Navi update Amundsen en Columbus MIB systemen

Martijn1973

Nieuw lid
Columbus inderdaad.
ok thx! Dan moet ik dus een passat of golf vinden uit hetzelfde bouwjaar? Als ik die selecteer, dan krijg ik wel een navi te zien die er toch anders uit ziet op de VW site. Klopt dat dan wel? (Zie screenshot van het resultaat op de VW site..

Bijlagen

• VW DP.JPG
    VW DP.JPG
    7,8 KB · Weergaven: 11

EdK

Forumguru
Klopt, binnenwerk is hetzelfde alleen de look is anders

Net als mensen, zijn uiteindelijk allemaal zelfde, alleen zien we er allemaal anders uit...... :koffie:

De Skoda update portal is weer in de lucht. Je kunt nu de 2025-versie (nov 2024) via je VIN code downloaden. De VW site heeft erg oude versies: Passat jun 2024, Polo 2023.

Martijn1973

Nieuw lid
De Skoda update portal is weer in de lucht. Je kunt nu de 2025-versie (nov 2024) via je VIN code downloaden. De VW site heeft erg oude versies: Passat jun 2024, Polo 2023.
Ja die is inderdaad weer in de lucht, maar de Zip bestanden worden bij mij in uitgepakt met foutmeldingen, dus ik zoek even een alternatief.

Ik krijg wel een foutmelding van WinRAR (bij test of uitpakken) bij de versie ECE4 2025 (nov 2024) voor de Amunden. De oude versie (2024-2025) dus maar terug gezet (bewaar altijd de oude versie tot de nieuwe versie goed werkt). De oude versie is ook niet meer zichtbaar op de update portal.
De versie voor de Colombus gaf geen probleem.

htuned

Senior Member
Vandaag heel lang bezig geweest om mijn Columbus van Octavia 2018 een update te geven. Bij downloaden via vpn code van de Skoda site voortdurend foutmeldingen. Bij de volgende poging de foutmeldingen overgeslagen, maar dan gebeurt er niets in de auto: zoeken naar update blijft uren in beeld. Met deze 38 GB sd kaart heb ik al vaker een update gedaan. Bij Volkswagen morge n maar eens proberen. Geen idee wat er fout gaat…

hemi24

Forumguru
Je bent toch geen Zwitserse bank? Dus je kunt ook gewoon downloaden zonder die VPN rotzooi…

hemi24

Forumguru
Ah, sorry; verkeerd begrepen in dat geval…!
Volgens mij zijn er al meer voorbij gekomen hier die recentelijk problemen hadden met de gedownloade bestanden?

diwo220

Senior Member
Hallo allemaal,

Heb net de 2024-Nov versie via mij VIN van het portal gehaald voor een Columbus
Tot mijn verrassing is die maar 15Gb, terwijl ik de laatste keer een nieuw SD kaartje moet gebruiken omdat de 32Gb niet meer toereikend was.
Het is de High versie High2-P390 versie, dus ik neem aan dat het goede is.
Waarom is deze nu zoveel kleiner??

Dick

Bovenaan Onderaan