na bijna 6 jaar een nieuwe leaseauto...

Falcon

Donateur
Is een oplossing heren! Zeker.. alleen gebruik je nu niet de mogelijkheden van de Pioneer van 800 euro die wizw heeft laten installeren.

Snap het wel hoor :)
 

wizw

Lid
en zojuist een melding in eplan 'gecontroleerd door de wagenparkbeheerder'... en vervolgens geen melding ontvangen dus dat gaat de goede kant op..... :yeah: en dan 10 weken vanaf eind volgende week of zo?
 

Mistraller

Senior Member
@quorumz:

Maar in een lease situatie wordt dit totaal niet goed gekeurd, omdat alles via de dealer moet verlopen en niet via tig partijen.
Meeste leasemaatschappijen doen niet zo moeilijk volgens mij. Zolang jij de auto in de juiste staat weer inlevert, danwel de accessoires die niet zonder rest-schade (schroefgaatjes oid) verwijderd kunnen worden, laat zitten, dan maakt het volgens mij niks uit.

Het is zelfs zo dat je vaak voordeliger uit bent, mits je werkgever één en ander ingeregeld heeft...

Bij ons mag je namelijk zakelijke bestedingen (waar toebehoren voor leaseautos ook onder vallen) betalen via een brutoloon spaarpotje.

Zodoende kan je dus achteraf accessoires kopen, die wel prive zijn, maar netto evenveel kosten als in je leasecontract. Met één groot verschil, na afloop van het contract is het artikel dan wel jouw eigendom!
Zo heb ik nu de dakdragers, bagagerek, carkit, telefoonsteun, kinderstoeltje, allemaal fiscaalvriendelijk verrekend :)

In het geval van een navi/display kan je dus alle kanten uit. Want dat kan je prima verwijderen na afloop.
 

wizw

Lid
@lock en falcon: idd, wilde graag de sportstoelen

@mistraller: mooie voorziening die je baas aanbiedt. en t.a.v. die schermen in de hoofdsteunen: ik zal wel eens kijken zodra ik hem heb. Misschien valt het wel mee, geen idee hoe streng leaseplan is.
 

Mistraller

Senior Member
Wat niet weet, wat niet deert. Als jij een tomtom op je voorruit plakt gaat de leasemij daar ook niet moeilijk over doen.
 
Ik raad ook zeker de Sunset / privacy glass aan. Check mijn foto's!

Waarom neem je niet de Elegance business line of de Ambition business line? Een business line is juist voor leaserijders interessant(er).

Ik had net als jij graag gewild dat de 1.4TSI DSG7 ook 20% bijtelling had gehad. Als ik een maand of 6 had gewacht met bestellen van mijn nieuwe leaseauto, dan had ik waarschijnlijk een 1.2 TSI DSG7 gehad.

De 1.4 TSI DSG7 mag dan wat prijziger zijn, maar hij heeft wel één groot voordeel: hij is razendsnel. Vorige week zelfs een 2,4 liter Volvo V50 (met automaat) bij een "drag race" er 'met twee vingers in de neus' uitgereden. Ongekend, en met maarliefst 1 liter verschil in motorinhoud...! Dat maakt een hoop goed van die netto 80 euro per maand die het me kost...

Groeten, L_en_K_Fan
 

deusjevo

Forumguru
Dragrace?

Octavia 1.4 TSI DSG:
0 tot 100: 9,8 sec.
Top: 201 km

V50 2.4i automaat:
0 tot 100: 9.0 sec.
Top: 215 km
 

wizw

Lid
@L_en_K_Fan:

Zojuist je foto's bekeken. Staat inderdaad goed die sunset. Ik heb het uiteindelijk toch niet besteld. Dat had meerdere redenen. De belangrijkste reden was geld. Met de configuratie die ik nu heb samengesteld is mijn eigen bijdrage beperkt tot ongeveer € 15,-- per maand voor 24 maanden. Ik had mezelf vooraf opgelegd een 20% auto te willen rijden. Puur vanwege het voordeel in minder bijtelling. Vanuit die gedachte geredeneerd moet je consequent blijven om zoveel mogelijk voordeel te blijven hebben. Momenteel rijd ik een megane 1.9 dci grand tour. In de eerste 24 maanden (zolang wordt de eigen bijdrage verrekend) is het zo'n 75 euro voordeliger dan de renault, daarna 85 euro per maand voordeliger. En de conclusie was dat ik dat in deze tijden van beperkte loonsverhoging een aantrekkelijk bedrag vond. Verder, de sunset staat goed, maar er is ook iets aan wat je auto een gesloten en toch wat massief uiterlijk geeft. Ik vind het doorzicht zeker bij het antrciet wat ik heb besteld die auto wat ranker maken. Dat leek me ook wel mooi.

En dan nog de reden dat ik geen BL heb gekozen: zit hem in de sportstoelen. Klopt dat de BL een goede aanbieding is, maar ik wilde erg graag sportstoelen. Mijn rug is slecht na bestralingen, in de megane zitten zitzakken, ik moet er 5 jaar mee doen, dus ik wilde er nu wat dat betreft echt op vooruit gaan. Xenon is mooi om te zien, maar je 'voelt' er niks van. En dvd navi en 17 inch heb ik nu ook......


Verder leuk te horen dat je 1.4 zo snel is. Moet een geweldige combinatie zijn met dsg. Ben wel beetje bang dat ik dat ga missen in die 1.2. Ach ja, ik zal gewoon ook eens de brave vader uithangen. En die diesel die ik nu heb is van 0-100 helemaal niet sneller dacht ik. Misschien moet ik op de tussenacceleraties wat inleveren.
 

hemi24

Forumguru
Dragrace?

Octavia 1.4 TSI DSG:
0 tot 100: 9,8 sec.
Top: 201 km

V50 2.4i automaat:
0 tot 100: 9.0 sec.
Top: 215 km

Heb een keer een dag in een C30 met 2.4 en automaat gereden i.v.m. een beurt, maar ik vraag me af waar Volvo die pk's verstopt heeft...
Al met al meer akoestische dan daadwerkelijke snelheid; tegenvaller van de maand :icon_smile_dead:
 

wizw

Lid
Zojuist eindelijk de bevestiging van de dealer gehoord: de officiele bestelling loopt vanaf heden. Levertijd ergens rond week 28 à 30. Dat is dus de veelgehoorde 8 à 10 weken.

Heb er nog logoloze kentekenplaathouders bij besteld en gevraagd of ze hem zonder dealersticker en zonder typeaanduiding wilden afleveren. Allemaal geen probleem....

Zal dus spannend worden of de levering op tijd zal zijn voor de zomervakantie..... die begint in week 30.....

Moet toch gewoon lukken zou je zeggen met die dalende autoverkoop in Duitsland en Frankrijk.... blijven er wat meer over voor ons....

En ik moet zeggen dat ik er veel zin in heb. Vooral het grijs in combinatie met de 17 ich wielen, de verlaging, DSG en het silver interieur met de sportstoelen verheug ik me echt op. :yeah:Enige waar ik me wat zorgen om blijf maken is die 105 pk-tjes uit die 1.2...... Ik weet het, er is veel positiefs over die motor gezegd, maar het idee dat je genoeg hebt aan een 1.2 moet ik gewoon aan gaan wennen door erin te rijden.

Ik denk overigens dat geen mens me zal geloven als ik moet uitleggen dat er een 1.2 in zo'n auto zit en de typeaanduiding is er af.... wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Vr. gr. wizw
 

Roak

Lid
Er zit sowieso geen aanduiding meer op de achterkant, het enige waar je een 1.2 aan kunt herkennen is de enkele uitlaatpijp. Bij mij komt er binnenkort dan ook een mooi eindstuk op, dan is 'ie helemaal "incognito" .
 

Zwolly

Actief lid
Ervaring leert dat men niet gelooft dat je in een 1.2 rijdt....
Mijn schoonpa is nog van de "oude" stempel en zweert bij alles wat meer is dan een 2.0:biggthumpdown:
Nou, ik heb hem de sleutels even gegeven en een rondje laten rijden, zowel snelweg als B-wegen en in de stad.
Thuis weer aangekomen was zijn buurman op bezoek en mijn schoonpa was vol lof over "mijn" 1.2, dus weg waren zijn vooroordelen:bye::bye::D

Mijn ervaring is dat het een pittig ding wat voorin ligt en genoeg kracht heeft en snelheid. Vanmorgen weer eens over de A31 in Duitsland gereden en ondanks dat er in de papieren staat dat zn topsnelheid rond de 195km/h ligt kan ik je melden dat ik op het maxi-dot toch meer zag dan 200km/h: 207km/h.
Ik zal volgende keer even kijken op de gps wat deze aan zal geven
 

Rallye

Forumguru
Vanmorgen weer eens over de A31 in Duitsland gereden en ondanks dat er in de papieren staat dat zn topsnelheid rond de 195km/h ligt kan ik je melden dat ik op het maxi-dot toch meer zag dan 200km/h: 207km/h.
Ik zal volgende keer even kijken op de gps wat deze aan zal geven

Om je een idee te geven: bij mijn RS is 241 op de TomTom 247 op de maxidot.
 
Bovenaan Onderaan