Navi update Amundsen en Columbus MIB systemen

octavia99

Senior Member
De kaarten waren goed maar de straten zijn weer verdwenen.
Het lijkt er dus op dat er ergens een fout is gemaakt in deze kaartversie.
De versie op de Skoda site is wel goed.
 

Slider

Forumguru
Is echt al de nieuwste versie, deze vind ik op mijn VIN op de Skoda site.

In April kreeg ik alleen nog: STD2_1910_EU_A1_202245 (toen kocht ik de Octavia)

Nu is het STD2_2010_EU_A1_202325
Schermafbeelding 2023-06-17 105725.png
 

Slider

Forumguru
Kan zijn, maar deze hebben Valid vanaf CW 25/2023, dat is week 25, volgende week. Die is dus echt net uitgebracht.
En als ik lees hier over problemen met die VW maps in Skoda, kan je beter de echte Skoda maps gebruiken lijkt het.
 

Rainesh

Forumguru
Kan zijn, maar deze hebben Valid vanaf CW 25/2023, dat is week 25, volgende week. Die is dus echt net uitgebracht.
En als ik lees hier over problemen met die VW maps in Skoda, kan je beter de echte Skoda maps gebruiken lijkt het.
Het zijn letterlijk bit voor bit dezelfde kaarten.
 

Slider

Forumguru
3 zinnen, 3 zaken die onjuist ziin… :sterretjes:
1 zin, 0 toegevoegde waarde...

Als ik in April 2023 nog STD2_1910_EU_A1_202245 (2022, week 45 versie) van de officiële Skoda website downloadde en nu STD2_2010_EU_A1_202325 (2023, week 25 versie), is deze toch net uitgebracht door Skoda?

Dat VW nieuwere maps heeft dan Skoda snap ik en dat de merken allen dezelfde maps gebruiken ook, is duidelijk in de files te zien.
Maar zoals eerste ervaringen lijken aan te tonen door bv @octavia99 is of iets mis met die maps van VW of iets mis als je deze in een Skoda gebruikt. Hoe dan ook, lijkt er op dat je voor nu beter de Skoda download kunt aanhouden.

@Rainesh In feite nu dus niet, want VW heeft nu nieuwere maps beschikbaar gesteld dan Skoda aan biedt.
 

Rainesh

Forumguru
Wat ik bedoel is dat in iedere versie tussen de 3 merken de kaarten exact hetzelfde zijn. Skoda heeft de kaarten ook gereleased maar kennelijk nog niet bijgewerkt op de website. Of je het nou van VW, Seat of Skoda site pakt, ze zijn identiek als je dezelfde release pakt.
 

Canon-Eye

Forumguru
En in de SEAT werkt 't ook feilloos, even afgezien van de al jaren voortdurende inhoudelijke kwaliteitsissues die ik beschreef in post #16.
Maar ook die zijn volkomen merk-onafhankelijk... ;)
 

Rainesh

Forumguru
Menuknop ingedrukt houden tot je service menu ziet en dan druk je op software update. En dan voer je de update uit. Dit geldt overigens alleen voor Columbus
 
Wat is er mis met de navigatieapp Waze en CarPlay. Ik kom daarmee overal en hoeft niks te update en laat staan te betalen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Niks mis mee, voor wie dat wil. Tot die groep behoor ik niet: geen zin om mijn telefoon daarvoor in te zetten. Die blijft gewoon in mijn zak.
Apparatuur die in de auto zit, moet het wel gewoon doen, al is het maar als backup-voorziening.
 

spikehome

Forumguru
Van mijn O4 met Columbus en nog tot volgend jaar alle updates online zou moeten krijgen zie ik bij de navigatie database nog steeds versie 22.4 staan.
Die zou toch al naar 22.5 moeten gaan?
 

PeterKamiq

Nieuw lid
Ik heb ook nog steeds 22.7 van Amundsen en wacht op update. Krijg ook wel kleine systeem updates, maar geen navigatie update. Is dit normaal??
 
Bovenaan Onderaan