Navigatie update ECE2021/2022

Ethy

Lid
Wat ik al aangaf dat heb ik geprobeerd, 4096b, 8192b en 16Kb geprobeerd (in FAT32). Als ik het bestand uitpak is het ook 15,2GB en kaartje geeft aan max 14,8GB aan capaciteit te hebben

Ik heb het zelfde met de Polo. Uitgepakt 15.2 GB en ik krijg niet meer ruimte op kaart dan 14,8GB.
Kaart met allerlei cluster grotes geprobeerd. Toen ook maar een kleinere kaart gepakt en die doet het.

Canon-Eye

Forumguru
Nadat ik mijn 6PO-unit had laten bewerken door @Rainesh (teneinde de 3-jaar Seat Mapcare te veranderen in ONbeperkte Mapcare) bleek dit als bij-effect te hebben dat het ding nu ook gewoon een willekeurig Kingston 32GB SD-kaartje succesvol te slikken, in plaats van het officiële 16GB Seat-kaartje.
Dus laat die kaarten wat mij betreft voorlopig maar groeien... :pardon:

Rallye

Forumguru
Zie ook het grote Amundsen topic:

Fijn! Ik had volgens mij zaterdag nog gekeken......

Edit: hij past niet op mijn 16Gb kaartje..... was al enige tijd voor gewaarschuwd. Dus DL 3 geïnstalleerd. Maar eens zoeken naar een nieuw SD-kaartje.

Edit 2: via Amazon een 32Gb kaartje gekocht bij GPSNAVIGATIONSHOP. Zal mij benieuwen….

64rhfx

Senior Member
Reactie van Skoda over mijn vraag waarom er voor de Amundsen MIB 1 geen update is.

>Als ik op de update pagina kijk zie ik dat er geen updates beschikbaar zijn helaas. U kunt eventueel langs de dealer gaan om te vragen of zij een update kunnen doen. Dit is helaas niet kostenloos. <

Pffffff

hemi24

Forumguru
Klantenservice is een externe uitbestede dienst; een soort helpdesk en heeft niks met Skoda van doen. Meestal studenten die aan de hand van steekwoorden, mogelijke antwoorden op het scherm voorgeschoteld krijgen en dit zo oplezen…

Vijwel zeker dat als je geen mapupdate op het portaal van VW/Skoda kunt vinden, de dealer ook niks voor je kan betekenen.
Sterker nog, veel dealers leveren de nieuwe auto’s af met verouderde kaarten…

Janno

Forumguru
Klantenservice is een externe uitbestede dienst; een soort helpdesk en heeft niks met Skoda van doen. Meestal studenten die aan de hand van steekwoorden, mogelijke antwoorden op het scherm voorgeschoteld krijgen en dit zo oplezen…

Haha, dat klinkt wel heel negatief, maar is helaas de realiteit inderdaad. Dit geldt overigens voor een heel groot deel van de klantenservice in zijn algemeenheid, jammer genoeg...

hemi24

Forumguru
Is niet specifiek Skoda hoor, bij vele andere merken bel je met exact hetzelfde callcenter, alleen melde ze zich dan met een andere merknaam...

Canon-Eye

Forumguru
Nee, zeker niet @EdK. Integendeel.
De Seat navi staat wel eens aan met een voornamelijk decoratieve functie ten behoeve van mijn passagier, want zit voor haar lekker dichtbij en ze kan erop zien in welke omgeving we zitten. Voorheen zat ze daarvoor onderweg nogal eens op de papieren wegenkaart te kijken - daarmee vaak onbedoeld het zicht op mijn rechter spiegel blokkerend. Daar ben ik nu vanaf...

Die tomtom blijft gewoon om 2 belangrijke redenen: die is wél up to date én hij geeft de actuele gps-snelheid. Dat geldt voor de VAG-navi allebei niet. Die weet na meer dan 5 jaar nog steeds niet om te gaan met 60- en 30-km zones hier in de omgeving, die zouden nu toch wel eens correct in de navigatiedstabase kunnen staan net als bij TT. Ook snelheidsbeperkingen op ventwegen (die niet gelden voor de hoofdrijbaan), meervoudige snelheidsborden (overdag/nacht) etc. kan hij niet aan, de camera ziet ze wel maar doet daar standaard iets verkeerds mee. Dat geeft niet veel hoop op succes als t.z.t. die zelfingrijpende snelheidsbegrenzers komen waar de politiek het over heeft...

Weet iemand of een 64gb kaartje ook werkt in de columbus Octavia3 2014,update ece2021/2022 het 32gb kaartje krijg ik niet verder geformatteerd als 29,1 gb en kom nu 40mb tekort bij de vorige update lukte het nogwel, bij een 64gb zou ik hier geen last van hebben

Janno

Forumguru
Niet geprobeerd, maar zou moeten werken. Bij een Columbus is de harde schijf waarnaar de bestanden worden gekopieerd het originele/legale medium, dus mijns inziens zou die een 64GB SD kaartje moeten pakken. Wel raar overigens, bij mij ging het prima met een 32GB kaartje. Samsung Evo Plus is mijn advies om te kopen, zijn goeie kaartjes. Wel zorgen dat je ze van een betrouwbare koper koopt. Ik heb zowel de P189 als de P192 daarna prima kunnen doen daarmee.

Laatst bewerkt:
@Janno

Ga ik gewoon een 64gb kaartje halen en proberen lukt het dan kan ik voorlopig vooruit, de update bestanden worden ook steeds groter

Laatst bewerkt door een moderator:

Roeland80

Forumguru
Hier ook een Samsung 32gb Sd kaart update ging prima! Inderdaad nu ook rekening houdend met 100km op snelweg….

SuperBartje

Forumguru
Ik heb op een ander (VW T-roc) forum in DLD de volgende tip gezien voor als het net niet past op een 16 GB kaartje:

"Habe im Unterordner maps/00/sds alle Ordner gelöscht außer DE und AT. Solltest du z.B. spanisch sprechen kannst du den entsprechenden Ordner ES auch behalten. Dann passt das neue auch auf eine 16GB Karte. Wenn man keine Sprachbedienung hat, kann man auch alle Ordner löschen."

Bestand downloaden en uitpakken op je PC, dan in de map "maps/00/sds" alle mappen behalve de NL wissen. Dan is het geheel net iets kleiner en het past het wel op 16 GB. De gewiste bestanden bevatten de gesproken instructies (linksaf/rechtsaf e.d.) in andere talen en heb je toch niet nodig.

Ik heb het net zelf (bij een MIB2) ook zo gedaan:
- eerst een volledige backup van mijn originele kaart heb gekopieerd naar de PC
- toen de kaart gewist (niet geformatteerd)
- en toen de nieuwe versie met daarin alleen de NL map in bovengenoemde map op de SD kaart gekopieerd, gewoon via klembord.
En dat werkt ! Versie geeft nu 2022 aan.

Deze poging heb ik gedaan nadat ik 7x via discovercare de download en installatie heb geprobeerd en steeds aan het einde van downloaden "checksum errors /try again ?" kreeg, ongeacht welke kaarten bundel ik koos.

Toen maar gewoon de file "europe bundle 1" gedownload en via bovenstaande "low tech" wijze op de originele kaart gezet.

Dit overigens nadat ik ook een nieuwe Samsung 32GB SD kaart niet werkend kreeg met de gedownloade versie van de navigatie. Die kaart doet het nu in het zelfde apparaat prima voor de muziek.

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Bij een (niet aangepaste) Amundsen werkt “zomaar” een SD-kaart als jouw Samsung inderdaad niet. Het moet een OEM-kaart zijn.

kylimo

Senior Member
@SuperBartje: Goede tip. Stond op het punt om een kaartje te gaan bestellen bij Amazone, maar nu net eerst dit geprobeerd. Werkt helemaal goed. Bij de volgende update zien we wel weer verder.

Bovenaan Onderaan