tips hebben.

Gaarne reactie!

Vr. gr. wizw

Falcon

Donateur
Hallo.. dat wordt zeker een mooie auto.. even aantal zaken die ik mis en het geheel compleet maakt:

- Sunset/Privacy glass voor achterin, staat gewoon super..
- Zilveren dakrailing
- Was er niet iets met dat je zelf een reserve wiel bij moet bestellen bij de gewone modellen?

Daarnaast nog even over de pioneer installatie. Top ding!.. Alleen denk erom dat ze de CAN bus accessoire erbij leveren die speciaal voor de vag groep is gemaakt. Zodat je daadwerkelijk ook het multifunctioneel stuur kunt gebruiken.

Veel plezier!

wizw

Lid
@ Falcon:

Bedankt voor het meedenken!
- Ik heb sunset overwogen, maar zag wat negatieve reacties over zicht naar achteren als het donker is. Tevens was mijn streven om zelf zo weinig mogelijk bij te betalen en ik had met dit lijstje die grens aardig opgezocht..... Je kiest dan toch de belangrijkste dingen.....
- zilveren dakrailing is toch standaard op de elegance uitvoering?
- klopt reservewiel moet je erbij bestellen, maar dat doen ze standaard al vanuit de afspraak die ze hebben met mijn werkgever. zo krijg ik ook standaard metallic, standaard rokerspakket (vreemd overigens) en standaard hulpveren.

Falcon

Donateur
Uitervaring kan ik je vertellen dat dit gewoon 100% meevalt. Geen moment last van gehad. Ik ben bang dat je spijt ervan gaat krijgen als je die optie niet mee neemt.

wizw

Lid
@falcon,

hmm, bedoel je dat het spijt omdat het met mooier is? Of levert het ook gewoon praktisch wat op zoals minder zon voor de passagiers?

Zal nog eens heroverwegen. Ben ik afwachting van de bevestiging van de leasemij. Dan kan ik nog eenmalig aanpassen als het goed is.....

Falcon

Donateur
Ik denk inderdaad persoonlijk dat het heel mooi staat in het totaal plaatje van de auto.

Nee voor de het tegenhouden van de zon zal ik het niet doen. Het is wel prettig tegen "scherpe" lucht.. volgens mijn passagiers. :)

Een ander praktisch punt vindt ik persoonlijk dat niet alles wat je laat liggen op de achterbank gelijk zichtbaar is. Je moet echt even iets dichterbij staan.

Kijk anders even in mijn profiel... daar staat een link naar mijn Picasa fotoalbum. Hier kun je zien hoe het bij mij eruit ziet met Sunset.

wizw

Lid
@ Falcon

Net je foto's bekeken.... en verdraaid... je hebt me wel aan het denken gezet. Ziet er idd goed uit zeg. Is de ruit in de achterklep dus ook donkerder?

En verder zag ik nog wat: heb jij daar nu ook zo'n soort van pioneer die ik had besteld? Goede ervaringen mee? Ziet er leuk uit. Zeker met die beeldschermen in de hoofdsteunen. Heb je daar dan weer een aparte dvd speler voor? Of zitten die schermen ook aan de pioneer?

Gershwin

Senior Member
Graag wil ik ook mijn ervaring delen. Ik heb bewust niet voor de sunset gekozen maar voor de zonwering die in de sponning van de ruiten wordt geplaatst. Voor mijn passagiers biedt dit een betere bescherming tegen de zon dan sunset. De achterklep is 'transparant' gebleven, wat handig is wanneer het donker is en de achteruitkijkspeigel wordt gebruikt. Het zicht door de zonwering naar buiten, voor mij als chauffeur (in het donker) wordt vrijwel niet gehinderd.

Falcon

Donateur
Ja zeker .. de achterklep wordt ook geblindeerd.

Ik heb een voorloper van jouw Pioneer. Dit is de AVICD3-BT. Deze heeft geen afneembaar front, doet de routeberekening vanaf DVD en stopt hem in zijn geheugen --> DVD kan er dan uit. Ik heb wel een groter scherm :D

Hij bevalt mij zeer goed, flink nadeel is dat Pioneer geen map-updates meer uitbrengt voor mijn unit.

Maar het geluid is echt zo ontzettend goed. Wat mij trouwens gelijk brengt op een ervaring van mijzelf. Mocht je nog al van Rock of Dance houden en je bent gewend om deze vrij hard te zetten, is het zeker geen luxe om een subwoofer in 1 van de zijvakken achterin te laten monteren (kost geen klap). De Pioneers kunnen namelijk vrij simpel de fabriekaf boxen laten klappen. Dit is voornamelijk door lage tonen.

Neem de tijd om het apparaat te leren kennen. Je kunt er zo ontzettend veel uithalen en personaliseren.

Nog een punt van ervaring. Controleer of de "hybride" map werking goed functioneerd van het navi gedeelte. Naar een ruim aantal kilometers kun je deze modus gebruiken. Deze modus maakt gebruik van andere sensoren in je auto voor nog betere gps bepaling. Soms wordt dit vergeten aangesloten of verkeerd.

De DVD schermen zijn van het merk Alpine. Deze zijn rechtstreeks aangesloten op de Pioneer. Het mooie van jouw Pioneer is de gescheiden voor en achter zones. Jij kunt gewoon navigeren en muziek luisteren voorin en achterin kun je de passagiers DVD laten zien en het geluid daarvan wordt ook dan achterin afgespeeld.
Deze scheiding van geluid is bij mij niet mogelijk. Navi en DVD wel.

DVD speler achterin is trouwens heel simpel mogelijk, mocht je wat oudere kinderen of volwassenen achterin hebben.

Het is helaas niet goedkoop.. maar met wat onderhandelen was ik voor 2000 euro inclusief montage en geen bijtelling daarboven op klaar .. inclusief de AVICD3-BT.

Geniet ervan!

wizw

Lid
Super al die inhoudelijke reacties!

@ Gershwin: zo dacht ik ook eigenlijk. Tot ik het plaatje van falcon zag en ik moet concluderen dat het er eigenlijk wel heel goed uit ziet. Hm, ik wacht de bevestiging af van de leasemij en kijk dan verder.

@ Falcon: allemensen wat kan dat ding veel. Ik heb stom genoeg geen idee wat die pioneer allemaal kan. Heb hem besteld omdat ik graag dvd navi wilde en de columbus te duur vond. Het is momenteel een actie voor € 799,-- bij skoda. Uiteraard zonder de beeldschermen achterin. Wel super die optie om het apparaat gescheiden voor en achter te kunnen gebruiken maar dan moet ik uiteraard wel die schermen achterin hebben. Wist ik niet. Heb jij een idee wat ze kosten als ik die in laat bouwen? Is dat trouwens niet giga diefstalgevoelig als ze vast zitten? Of kun je ze afdekken of er makkelijk uithalen? Zie het al voor me: kom je terug van een italiaans strand en al je meegeleasde schermen eruit...... Misschien toch beter los aan de hoofdsteun hangen?

Falcon

Donateur
@Gershwin:

Sunset is zeker niet de oplossing tegen de zon voor de passagiers achterin. Ik heb dit opgelost door Sonniboys aan te schaffen. Dit bedrijft maakt speciaal voor de Octavia (en andere auto's) op maat zonneschermen voor achterin de auto. Naast Sunset geeft dit in mijn mening de beste totaal oplossing voor je auto. Kosten 75 euro.

Falcon

Donateur
@wizw: Het kostenplaatje voor de DVD schermen is sterk afhankelijk van je dealer. En het is heel prettig als je dit via een inbouwer van de dealer kunt doen ivm eventueel onderhoud. De kosten komen voor alleen de DVD schermen inclusief montage op nog een keer 800 a 1000 euro uit. Maar misschien is dit in de 2 jaar dat ik het nu heb al minder geworden.

Groter dan 7 inch schermen kan niet ivm de sportstoelen die bij het sportpakket inzitten. Deze hebben een kleinere hoofdsteunen dan de normale stoelen. Maar 7 inch is groot zat btw.

Trouwens ook leuk. Sluit even via de Pioneer een spelconsole aan (in 1 van de zijkanten van de achterbak, er zit een 12volt aansluiting achterin dus kan mooi) en koop 2 bluetooth spel controllers en kinderen + volwassenen kunnen mooi mee racen :D

Vanwege Sunset en Aparte lerenhoesjes die ik heb gekregen bij de schermen vallen de schermen vaak helemaal niet op aan voorbijgangers. WEL als ze aanstaan ;)

Ook hier 1 ervaring die ik de volgende keer anders wil.. het DVD scherm is statisch aan de instellingen van de voorstoelen. De volgende keer zou ik graag willen dat ik het DVD scherm ook apart nog naar beneden kan kantelen. Net als in een vliegtuig zie je dit ook. Hierdoor hoeven kinderen niet constant naar boven kijken.

Luxe probleempje :D

Falcon

Donateur
@quorumz:

Maar in een lease situatie wordt dit totaal niet goed gekeurd, omdat alles via de dealer moet verlopen en niet via tig partijen.

quorumz

Actief lid
@Falcon: ik heb ook een lease auto. die koop je toch gewoon prive en als je je auto inlevert zet je de orginele kopsteunen terug en zet je de hoofdsteun met dvd speler weer in je volgende auto

Falcon

Donateur
Is een optie, alleen moet je geen 2 linkerhanden hebben als mij .. even denkend aan de kabels die door de stoel heen moeten.

wizw

Lid
@quorumz: je helpt me wel aan een idee zeg. Dit is stukken goedkoper als aansluiten op het 'centrale systeem'. Overigens moet je bij deze losse systemen wel kinderen hebben die het zelf kunnen bedienen want zelf doen vanuit de voorste stoelen is ook met afstandsbediening lastig als je het beeld niet ziet. Maar daar moet wel mee te leven zijn. En dat is het al snel als het € 800,-- goedkoper is dan geintegreerde schermen....

quorumz

Actief lid
wat moeten ze kunnen bedienen? je drukt voordat je wegrijdt op play en gaan:)

(ik heb nu een losse hangen en moet mijn vrouw ook omdraaien om nog een x op play te drukken so be it voor dat geld)

Bovenaan Onderaan