Navigatie ervaringen

sunnyboy

Senior Member
Is me duidelijk Rob.
En Higgy, hoe bevalt je VDO?
Graag ook jou ervaringen.
En keenoncoolstuff heeft toch ook een klapscherm van Kenwood. Misschien zijn daar de flatcables anders gemonteerd. Ook dat kan de mogelijke reden zijn om de kabels te vervangen. Ze moeten natuurlijk wel een beetje ruimte hebben.
Groetjes, Sunny

higgy

Forumguru
Ik HAD m'n VDO als PC5000 met een MS5000 los kleurenscherm in mijn Xantia, en dat beviel uitstekend. De MS5000 (scherm) heb ik ingeruild tegen een MR6000 headunit (ziet eruit en functioneert als een volwaardige radio, komt naar voren schuiven en na kanteling is de onderkant een scherm) en die beiden (PC5000 en MR6000) moet ik nog inbouwen. Vandaar m'n zoektocht naar een dubbelDIN masker. Wat ik inmiddels heb. Wellicht begin ik morgen deels met de inbouw van het geheel: is nogal een klus. Antenne onder aflegbakje, 2 dinunits, en de meeste moeite: geschakelde plus en achteruit zoeken en trekken. En dan alles inbouwen wat inhoudt dat ik om de kabels kwijt te raken waarschijnlijk het handschoenenkastje even demonteer.

sunnyboy

Senior Member
@Higgy. Mooie dag om te gaan knutselen. Omdat je een garage heb is dat geen probleem. Blijf je droog. Voor mij geen optie. Als je scherm naar onderen kantelt heb je dus ook geen last van afgeschermde ventilatieroosters.
Ik ga jouw set ook nog eens onder de loep nemen.
Maar hoor graag binnenkort jouw ervaringen natuurlijk.
Op kieskeurig.nl las ik een review van een eigenaar van de Kenwood set dat de kaart database aardig achter loopt en vrij prijzig is. Deze gebruiker opteert dan weer voor een VDO navigatiespeler in combinartie met een Kenwood DDX7025 scherm. Lezenswaardig is verder het skodaforum.de, maar dat had je ook al ontdekt. En off-topic: Ik heb verder m'n dealer gemaild over de programmeer mogelijkheden die jij aangaf voor anti hi-jacking en coming home/leaving home.
Mijn auto komt deze maand binnen. /forum/images/graemlins/wink.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
En keenoncoolstuff heeft toch ook een klapscherm van Kenwood. Misschien zijn daar de flatcables anders gemonteerd. Ook dat kan de mogelijke reden zijn om de kabels te vervangen. Ze moeten natuurlijk wel een beetje ruimte hebben.

[/ QUOTE ]

Hoi Sunny,

Om verwarring te voorkomen: Ik ben nu in het bezit van een gewone CD-speler van Kenwood, met klapscherm. Als je de radio uitschakelt, klapt het scherm weg en zie je bijna niet meer dat er een radio in de auto zit.
Mechanisch zit het allemaal wel goed in elkaar (mooi rolsysteem om de flatcable te geleiden, ruimte genoeg, kabel in een mooie lus gelegd). Toch is ie al eens -gewoon door het steeds heen en weer buigen/bewegen- gebroken.
Dit was voor mij nog een extra reden om niet voor een navigatiesysteem met klapscherm te kiezen.
Dus ga ik toch weer voor een Kenwood, maar dan niet met klapscherm.

@Als je scherm naar onderen kantelt heb je dus ook geen last van afgeschermde ventilatieroosters.

[/ QUOTE ]

Maar je ziet dan ook niets op je scherm... /forum/images/graemlins/wink.gif

sunnyboy

Senior Member
Ik heb laatst op het navigatieforum gekeken. Raak je echt het spoor bijster zeg. Je kan wel goed zien waar de forumlezers het meest mee werken gezien het aantal reakties en inzendingen.
Ik denk dat je eerst moet bekijken hoe vaak je de navigatieapparatuur gaat gebruiken. Voor mezelf heb ik deze niet dagelijks nodig. Maar als ik op een vrije dag met de auto weg ben doe ik zeker vier landen aan, dan is zo'n systeem zeker handig. Maar dan heb ik eigenlijk geen prijzig systeem nodig, hoe mooi alle apparatuur er ook uitziet. Dan denk ik inderdaad toch dat ik voor de Tom Tom Go ga. Omdat je vrijwel nergens apparatuur kan lenen en proefrijden moet je het hebben van de ervaringen van gebruikers. Dat is dan ook het mooie van dit forum en topic.
Blijf ons dus verblijden met jullie ervaringen, of het nou een Becker Traffic Pro of VDO of Tom Tom of wat voor merk dan ook is. Het is altijd interessant om er wat over te lezen.
@Higgy, heb je je apparatuur al kunnen inbouwen? Ben benieuwd naar je inbouw- en gebruikservaringen.

Sunnyboy

higgy

Forumguru
@Sunnyboy: denk dat voor jou de TomTom (en de de 700) een hele goede keus is. Heb je heel europa, een interne harde schijf, touch-screen en ingebouwde bluetooth...
(En nee, nog niet aan de inbouw begonnen)

higgy

Forumguru
Verd$#%#^@: vanochtend (had wat tijd over) de headunit MR6000 even in de Octavia gehangen: doet de helft van de toetsen onder het klapbare scherm het niet. Kwaaie flatcable ben ik bang. De leverancier (www.bmis.nl) heeft een zeer goede naam en hij zet het ongetwijfeld goed recht (hij moet weer een andere gebruikte MR6000 voor me zoeken), maar blij ben ik er niet mee. A.s. zondag is er weer een navigatiemeeting (zie www.navigatiehelpsite.nl/forum) en daar had ik minimaal de headunit willen tonen...
Snik...

sunnyboy

Senior Member
Misschien dat je leverancier toch nog op tijd de flatcable aan je opstuurt. Zijn vast wel een aantal techneuten die je zondag willen helpen met je headunit.
Succes!

Sunny

higgy

Forumguru
Zo simpel ligt dat helaas niet. Flatcable zou echt door reparatiebedrijf vervangen moeten worden. Afijn, ik wacht oplossing van leverancier af.

higgy

Forumguru
Yessssssss, de MR6000 is terug.
Nu gauw inbouwen!
(Nomad! /forum/images/graemlins/wink.gif )

higgy

Forumguru
Vanmiddag ingebouwd (wat een klus, mega veel kabels) en dat HEEL secuur gedaan. De boel werkt, morgen de details afwerken (de beide din-units voorin kunnen net niet helemaal naar achteren vanwege de dikke CANBUS-stekker en de bende kabels). Dat ga ik oplossen door het vakje bovenop er even uit te halen (vandaag ook al gedaan) en de boel wat te geleiden.
Als de boel er echt helemaal model inzit maak ik wat foto's.
Net al een stuk gereden: fraai, die MR6000 (radio met kantelscherm) en daaronder de MS5000 (navigatiepc)

sunnyboy

Senior Member
Ben benieuwd! /forum/images/graemlins/wink.gif
Woensdag lever ik mijn BMW in en hoop vrijdag m'n Octo op te halen. Heb nog geen radio of wat dan ook besteld. Dealer wilde er tijdelijk wel wat inhangen, maar ik ga eerst van de geluiden van auto genieten /forum/images/graemlins/smirk.gif

higgy

Forumguru
Iedereen weet toch inmiddels dat een dubbeldin mogelijk is? De dealer kan je daar niet aan helpen, ik heb de mijne (dus 2 losse din-gaten boven elkaar) via Ebay Duitsland besteld.
V-Car was erg verbaasd dat het wel kon maar vroeg wel gelijk dat ebay-adres van me.

V-Car was erg verbaasd dat het wel kon maar vroeg wel gelijk dat ebay-adres van me.

[/ QUOTE ]

Zouden wij dat ook mogen weten dan?
Als het goed is wordt mijn navi over 1 1/2 week ingebouwd...

higgy

Forumguru
Natuurlijk. Op Ebay Duitsland even zoeken naar de onlineshop van adaptershop.
Die hebben hem op voorraad.

Overigens is mijn MR6000 er net weer mee uitgescheden, grrrr @$#%##^^#

sunnyboy

Senior Member
Nou Higgy, het zit je niet mee.
Dan toch maar de Kenwood? Over 1 1/2 week weet keeponcoolstuff hier vast meer over te vertellen.

Migliore

Senior Member
Ik heb in mijn Octavia 2 Combi een Nexus navigatie van Skoda zitten i.c.m. met een 6 CD wisselaar. (Wat overigens gewoon een Blaupunt Travelpilot DX systeem is, zit o.a. ook in de Volkswagen Touran)

Ik hoor nogal wat verschillende berichten over de taal van het nexus systeem. De een (dealers)meldt dat het niet, en de ander weer dat het wel in het nederlands is?? Hoe zijn jou ervaringen??

Dit werkt erg goed, maar is niet echt goedkoop. Bij elkaar kost deze "grap" E 3050,--. Buiten het LCD scherm in het middenconsole krijg je er ook de MaxiDot bij, hierop staan ook de afstand en de richting tot de volgende afslag en de nog te rijden afstand tot de bestemming en de aankomsttijd.

Ik vind het een zeer mooi en compleet systeem. Mochten mensen foto's willen zien, laat dan even een berichtje achter.

[/ QUOTE ]

Bovenaan Onderaan