Navi update Amundsen en Columbus MIB systemen

htuned

Senior Member
En ik wordt moedeloos: downloaden via vin en Skoda gaf foutmeldingen en via Volkswagen ging het vlot, maar herkende mijn auto de software niet……
Ik weet niet meer hoe hier uit te komen. De dealer heeft in februari tijd. Dat duurt dus zo lang dat misschien dan de volgende updateversie klaar staat?

htuned

Senior Member
@Rallye: Dank voor het meedenken. Ik heb gedownload P370 en daarin zit Mib1 en Mib2. Maar dat zegt me niets. Ik heb dit bij VW Golf 2019 en dan de knoploze navigatiescherm gekozen

Slider

Forumguru
Wat ik zie op de VW site, is dat de downloads een 7z file is. @htuned Welk zip programma gebruik je werkelijk op je computer?
Dat is hier al aangegeven door in deze post van @hemi24 voor de andere mensen met problemen met uitpakken.

VW noemt het wel een ZIP bestand, maar technisch gezien klopt dat niet. ZIP is naast een algemene term, ook een merk naam van WinZIP. Ooit heer en meester van ZIP bestanden geweest. Later kwamen er meer types zoals RAR en 7z bij.

Alle recente ZIP programma ondersteunen elkaars type wel ondertussen. Maar Windows zelf kan dit niet, die snapt alleen .zip files. dus je moet wel echt een los gratis programma er bij installeren.

En is die 64Gb wel de echte van Skoda? Ik weet alleen dat mijn Amundsen standaard geen andere SD's aan kan dan de officiele VAG SD's. Heeft een Columbus ook die beperking?

htuned

Senior Member
Gelukt! Niet via VW. Ook niet na uitgepakt te hebben met 7Z, Gisteravond zo lang geprobeerd dat de unit uitsloeg ivm te weinig accuspanning. Vannacht de lader er op en opnieuw via Skoda en kenteken geprobeerd. Nu zonder foutmeldingen gedownload. Uitgepakt met 7Z ipv WinZipp zoals Skoda adviseert. Vanochtend SD kaart in de auto en ondanks permanente melding op zoek naar update zag ik dat de versie heel langzaam gedownload werd. Op het einde nog een melding update mislukt..... Vervolgens melding 60 seconden geen beeld, wat ik na vier minuten maar weggeklikt heb. Afgesloten en gecheckt: versie 2025!
Wat een enorm gedoe...
Bedankt voor het meedenken!

Gammon1.8

Nieuw lid
Al enkele dagen probeer ik mijn Columbus met ECE2025 te updaten. Telkens krijg ik een foutmelding bij Finland met het uitpakken. Ook na merdere downloads, verschillende netwerken en computers. Komt dit bij meer mensen voor?

Bovenaan Onderaan