Navi antidiefstal bescherming

E

Ex-lid 2926

Vorige week een berichtje gelezen dat VW en Audi bezitters in Meppel gedupeerd zijn door een inbraak in hun auto. Alleen de auto's met RNS510 (VW) en het vergelijkbare Audi systeem waren het doelwit.
Een anti-diefstal oplossing is dus echt nodig en voor velen al te laat.

Bakkertje

Forumguru
@Harrie D, lees hier op het forum het aantal diefstallen maar eens, het is echt niet alleen in Meppel te doen helaas..

Overigens zit in de nieuwe Passat weer een RNS510, het probleem zal dus nog wel even blijven bestaan.

lock

Actief lid
Uit betrouwbare bronnen heb ik begrepen dat de versie die op de passaat en golf past gewoon leverbaar is voor de 02. :680:
VOlgende week komen ze binnen bij de dealers.

Ik zou zeggen bel je dealer en bestel hem :)

E

Ex-lid 2926

Ik heb het idee al eens in een ander draadje geopperd. Bouw de systeemkast ergens kraakvast in het interieur (b.v. zijkant kofferruimte), het display recht voor je neus in de klokkenwinkel (wat mij betreft i.p.v. die grote toerenteller) of hoog in het midden van het dashboard en bediening via het stuur en via een paar knopjes voor de bijrijder. Een sleuf voor een geheugenkaart, USB of Ipodaansluiting is ook nog wel ergens te plaatsen.
Mini heeft het display van de navi en het bedieningspaneel ook gescheiden. Het scherm midden in die grote stationsklok.

Constant

Erelid
Ik ben inmiddels weer bekeerd tot de losse navigatiesystemen, goedkoper en mijn nieuwe is een stuk flitsender dan het inmiddels 3 of 4 jaar oude inbouwmodel.

Bakkertje

Forumguru
@Harrie D, een gescheiden systeem is inderdaad een stuk moeilijker te stelen. Ik heb ook wel eens foto's voorbij zien komen van een compleet gesloopt dashboard van een Honda (dacht ik). Volgens mij maakt het allemaal niet uit, ze slopen je hele auto als het moet.

Naar mijn idee, is het niet laten liggen in je auto de enige echte oplossing. Dus een Columbus op slede (net als vroeger), een afneembaar front of een los navigatie systeem..

Captain Hook

Forumguru
Heerlijk dat ik me daar helegaar geen zorgen over hoef te maken... Heb/wil helemaal geen navi-muts die me vertelt hoe ik niet moet rijden. :623:

ps: heb vroeger opgelet op school bij aardrijkskunde. :grin:

lock

Actief lid
Heren,

kunnen we het gewoon over de aankomende anti diefstal beveiliging blijven hebben. Een oplossing zoeken naar waar alles zou moeten zitten heeft weinig nut.

Zoals het er nu uit ziet wordt volgende week het plaatje geinstalleerd bij mij. (mits ze op voorraad zijn) Ik hoop dus volgende week foto's te kunnen plaatsen.

Het is wel dan niet de versie van de o2 maar volgens mijn dealer maakt dit niks uit. Er zal geen tot weinig verschil in zitten.

Ralph

Lid
Er zijn nog geen reserve onderdelen vrij gegeven voor dit navigatiesysteem. Dus ook het front niet! Daarom heb ik in het front van de radio mijn kenteken laten etsen. Hierbij heb ik ook stickers op mijn ruiten geplakt met de waarschuwing dat de radio op deze manier gekenmerkt is! Tot op heden zijn ze mijn auto voorbijgelopen....

De Stip

Forumguru
Ik ben erg benieuwd. Want als je het internet erop nakijkt, dan is er heel wat los mbt de diefstal van de navi systemen. Helaas
Hopelijk biedt jouw systeem voldoende beveiliging.

coolrunnings

Actief lid
Er zijn nog geen reserve onderdelen vrij gegeven voor dit navigatiesysteem. Dus ook het front niet! Daarom heb ik in het front van de radio mijn kenteken laten etsen. Hierbij heb ik ook stickers op mijn ruiten geplakt met de waarschuwing dat de radio op deze manier gekenmerkt is! Tot op heden zijn ze mijn auto voorbijgelopen....

Helaas had ik dit ook laten doen, incl. het latyen vastzetten van de Columbus met antidiefstal schroeven.
Dat weerhoudt ze dus niet, binnen no-time was de Columbus toch te verwijderen, helaas.

TamRex

Actief lid
Gewoon via de dealer gedaan!! Stickers krijg je erbij! Zal morgen foto's maken met daglicht...

Heb jij voor mij nog een foto om te laten zien hoe dat er uit ziet
en bij welke dealer heb je dat laten doen.
Ik wil dat nl. ook laten doen, etsen en sticker plakken.

EdK

Forumguru
Helaas had ik dit ook laten doen, incl. het laten vastzetten van de Columbus met antidiefstal schroeven.
Dat weerhoudt ze dus niet,

Ja antidiefstal schroeven ook wel de 1 toerschroeven genoemd , omdat ze maar één kant op vastgezet hunnen worden met een normale schroevendraaier.

Maar helaas zijn er ook tools die gemaakt zijn om juist dat soort schroeven los te draaien.
Deze zijn alleen gelukkig niet makkelijk verkrijbaar, maar daar het dievengilde tot een beroepsgroep behoort , zijn deze blijkbaar wel makkelijk voor hen verkrijgbaar !

TamRex

Actief lid
Het is dus graveren en dit kenbaar maken met een sticker (had ik met mijn vorige auto ook en er heeft nooit iemand aan- ingezeten, lees: uit gestolen).
Vastzetten kan leiden tot extra beschadigingen !!

Ik hoop dat Ralph nog even reageert !!

vincefra

Actief lid
de navi modulle is gewoon eenvoudig te demonteren ... en rest is bijzaak.
Als ze de montage niet solider maken dan zal diefstal steeds van de dag zijn.

Bovenaan Onderaan