Navigatie ervaringen

Laus

Actief lid
ja, er bestaat zoiets als Icelink. www.icepod.nl.

Maar die hebben helaas nog geen goede kabel en software voor de VDO Dayton. Een erg mooi systeem maar een FM transmitter kost 30 euro en zo'n kabel met software en inbouw meer dan 100. Dus voorlopig deze oplossing.

Als ik wie weet ooit (ik zit in detachering) veel zakelijk moet gaan karren ga ik wel op zoek naar die kabel en een goede carkit.

Zeker, heb of HAD hetzelfde probleem. Telkens in Engels was een ergernis. De dealer heeft het aangepast en is nu ALTIJD NL. talig. Nadeel: het maxidot 'praat' wat minder, het symbool voor b.v. tanken is het enige wat ie zegd, de tekst 'please refuel'(o.i.d.) mist na deze aanpassing. Verder zeer te spreken over dit system i.c.m. de 6 cd wisselaar.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Zeker, heb of HAD hetzelfde probleem. Telkens in Engels was een ergernis. De dealer heeft het aangepast en is nu ALTIJD NL. talig. Nadeel: het maxidot 'praat' wat minder, het symbool voor b.v. tanken is het enige wat ie zegd, de tekst 'please refuel'(o.i.d.) mist na deze aanpassing. Verder zeer te spreken over dit system i.c.m. de 6 cd wisselaar.

[/ QUOTE ]

OK, dat is nuttige info. Kun je me alleen nog vertellen welke info op het Maxidot je nog meer mist na de aanpassing?
Misschien dat ik het 'probleempje' dan wel voor lief neem.... /forum/images/graemlins/laugh.gif
Heb je trouwens een Nederlands-talige beschrijving gekregen bij de navigatie? Ik zit er nog steeds op te wachten. De mijne is in het Frans, maar ik ken geen frans.... /forum/images/graemlins/confused.gif

RSTDI

Actief lid
@groene kip wat heeft de Dealer bij jou veranderd? Ik heb dit zelfde probleem met mfd 2 gehad in mijn touran. Het probleem zit hem in het canbus signaal vanaf de boordcomputer. Bij VW heeft de dealer een cd-rom waar een ZIP file op staat als men deze inleest op de navigatie is het probleem verholpen. Mijn berichten in de boordcomputer zijn gewoon gebleven dus "Bitte tanke"" enz. Tijdsduur inlezen is ongeveer 1uur

higgy

Forumguru
Om weer ff on-topic te komen...wat geeft navigatie toch een rust (althans, voor mij). Moest van de week op 1 dag in Amsterdam-centrum en Rotterdam-centrum zijn, en wat is het dan een genot om er domweg heen te rijden.
Heb nu, met tussenpozen, al JAREN navi, maar het gemak blijft toch telkens opvallen.
Of, ander voorbeeld, vorige jaar in Barcelona (nog met de Xantia), en dan 's avonds laat terug naar de camping in Frankrijk moeten, dus eerst Barcelona uit (en da's GROOT) en dan nog terug: fantastisch!

sunnyboy

Senior Member
@Higgy
Dus alle problemen bij jou zijn verleden tijd.
Prettig te horen.
Ik heb nog geen navigatie aangeschaft, zal tzt wel ttg worden.

Logic

Actief lid
Je wordt er alleen wel een beetje lui van, ik vind mijn eigen huis niet meer zonder dat ding /forum/images/graemlins/baby012.gif

higgy

Forumguru
Je wordt er alleen wel een beetje lui van, ik vind mijn eigen huis niet meer zonder dat ding /forum/images/graemlins/baby012.gif

[/ QUOTE ]
Minder vreemdgaan! /forum/images/graemlins/530.gif

Wiseguy

Actief lid
Minder vreemdgaan! /forum/images/graemlins/530.gif

[/ QUOTE ]

Ach, als je jezelf maar netjes voorstelt, toch? /forum/images/graemlins/cool.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

higgy

Forumguru
Weer een poging (mag niks zeggen, 'verpest' het zelf hier...)

Heb nu een HP Ipaq 1940 liggen, daarin gisteren een 1Gb-kaartje gekocht, een Leadtek Bluetooth GPS gekocht, en komende week komt er TT5 op. Ben benieuwd. Uiteraard komt dat niet in de plaats van de VDO, maar ik wil eens weten hoe dat werkt, navigeren op z'n PDA. Kan m'n pa de set bovendien lenen als ie op vakantie is (hij is vorige week net vertrokken voor 3,5 week Frankrijk...)

rickske

Actief lid
Nou Higgy dat valt zeer goed mee,ik heb een mio 168 pda gekocht met tom tom 5 software en een geheugenkaartje van 512 mb met daarop de Benelux,Frankrijk(ik ben er op vakantie geweest) en de hoofdwegen van Europa,als je er bvb. Duitsland wil opzetten ipv. frankrijk dan verwijder je Frankrijk en zet je er Duitsland op. /forum/images/graemlins/disc.gif /forum/images/graemlins/worshippy.gif

VEEJAY

Forumguru
ik heb gratis bij mijn orange abo een QtecS100 (2jaar 22 euro 50 beltegoed)

*GPRS Internet, dus file info en zelfs het skodaforum (gratis via orange proxy)
*Headsfree praten
*MPeg,DIVX AVI player (voor in de file)
*porable mp3 speler (met stereo)koptelefoontje
*Tomtom5 met flitsservice add on
*uitgebreide poi bibliotheek (van Albert heijn tot praxis winkels)
*512 MB SD kaart
*Outlook
*word, excel, powerpoint, .pdf reader
*windows mobile 2003! (Dus heeeel veeeel apps!)

Het enige dat ik betaald heb is
*Adapt bleutooth GPS.

Ik ben zeeeer tevreden ook ook omdat ik een alles in 1 apparaat heb die gewoon in mijn borstzak past.

Ik weet zeker dat geen enkel ander systeem/aanbieding voor die prijs deze functionaliteiten leverd.

Ik heb nu een IPAQ 1940 met TT5.

Dit werkt zeer goed, deze wordt echter morgen vervangen door een Qtek S100 Smartphone, hiermee kan je bellen, agenderen en navigeren teglijk.

@ VEEJAY: Hoe bel jij handsfree? Ik rij 60.000 p/jaar en hoef dus geen 60.000 een headset op. M.a.w: Heb jij een carkit en zo ja, hoe-wat-waar.

Hetzer

Forumguru
eventje /forum/images/graemlins/ot.gif dit is volgens mij het langste topic ooit ,van dit Forum!! /forum/images/graemlins/1761.gif

Droopy

Actief lid
/forum/images/graemlins/ot.gif Je zou het wel denken, maar over de Xenon lampen zijn ze nog langer aan het praten, maar het gaat de goede kant uit

VEEJAY

Forumguru
Ik heb nu een IPAQ 1940 met TT5.

Dit werkt zeer goed, deze wordt echter morgen vervangen door een Qtek S100 Smartphone, hiermee kan je bellen, agenderen en navigeren teglijk.

@ VEEJAY: Hoe bel jij handsfree? Ik rij 60.000 p/jaar en hoef dus geen 60.000 een headset op. M.a.w: Heb jij een carkit en zo ja, hoe-wat-waar.

[/ QUOTE ]

Vergeet carkits en andere lastige inbouw dingen /forum/images/graemlins/24.gif

Ik gewoon een raamzuignap aan het raam, Qtec erin. 3 seconden op het groene horentje drukken (apparaat sckakelt over op grote ingebouwde speaker en praten maar! (ik werd helemaal gek van de onhandige bleutooth headset /forum/images/graemlins/24.gif

Gisteren trouwens MSN geprobeerd en ook werkt prima!

VEEJAY

Forumguru
.....

En toen kwam dit topic krakend tot stilstand? /forum/images/graemlins/shocked.gif

Heb ik iets verkeerd gezegd? /forum/images/graemlins/confused.gif

@ Veejay: Ik kan me niet voorstellen dan het standaard speakertje genoeg kwaliteit bied om zakelijke gesprekken te voeren bij 120 km/u.

BTW: Waarom heb je opeens een Touran?

Bovenaan Onderaan