na bijna 6 jaar een nieuwe leaseauto...

Zwolly

Actief lid
is ook zo dat er een afwijking in zit....
maar moet wel bekennen dat ik "gas" over had bij mn rechtervoet...
dus zal morgen eens flink plank gas gaan...trouwens, de mooie bolide gaat wel als een speer ook in de hoge snelheden....zat op 180km/h in zn 5 en bedacht me dat ik nog een versnelling over had en toen trok ie nog behoorlijk door

en dat allemaal voor een "simpele" 1.2 (ik zie mn schoonpa al grijnzen.....)

Roak

Lid
Ik zit net aan de 1500 km dus durf nog niet echt door te trekken in de versnellingen, maar ik voel goed dat er nog meer in dit machientje zit !
Omdat ie zo stil is lijkt er niet zoveel te gebeuren maar de duw in je rug en de snelheidsmeter zeggen genoeg ! Echt een topper (tje) :super:
Nog even over het vermogen: mijn vorige O2 (tdi) liep op diezelfde A31 194 op de GPS, ook met 105pk.

Zwolly

Actief lid
Ik heb de auto nu sinds 2 april en zit nu op ruim 8000, dus ingereden is ie nu wel...
Las trouwens 2 weken later dat ik geen zware belasting mocht trekken (valt daar een autoambulance met kever ook onder:crazy: of een trailer met grond en stenen:crazy:)

hemi24

Forumguru
Dito hier: Mijn vorige O2 1.9TDI zonder roetfilter deed 207km/h op het maxidot (A31), wat volgens de tomtom overeenkwam met 198km/h (was uitvoering zonder roetfilter);

De 1.6TDI is afgeregeld op 195km/h op het maxidot; heel frustrerend als je heuvelaf gaat en je krijgt het gevoel alsof er ineens geen brandstof meer wordt ingespoten!!!

Voor wat ik heb begrepen heeft de 1.2TSI hier geen last van en gaat 'ie onder gunstige omstandigheden lekker door...

Roak

Lid
En bij de 1.2 is er geen reden om je zorgen te maken over het toerental op topsnelheid; dat zal niet veel hoger komen dan 4200 :D

Zwolly

Actief lid
ik zal vanmorgen eens kijken....qua snelheid en toerental.
Overigens kwam ik er gisteravond achter dat de Columbus geen snelheid aan geeft via GPS? Dan maar even een losse TT mee

wizw

Lid
en dan eindelijk.... tenmiste bijna dan: volgende week dinsdag 31 augustus kan ik na 15 weken vanaf de bevestiging door Leaseplan mijn nieuwe auto gaan afhalen!!:) Heeft toch behoorlijk lang geduurd vind ik. Ben erg benieuwd en zal jullie van mijn ervaringen op de hoogte brengen!

Darkside

Forumguru
Ik hoop dat ik maar 15 weken hoef te wachten op mijn 1.2-tje. Ziet er naar uit dat ik nog 8 weken langer moet wachten (ivm niet op kenteken zetten vanaf half november).

Maar mooi om te lezen dat de 1.2 heerlijk presteert.
En natuurlijk willen we de foto's zien.

wizw

Lid
Gisteren was het eindelijk zover: na 15 weken kon ik mijn octavia ophalen. Ik moet nog foto's maken. Zal eens kijken of dat in de loop van de dag lukt. Eerste ervaringen zijn toch wel bijzonder. Een echt nieuwe auto voor je zelf, ook al is het lease, is toch bijzonder. Ontvangst bij de dealer was heel prettig. Toelichting was prima en er was alle tijd voor ondanks binnenlopende klanten etc. De eerste indrukken kun je maar een keer hebben. Zeker als je zoals ik nog niet eerder in een 1.2 tsi dsg in een octavia combi gereden hebt. Ik had wel een 1.2 gereden in een Yeti en een octavia met een diesel, maar de bestelde combinatie dus niet. Conclusie: heerlijke auto, ongelofelijk veel waar voor je geld. Puntsgewijs zal ik de eerste indrukken weergeven:

- octavia 1.2 tsi: ongelofelijk dit vermogen en deze prestaties uit een 1.2-tje. Gisterenavond met vijf man er in een proefritje gemaakt. Hij blijft soepel en snel optrekken, heerlijk. Onderin vind ik hem niet prettig. De eerste versnellingen lijkt hij wat aan ademnood te lijden. De dsg schakelt dan ook echt niet zoals in de hogere versnellingen. Het voelt stoterig. Wat voor ervaringen hebben jullie daarmee?
- dsg: heerlijke bak, behalve de bovenstaande opmerkingen alleen maar gemak. De 'zelf schakelmodus' ook nog even geprobeerd, maar daar heb ik geen behoefte aan als je merkt hoe goed dat ding het doet zonder je hulp.
- antraciet grijs: ik wist door al dat lange wachten niet meer hoe de kleur er precies uit zag. Ik hoopte op dat antraciet wat je ziet op die superbs. Dat was het dus niet het geval. Er zat wel heel veel blauw in. Dacht ik tenminste, want als het zonlicht wat afneemt is het plotseling weer meer antraciet. In combinatie met het interieur en de wielen staat het echter prachtig.
- dynamic silver, dus sportonderstel en sportstoelen: onderstel heerlijke ervaring na die slappe toestand van de renault, stoelen werelds na die oude zitzakken in de fransoos. Goed in te stellen, mooie stof, leuk model stoel ook. Wel duidelijk minder fijne sportstoelen als in een golf. Minder uitgebreid verstelbaar etc. Voor mij echter perfect.
- pegasus 17 inch wielen: in één woord: geweldig. Wat maakt dit de auto af.
- winterbandenset: komt later
- dubbele bodem in kofferbak: handig, maar hjet werkt niet met de rubberen mat
- rubberen kofferbakmat: die raakt de bodem niet aan de zijkanten door de verhoogde bodem. Niet zo fraai.
- vaste trekhaak met hulpveren: trekhaak is nooit zo mooi natuurlijk, maar wel netjes ingebouwd. De hulpveren merk je niets van. Lekker stevig, heerlijk.
- honden-/bagagerek: hadden ze ingebouwd bij de garage. Wel ingewikkeld om eruit te halen met die verhoogde bodem in de koferbak. Standaard ga ik daar toch niet mee rondrijden. Het was alleen bedoeld voor incidenteel met bagage te rijden tot aan het dak. Een hond hebben we (nog) niet.
- alu dakdragers: mooi spul, montage wat omslachtig. Zowaar een puntje gevonden wat bij de renault beter was..... Kreeg er wel een mooie inbussleutel bij met een soort momentfunctie. Heel goed voor mekaar.
- stoelverwarming: man, man alleen hierom zou je die auto al willen hebben. Met mijn rug is het zalig. Wat is dat lekker. Van een beetje warm tot echt heet. Super.
- multistuur 4-spaaks: vooraf had ik goed nagevraagd en gelezen:
- pioneer avic f9110 bt zou prima werken met het stuur. Is dus niet zo aldus de garage. Beetje vreemd. Volumeknop functioneerd bijvoorbeeld niet. Raar verhaal. Moet ik eens goed uitzoeken. De pioneer werkt verder heel aardig. Geluid is goed. Navigatie ook. Rekent snel. Het opstarten van het systeem is wel tragisch langzaam. Krijg je eerst nog zo'n stomme soort van disclaimer die je moet accepteren. Let wel: elke keer! Ik heb niet zo veel ervaring met dit soort systemen, dus moet het eerst allemaal eens goed gaan uitzoeken. Vooral die functies via het stuur dat zou toch moeten lukken eigenlijk? Dacht echt dat ik toch goed gelezen had dat het zo goed samenging met deze pioneer. Hebben jullie nog tips?

Dat was mijn eerste indruk. Zal eens kijken of ik snel foto's kan posten en dan zal ik mijn verhaal verder aanvullen.

corsaar

Senior Member
WIZW schrijft: Onderin vind ik hem niet prettig. De eerste versnellingen lijkt hij wat aan ademnood te lijden. De dsg schakelt dan ook echt niet zoals in de hogere versnellingen. Het voelt stoterig. Wat voor ervaringen hebben jullie daarmee?

Met mijn 1.2 DSG heb ik deze ervaring niet er is echt geen stootje te voelen.
Bij normaal schakelen was de overgang veel sterker te voelen.
Ik verwacht dat de auto een poosje flink doorgetrapt is het wel beter wordt.
Alleen kiest de DSG bij 55 km/u voor de 6 dat voel je bij het terugkoppelen wel een stootje.

Darkside

Forumguru
Mooi om de positiever ervaring te lezen. Met name omdat ik ook wacht op mijn 1.2 TSI met DSG. In de yeti (handgeschakeld) vond ik de 1e wel redelijk kort maar verwacht weinig problemen met de DSG hiermee. Maar dat is nog "even" wachten.

Verder inderdaad even kijken wat hij na wat inrijden doet. En ben ook benieuwd naar de foto's

wizw

Lid
En hier dan de foto's! Inmiddels trouwens dag twee. En wat bevalt dat ding goed. Begin alle foefjes langzaam te ontdekken. Gisteren in het donker gereden en dan vallen er weer andere dingen op. De coming/leaving home functie bijvoorbeeld. Geweldig met die lampjes onderaan de spiegels. Staat erg 'gastvrij' zo'n lichtje bij je portier op de grond. Ook het dashboard beviel me erg goed in het donker. Fijne verlichting. Ik had in de renault schreeuwerig oranje. Vooral in het donker ziet dat er niet uit en het iriteerde me ook nog eens. De foto's moet ik overigens nog eens over doen. Ik was wat haastig en de belichting is niet zo fijn. Maar bij deze!

P1040739gn.JPG
P1040741.JPG
P1040738gn.JPG
P1040736.JPG

hemi24

Forumguru
in één woord: TOP

Daar ga je ongetwijfeld veel plezierige kilometers mee maken!

...het was wel even scrollen om de foto's allemaal te bekijken... ;)

wizw

Lid
Dank voor de complimenten!

Is inderdaad niet zo handig met die foto's naast elkaar, maar het lukte me niet om ze onder elkaar te plaatsen. Iemand tips misschien?

Bovenaan Onderaan