Navigatie ervaringen

pvdven

Nieuw lid
@Migliore:

Ja dit systeem is totaal in het Nederlands en nog 10 andere talen. Het grote voordeel vind ik dat het 1 geheel is met de auto. Niks klappen met schermpjes of het meenemen van schermpjes omdat ze anders gejat worden. Gewoon auto starten en het systeem is gebruiksklaar.

sunnyboy

Senior Member
@ karstieman
Mooi ingebouwd dat Kenwood systeem met Parrot.
Ik zag de foto's in de fotogallerij.
We zijn benieuwd naar je ervaringen.

sunnyboy

Senior Member
Heeft er al iemand ervaring met een Bluetooth Carkit in combinatie met de TomTomGo 700?.
Omdat de TTG een Bluetooth functie heeft zou het kunnen zijn dat of de Bluetooth verbinding met de radio of carkit niet werkt of dat de Bluetooth verbinding met TTG niet werkt. Ik overweg de TTG aan te schaffen maar wil geen verbindingsproblemen met m'n Pioneer DEH-P70BT krijgen. Graag jullie ervaring hierin.

Beker

Actief lid
Sunnyboy,

Ik heb er geen ervaring mee maar toch even een reactie.
Als ik je goed begrijp wil je je Pioneer laten "pairen" met je telefoon zodat dit je carkit is (althans dat lees ik in een ander draadje). Vervolgens wil je een TTG 700 aanschaffen en vraag je je af of dit problemen gaat opleveren met de al bestaande verbinding.

Ik verwacht eigenlijk weinig problemen omdat je je telefoon zo kunt instellen dat hij alleen met voor hem bekende apparaten een verbinding moet aangaan. Op die manier heb je dus drie bluetooth aparaten waarvan er twee samenwerken (je radio en de telefoon) Als je ook/tegelijkertijd je TTG wilt verbinden met je telefoon dan moet ik je het antwoord schuldig blijven (maar ik heb er wel een idee over....)

Karstieman

Forumguru
Je moet BlueTooth apparaten altijd eerst aan elkaar 'koppelen' voordat er ook maar enige verbinding kan ontstaan. Dus als je je GSM en RADIO wil laten samenwerken als carkit, dan kan dat zonder problemen. Je 'koppelt' de TOMTOM gewoon niet aan een apparaat.
Wil je je GSM aan via je TOMTOM laten horen, dan schakel je gewoon de koppeling met de radio uit en maakt een koppeling tussen de GSM en de TOMTOM.
Eigenlijk heel handig !

sunnyboy

Senior Member
Ik probeerde ook al logisch de verbinding te beredeneren, maar wist niet op welke manier de verbindingen tot stand zouden komen.
Heel verhelderend weer. /forum/images/graemlins/grin.gif
Hartelijk Dank.
@Karstieman. Zag ik van jou ook al een reactie in de Review voor de Pioneer BT?

Karstieman

Forumguru
@Sunny, Yep ! Dat was inderdaad mijn reactie.
Ik heb de P70BT ook al thuis liggen.
Super radio ! Zit nu even in mijn leon...nog 1,5 maand wachten, dan komt mijn O2 /forum/images/graemlins/smile.gif

sunnyboy

Senior Member
Eerst duurt het wachten lang. En dan opeens.... is het jouw dag! /forum/images/graemlins/smile.gif
Voor mijn "review", nog even een paar dagen geduld.

Ik heb ook een tomtom go aangeschaft en deze bevalt prima!
Ik heb hiervoor gekozen omdat de prijs erg aantrekkelijk was ten opzichte van de Skoda navigatie,dus de keuze was snel gemaakt.
En de tomtom wijst me ook keurig de weg nog geen rare dingen meegemaakt,daarbij geeft hij ook de flitspalen weer en dat is toch wel ideaal,je hoort dan een signaal als je ongeveer 300 meter voor de flitspaal komt!

sunnyboy

Senior Member
Welke versie heb je miranda, de 500 of de 700?
Het voordeel van de 700 vindt ik de 2Gb harde schijf waar alles op staat. Geheugenkaartjes ben ik niet zo sterk in. Heb het al eens bij mijn PDA geprobeerd. Had ik Nederland erop, wilde ik vervolgens toch de hele Benelux erop zetten, was het kaartje vol! Wist ik ook niet meer hoe ik alles er weer vanaf moest halen.
Bedankt in ieder geval voor je bijdrage.

Karstieman

Forumguru
Ik ken execte type-nummers van de tomtomGO niet, maar ik zou in ieder geval NIET gaan voor de tomtomGO met alleen de benelux. Die is natuurlijk wel goedkoper nu, omdat er nu nieuwe modellen van de tomtomGO uit zijn. Maar zou je eens met de auto op vakantie willen, dan heb je dan tenminste ook navigatie !
Blijf je echt alleen maar in de Benelux, dan is de 'oude' tomtomGO natuurlijk een goedkope oplossing.

sunnyboy

Senior Member
Ik had de "oude" Tom Tom Nav. in een PDA zitten. Werkte in mijn vorige auto voor geen meter! Mogelijk door warmtewerende voorruit. Van ellende na een maand teruggebracht. Ben nog op de wip voor de TTG 500 en de TTG 700 waarbij ik de Bluetooth functie dan niet gebruik omdat die al in mijn radio zit.

Karstieman

Forumguru
Snel even gespiekt op de tomtom site, maar wat is nu het verschil tussen de Go500 en de Go700 ? (behalve de prijs)

sunnyboy

Senior Member
De Go700 heeft een vaste schijf van 2Gb waar de software opstaat en de Bluetooth functie. /forum/images/graemlins/grin.gif
De Go500 heeft een geheugenkaartje en GEEN Bluetooth functie. Ik ben dus allergisch voor geheugenkaartjes geworden. /forum/images/graemlins/wink.gif
Intern geheugen en processorsnelheid is hetzelfde.

Karstieman

Forumguru
Aangezien je toch een BT-radio hebt, heb je op je tomtom eigenlijk geen BT meer nodig.
En heel plat gezegd: een geheugenkaartje of een harde schijf werken precies hetzelfde: Je moet er -hoe dan ook- toch Maps opzetten. /forum/images/graemlins/tongue.gif

Ik heb de 300 versie,en mocht ik ergens heen gaan buiten de benelux,de kaarten kun je zo downloaden van het internet,
Manlief heeft al wat gedoawnload ik geloof duitsland en naar ik meen frankrijk,dus je zou wel gek zijn om dure kaarten te kopen!
Miranda

sunnyboy

Senior Member
Voor de 300 met "Plus" mogelijkheid heb je GPRS nodig op je telefoon. Op de site van TT zag ik mijn Nokia 6310i er niet bij staan, hoewel deze wel GPRS heeft. Er zijn dan m.i. geen flitspalen en filemeldingen binnen te halen als TT300 geen verbinding kan maken met mijn telefoon voor deze functies. /forum/images/graemlins/frown.gif Iemand hier ervaring mee? /forum/images/graemlins/confused.gif
De 500 heeft trouwens een veel snellere processor. Wat is daar in de praktijk van te merken?

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

De 500 heeft trouwens een veel snellere processor. Wat is daar in de praktijk van te merken?

[/ QUOTE ]

Snellere routeberekeningen en opbouw van het kaartmateriaal.

Karstieman

Forumguru
@Sunny: Ik denk dat als je het grootste deel van je tijd in de Benelux of Duitsland rijdt, heb je genoeg aan de TT500.

sunnyboy

Senior Member
In de review bij de TTG 500 heeft een gebruiker ook de Nokia 6310i die ik heb. Kan in ieder geval verbinding krijgen. (telefoonboek) GPRS stond er nog niet bij. Moet denk ik ingesteld worden.
In principe gebruik ik de BT van de radio.
Alleen bij het gebruik maken van de "plus"- functie van TT moet ik verbinding maken met mijn telefoon.

Bovenaan Onderaan