Navigatie ervaringen

Arjen

Actief lid
De enige reden om voor een TTG 500 te gaan, en niet voor de TTG 300 is de mogelijkheid om handsfree te bellen via de bluetooth.

De extra kaarten die bij de TTG 500 komen zijn ook bij de TTG300 te krijgen, en de snellere processor is ook fijn, maar wanneer een route van Groningen naar Luxemburg in 20 seconden wordt uitgerekend vind ik dat meer dan oke. Ik ben dan nog niet eens de straat uit.

De langste wachttijd is niet het rekenen maar het wachten op een geldige satelliet ontvangst, en daarin verschillen de versies niet.

En Benelux en Duitsland, met het hoofdwegennet van Europa past makkelijk op een 512SD kaartje. Zit in mijn TTG300

Ik heb ook een Nokia 6310, en die maakt perfect ontvangst met de TTG300. Je hebt inderdaad de telefoon nodig (en een abo) om file-informatie op te kunnen halen. Maar de TP functie van de Stream werkt ook erg goed.

sunnyboy

Senior Member
@ Arjen. De TTG 300 heeft standaard geen hoofdwegennet van Europa, maar alleen de Benelux. Kaartje voor Duitsland, Oostenrijk etc. kost 149,00 euro. Bovendien moet een netadapter er apart bijgekocht worden.
Kostentechnisch gezien is de TTG 500 dan net even voordeliger als je alleen gebruik maakt van de Benelux en de hoofdwegen van Europa. Als je van deur-tot-deur in Duitsland wilt rijden is natuurlijk ook voor de TTG 500 een aparte SDkaart met Duitsland etc. noodzakelijk. Is dit het geval dan ben je met de TTG 300 voordeliger uit.
Als provider voor de telefoon heb ik KPN. Als jij deze ook hebt kan je me misschien in een mailtje uitleggen hoe je GPRS ingesteld hebt, of gaat dit automatisch?

sunnyboy

Senior Member
@veejay. Daar heb je zeker een zeer mooi toestel aan met MP3, camera en noem maar op. Gefeliciteerd met dit multimedia apparaat want ik zou anders niet weten hoe ik dit toestel moet noemen. Maar jah, de prijs is er ook naar!
Heb je daar trouwens TTN5 opzitten?

Karstieman

Forumguru
Ik heb een Nokia6600 met TomTom5 voor de navigatie.
Dat scheelt een extra PDA en PDAhouder /forum/images/graemlins/smile.gif
6600+tomtom_m.jpg

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@veejay. Daar heb je zeker een zeer mooi toestel aan met MP3, camera en noem maar op. Gefeliciteerd met dit multimedia apparaat want ik zou anders niet weten hoe ik dit toestel moet noemen. Maar jah, de prijs is er ook naar!
Heb je daar trouwens TTN5 opzitten?

[/ QUOTE ]

Thanks, hij is nu echt betaalbaar geworden (sterker nog gratis bij een abo van 30 euro voor 2 jaar).

Waar ik hem voor gebruik:

*Tomtom 5 met alle landen + flitspalen en andere poi's
*Internet beursinfo/Nu.nl/Exchange email/Agenda lezen
*MP3 &amp; DIVX speler
*Digicam
*Wifi
*Spelletjes
*Windows 2003 mobile, maar niet zo groot als een pda.

*o ja, ook bellen /forum/images/graemlins/smile.gif

Eigenlijk wilde ik graag een dubbeldin carputer achtig iets, maar goed deze telefoon kun je overal meenemen (altijd handig op saaie feestjes).

Het mooiste zou zijn als ik de scherm zou kunnen porten naar een dubbeldin touchscreen LCS scherm in de auto

:-)

higgy

Forumguru
Hoezee, m'n MR-6000 is gerepareerd (karakter-ic ter ziele).
Morgen ophalen en gauw weer erin. Wat ga je dat missen zeg, navigatie.

higgy

Forumguru
Hm, dat bijlage plaatsen gaat niet. Zet ze wel in de fotogalerij.

...staan er inmiddels, in rubriek Anders van de fotogalerij.

Arjen

Actief lid
@sunnyboy: Ik zal vanavond eens kijken hoe ik precies verbinding maak met mijn TTG 300. Ik laat het je dan even weten.

En ik heb heel Europa op CD (legaal natuurlijk). De gekozen landen, Benelux, Duitsland en hoofdwegenent, gebruik ik het meest. (nou ja, ik rij niet elke dag in Duitsland natuurlijk). Mijn vrouw vraagt nu continue of ik ook (van deur tot deur) in Engeland wil rijden..... Ik heb al een idee waar we in het najaar heen gaan.

Ik had nog een geschikte (niet officiele) netadapter, met het juiste verloopplugje. Ooit bij de kijkshop zo'n multi-ding aangeschaft. Werkt prima. Enige probleem is dat er een 2A gevraagd wordt door de TTG 300, en deze maar 0.15A levert. De laadtijd neemt daardoor enorm toe. Maar 's nachts gaat het vanzelf. Wil ik hem sneller laden, dan doe ik het in de auto. Die levert wel de gevraagde stroomsterkte.

Arjen

Actief lid
De website van TomTom meldt het volgende:

Om Verkeersinfo te kunnen gebruiken hebt u het volgende nodig: Een GPRS-geschikt apparaat met Bluetooth en een GPRS-abonnement bij uw mobielprovider.

[/ QUOTE ]

De Nokia 6310 voldoet aan die eisen.

Dus heb je bluetooth nodig. Ik heb een abbo bij de KPN.
Het enige wat ik heb gedaan is de bluetooth aangezet in mijn mobieltje ([MENU], kies {BLUETOOTH], optie [KIEZEN] en selecteer [AAN]).

In het menu van de TTG 300 kies je in het menu [Maak verbinding met uw telefoon]. Om dat te kunnen doen moet onder [wijzig voorkeuren], op pagina 6/6 de optie [schakel Bluetooth in] kiezen.

Dan moet het werken.

VEEJAY

Forumguru
Ik ben niet erg onder de indruk van de huisnummers zoeken, vandaag naar men ouders in Den Haag, kwam ik verkeerd uit. En zelf naar mijn eigen huis.

Hij brengt je wel naar de straat maar daarna mag je het zelf uitzoeken.

Ook vind ik dat ie je soms te laat of onnodig laat voorsorteren.

Ik heb Tomtom 5 navigator op een Windows mobile 2003.

Wel leuk is dat je gewoon (speakerphone) kan bellen tijdens het navigeren, ook de flitsmeldingen komen netjes op het scherm samen met Tom Tom.

Waarom heb je dat icm een wisselaar gedaan? Kun je anders geen cd's afspelen?
Kun je ook mp3's afspelen?

Ik heb net een octavia besteld met nexus.

sunnyboy

Senior Member
Probeer vanavond de SIM-kaart van mijn NOKIA 6310i in de Sony Ericsson van mijn zoon te stoppen om zo mijn telefoonboek over te zenden naar de Pioneer Bluetooth radio. Was maar weer even een ideetje of dat gaat lukken.
Laat jullie uiteraard weten of deze constructie werkt!

sunnyboy

Senior Member
Hmmm ik denk eigenlijk niet dat ik dan met de Pioneer kan bellen omdat er verbinding moet zijn tussen de SE en de Pioneer en niet tussen de NOKIA en de Pioneer. Lastig allemaal. /forum/images/graemlins/smirk.gif Ik denk dat m'n zoon dan wel wil ruilen van telefoon. /forum/images/graemlins/wink.gif

grappig, ik kan dit zelf ook niet volgen.
Ik had toch echt een reply gedaan op een post over het nexus systeem.
/forum/images/graemlins/blush.gif

gevonden

Ik heb in mijn Octavia 2 Combi een Nexus navigatie van Skoda zitten i.c.m. met een 6 CD wisselaar. (Wat overigens gewoon een Blaupunt Travelpilot DX systeem is, zit o.a. ook in de Volkswagen Touran)

[/ QUOTE ]

Karstieman

Forumguru
@SUNNY, dit kan zeker met de Sony. Ik hoop wel dat ie BlueTooth heeft. En anders gewoon iemand vinden met een SonyEricsson Bluetooth toestel om je telefoonboek over te zenden naar je radio.

sunnyboy

Senior Member
@Karstieman. Ik kan toch niet mijn telefoonboek op SIM via de SE kopieeren naar de NOKIA telefooninstelling van mijn Pioneer? Ik wil hiermee zeggen dat je met je telefoon niet het telefoonboek van een andere telefoon in de Pioneer kan raadplegen en gebruiken. Iedere telefoon heeft z'n eigen telefoonboek tot maximaal 5 telefoons. De gast heeft voor zover ik weet geen telefoonboek, maar kan natuurlijk wel gebruik maken van de andere mogelijkheden van BT.
Ik heb de SE Z800i op het oog als vervanger voor mijn NOKIA 6310i.

higgy

Forumguru
Hehe, na wat aanloopproblemen zit e.e.a. in m'n Octavia II:

In het kort de moeite en de wijzigingen:
standaard is de Octavia II voorzien van een 1,5-din radiovak. Een din voor de radio en een half-din aflegvakje. Via E-Bay (volgens Skoda bestond het niet!) heb ik een 2-din binnenmasker gekocht (aanbieder Adaptershop op Ebay.de, die heeft sowieso voor zowat alle auto's wel passende maskers). De standaard lange kabel van MS5000 naar MR6000 heb ik laten vervallen (er moesten al zo enorm veel kabels weggewerkt worden) en die heb ik zelf opnieuw gemaakt met universele iso-stekkers. De rest van de kabelbende is weggewerkt links en rechts van het din-vak (daartoe het opbergvakje plus luchtroosters bovenop verwijderd). De beide din-units (MS5000 en MR6000) heb ik eerst in het dubbeldin masker gebouwd, en dat geheel daarna in de middenconsole teruggeschoven, waarbij ik de kabels (vooral de enorm dikke dubbel-iso stekker die tussen CAN en ISO zit) van bovenaf geleid heb. Dat paste NET. De GPS-antenne heeft ook een plekje boven gekregen: onder datzelfde aflegvakje, vastgeplakt op de aanvoerbuizen van de ventilatie. Werkt prima: goede ontvangst.
Alleen de losse TMC-unit (5010/01) krijgt nog een plekje achter het handschoenenkastje.
Voor de rest werkt het!
<font color="red">Foto's zie foto-album!</font>

Bovenaan Onderaan