Bedankt, we gaan het zien. Er zijn nog wel een paar puntjes die me niet bevallen. Ik heb namelijk de pioneer avic 9110bt genomen van de aanbieding die skoda had ten tijde dat ik bestelde. Het duurde even voordat ik alles een beetje door had, maar nu weet ik wel hoe het werkt. Bij die aanbieding werd uitdrukkelijk schrifteljk vermeld dat deze pioneer volledig functioneerde met de stuurwielbediening. Dat blijkt nu niet het geval te zijn. De volumebediening werkt niet en het verzetten van zenders werkt met een vertraging die onwerkbaar is. Verder kun je een hoop functies niet bedienen tijdens het rijden. Van sommige functies is dat niet erg, maar het invoeren van een nieuwe route daar moet je toch niet voor behoeven te stoppen met je automaat in P en je handrem aan?? Een tom-tom van € 99,-- doet dat nog beter. En dit ding kostte 8x zoveel. Lijkt me toch niet het ingewikkeldste om dat te wijzigen.
Overigens is de opstartsnelheid van de pioneer dramatisch lang. Hij schijnt ook te werken met achteruitrijcamera's. Die heb ik niet, maar als je daarop zou moeten wachten dan ben je al lang weer vooruit aan het rijden voordat dat ding beeld geeft. Het navigeren zelf werk overigens wel o.k. Het geluid is ook goed.