Petrolhead
Forumguru
Aral 102
Vermogen komt er in de eerste 2 versnellingen geleidelijk in, vanaf 3 gaat het goed los.
Vermogen komt er in de eerste 2 versnellingen geleidelijk in, vanaf 3 gaat het goed los.
Hier nog 1Idem!!
Iedereen die getuned kon worden is geholpen, enkele O3's hebben een voucher ontvangenEn is een ieder nu die getuned wilde worden ook getuned ?
Of zijn er nog heerschappen die met een 50% kortingsbon terug kunnen voor meeting 2 ?
valt best mee, was total lossss was ik toen ik thuis kwam, ben op m'n sokken naar huis gereden, omdat het verre van plezierig was om ze aan te houden, maar nu na een goede nachtrust en een stevig ontbijt weer helemaal het ventjeCorné, tolt je hoofd nog van al het geregel van gisteren, ik las dat je ondanks dat toch wel hebt kunnen genieten van de leuke dag..
In dat opzicht erg jammer dat ik gisteren een kinderfeestje van mij dochter had, anders had ik nu ook een Superb met wat meer pk's gehad..... Kan handig zijn voor de caravan maar je moet dan wel je rechter voet goed in bedwang houden met optrekken.207 pk en 309 Nm wel DSG uitvoering.
Ronald vertelde tijdens de lezing dat een 1.8 Tsi DSG "veilig" naar 225 pk en 345 Nm is getuned voor een caravan bezitter. (niet gister)
VAN 200 PK naar ....?
Allereerst mijn dank aan Corné voor de perfecte organisatie. Ik kwam veel later aan dan de bedoeling was, maar evengoed was er nog een broodje en genoeg te snoepen en te drinken, dus dat was helemaal OK. Ik was als laatste aan de beurt en ben dus niet aan een vermogensmeting toegekomen. Wat ervan geworden is weet ik dus nog niet. Enfin, lang verhaal kort, alleen chippen ging niet, er moest een DSG aanpassing bij omdat het anders niet helemaal goed zou kunnen gaan met superveel vermogen op de standaard DSG configuratie. Daarna kreeg ik de vraag of ik het standaardpakket wilde als tuning, of het pluspakket. Standaard zou ongeveer 260pk gaan opleveren en Plus ca 280 . Het leek me allebei nogal monstrueus, en ik heb gevraagd of men dacht dat de auto nog wel bij elkaar blijft bij 280+ pk en iets van 370 NM . Maar dat zou allemaal goed gaan zolang ik de turbo even de tijd geef om na een snelle rit, rustig af te koelen door de motor een tijdje weinig te belasten en uit te laten draaien. Dat deed ik overigens al. Dus ik ging voor Het Pluspakket. De baas van het bedrijf, zijn naam ben ik even kwijt, heeft met mij een paar rondjes gereden om te kijken of het goed zat. Intussen zat ik met zijn laptop op mijn knieeen waar hij van alles van zat af te lezen tijdens het rijden. Die rondjes werden echter steeds sneller. Bij het laatste rondje trok hij zou hard op dat ik mezelf moest vasthouden aan de handgreep en ook die laptop moest bewaken. Voor de run op de rollenbanktest ontbrak het aan tijd, temeer omdat ook ik geen tijd had, omdat ik nog met vrouw, kind en opa en oma ergens naartoe moest vanavond en ik wilde geen echtscheiding provoceren. Ik ben zonder te weten wat de cijfers zijn, maar huis gegaan.
Gelukkig schakelde de DSG nu goed en kiest hij zijn versnellingen prettiger. Ik heb me ingehouden en kan dus nog geen uitvoerig verslag doen, maar wat is die auto nu bruut snel. Die PK,s konden me minder schelen dan het koppel en dat laatste lijkt me dik in orde. Van 80 naar 170 gaat verschrikkelijk hard, maar gek genoeg in alle rust. Ik heb dat traject tot ca 170 een paar keer kortstondig uitgeprobeerd, en het gaat zo gemakkelijk en stil dat daar het gevaar in zit. Voor je het weet gaat het veel en veel te hard. Optrekken in S kan niet meer met vol gas. Zelfs in 2 krijg je wielspin tot ongeveer 70 km p uur. Dus dat is een kwestie van leren hoe diep je het gaspedaal kunt intrappen zonder met gillende banden weg te rijden. Mijn algehele indruk is voorlopig, dat me voor nu het meeste opvalt dat alles veel soepeler loopt. Ik ben er erg blij mee dat de auto niet onnodig hoog in de toeren gaat gillen in D en zijn karakter als luxe reislimo heeft gehouden. Al vaker heb ik hier geschreven dat ik een dubbele moraal heb. Eigenlijk rijd ik erg braaf meestal, door overal de Max snelheid plus tien km op de teller aan te houden. Stoplichtsprints doe ik ook eigenlijk nooit, dus een 1,4 ( die standaard ook over de 160 pk heeft zag ik vandaag) volstaat voor mij in de meeste gevallen. Waarom dan 2 liter en ook nog tunen, vraagt een normaal mens zich af. Mijn antwoord is, dat het gewoon erg ge*l, ik bedoel leuk is om het onder je motorkap te hebben zodat je er af en toe gebruik van kunt maken. Ook handig als er een petje achter je zit te bumperkleven, om hem eventjes zoek te rijden. Het zijn de kleine pleziertjes die het leuk maken. Morgen ga ik eventjes een beetje uitproberen.
Nogmaals dank aan Corné en jullie allen voor de goede sfeer.
ertromp, die velgen van jou vind ik echt heel mooi staan onder de auto, alleen zitten ze onder de verkeerde octavia, wanneer ben je niet thuis en je auto wel?
Gewoon snachts doen, even snel wisselen terwijl de eigenaar slaapt :-P
Superwoman!Telefoon doet het weer. Mijn vrouw zei probeer die en die code eens en hij is weer gekoppeld
WACHT EVEN!!!
JIJ hebt een Citigo!!!
Goed man!
Kan ik ook trots zijn op die van mij...
Woeiiii