Navi antidiefstal bescherming

MarcoO2

Forumguru
@ stylist: ok, mooi zo! No hard feelings! :aangenaam:

Enne, mijn uitdaging blijft gewoon staan hoor! :grin: Als je tenminste van whiskey houdt... :winkie:

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat zolang er vraag is naar "goedkope" systemen, deze gestolen zullen blijven.
Ook volledig geïntegreerde systemen kunnen gestolen worden en blijkbaar loont het anders deden ze het niet.
Maar ja, als je een nieuwe auto mag leasen dan is zo'n Columbus nog steeds erg gaaf. (eerlijk = eerlijk). Na de diefstal van de mijne ben ik overigens ook erg tevreden met de JVC met afneembaar front (het geeft een stuk geruster gevoel!)

Alarm af fabriek

Goedeavond heren,

Ik ben nieuw op dit forum, en zal me even voorstellen. Ik ben Barrie En ik werk bij een kleine regionale leasemaatschappij. Afgelopen week heb ik mijn O2 combi 1.2TSI DSG Elegance Business van de baas in bestelling gezet. Mag nog wachten tot april 2011..... In mijn ogen het wachten waard. ik vind het altijd erg leuk om te lezen hoe mensen zo'n auto ervaren, en wat er eventueel tegenvalt. Nu lees ik hier toch veel dat de Columbus veel gestolen word. Bij ons in het wagenpark hebben we het maar bij 1 auto meegemaakt, maar wel twee keer achter elkaar... Ik dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen, maar zo te lezen gebeurd het nog al eens. Mijn vraag: bij modeljaar 2011 zit er bij het elegance business pakket een alarminstalatie. Is deze niet voldoende?? En is deze SCM goedgekeurd, en zo ja kun je deze laten keuren? Dan kun je namelijk van die stickers krijgen die je op de ramen plakt. Dit schrikt het gilde ook af. Zijn er ook al mensen bij wie deze gestolen is die een auto van modeljaar 2011 hebben?

Het alarmsysteem zit ook al op een Elegance Businessline van 2010, maar desondanks is mijn Columbus toch gestolen afgelopen weekend.

Ik heb vandaag toevallig de dealer aan de lijn gehad over mijn bestelling. Ik heb heb hem gevraagd of er al "iets" is voor de Columbus diefstallen. Dit is er nog niet maar gaat wel komen. Ik heb ook nog even geinformeerd naar het alarm. Hij vertelde dat er eind november overeenstemming is gekomen met TNO/SCM inzake de certificering van de af fabriek installatie van de Octavia en Suberb. Deze hebben het het predicaat klasse 3 meegekregen. Dit wil zeggen dat men de installatie kan aanmelden bij SCM waardoor de (voor mij) bekende SCM stickertjes verstrekt worden die op de auto geplakt kunnen worden. Dit zijn die kleine oranje driehoekige stickers die op de voorportierruiten en midden/onder op de achterruit geplakt kunnen worden. Het "gilde" weet dan dat er aandacht is geschonken aan de beveiliging en laat dan (meestal) de auto ongemoeid. Ik heb dit in ieder geval voor de bestelde auto al geregeld. Maar dit kan dus ook geregeld worden voor bestaande auto's. Informeer even bij de dealer vanaf wanneer dit mogelijk is.

Denk niet dat ze afgeschrikt worden door een paar stickertjes ;),maargoed alle beetjes helpen natuurlijk.

Hoopte dat ze de mijne ook met rust lieten, aangezien je aan het knipperende ledje in de deur ook kunt zien dat er een alarmsysteem op zit. En het natuurlijk begint te loeien zodra je de ruit inslaat.

Maarja, wie kijkt er tegenwoordig nog van op als je een alarm hoort afgaan? Zeker midden in de nacht niet.
En voordat je goed en wel je bed uit bent (als je uberhaupt al wakker wordt), hebben ze de Columbus er al uitgeschroefd. De dealer vertelde me dat ze dit binnen 30 seconden kunnen doen.

Wasmachineman

Forumguru
Ik zal het niet zelf aanschaffen maar de leasemy wel vermoed ik! En dan haal ik hem op en gebruik hem ook. Het is mijn auto tenslotte niet maar van de leasemy! Ik gebruik hem alleen.

Ik hoop dat er op termijn toch gekeken wordt naar een constructieve oplossing. En volgens mij kan dat alleen maar door het apparaat fysiek te scheiden in meerdere delen. Bijvoorbeeld scherm, bediening en een gps module en een betere hardwarematige beveiliging.

Het is afwachten tot dat een aftermarket fabrikant een apparaat als bijvoorbeeld een zenec op bovenstaande wijze doorontwikkeld en voor de prijs van € 1100,- zoiets in de markt zou gaan zetten, dan ben ik er denk ik snel uit...

Mistraller

Senior Member
http://www.autoweek.nl/autonieuws/15587/Veiligheidsslot-voor-Volkswagen-navigatiesysteem

Zo te zien werkt dit met bouten in de normale gaten die door de sierplaat naar buiten steken, waar de slotplaat dan weer aan zit.

Dat had je al kunnen zien/lezen in mijn eerste post in dit topic.

@Bakkertje; contractueel kan je huidige leasebedrag niet zomaar aangepast worden. Alleen nieuwe berijders krijgen ermee te maken. Maar dat was natuurlijk wel te voorspellen, ook verzekeraars hebben geen geldbomen in de tuin.

lock

Actief lid
heren zie foto.

via via gekregen en dit is hoe het er allemaal uit ziet.

Bijlagen

• fb4019291a612a020522f2cf820a955e.jpg
    fb4019291a612a020522f2cf820a955e.jpg
    11,6 KB · Weergaven: 154

hemi24

Forumguru
De foto van Lock geeft al meer vertrouwen in de "Lada-like" afdekkap...
Maar waar laat je dat gedrocht als je onderweg bent?!?

Bovenaan Onderaan