New Fabia Combi???

LenK

Forumguru
Mis alleen de dakrails.
Ik niet. Dit Combi cliché mag wel eens in de prullenbak.
Begint met het op de optie lijst te zetten.

Bij Fabia 2 maakt het bovendien de auto nog hoger/smaller dan ie al is, dus weg met die handvaten die elke wasbeurt weer in de weg zitten!
 
30_469b29ee44061.jpg


Bron: Autoscoops

Zo ziet de combi er inderdaad strak uit !
Jammer alleen dat veel mensen niet zoveel geven om lichtmetaal, waardoor dezelfde auto met standaard 'putdeksels' er wat minder spectaculair uitziet.
Waarschijnlijk is het dan wat teveel auto met te kleine wieltjes, zoals bijv. een Sirion 2
 

Hetzer

Forumguru
Zou bijna zeggen dat de Combi mooier is dan de Hatchback. De lijnen komen wat meer tot z'n recht. Mis alleen de dakrails.


Ik vind hem inderdaad mooier dan de hatchback, had ik niet verwacht, ik vind hem wel geslaagd zo zonder dakrails eerlijk gezegd
Ik kan niet wachten tot volgend jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

robbiebee

Actief lid
Ik heb net een maandje geleden " de oude " combi spirit + black met LM velgen gekocht, ik moet zeggen de fab combi II (buitenkant) vindt ik niet echt mooi binnenzijde kan ik nog geen oordeel over geven nog niet gezien. Zo eerste oordeel zou ik hem niet kopen. gelukkig smaken verschillen.

Groeten Rob
 

Vacaro

Senior Member
Binnenkant tot aan de rugleuning van achterbank zal wel gelijk zijn aan de hatchback ,binnenhemel doorlopen tot aan verder naar achter geplaatste achterklep en een grotere kofferruimte. Nog even wachten en we zullen wel foto's van volledige auto opduiken, binnen en buitenkant.
 

ad5000

Actief lid
Het lijkt me een hele "aardige" en ruime auto waar we op termijn best onze Fabia 1 HB voor willen inruilen. Als ze de prijs t.o.v. de huidige serie ook op 495,- euro houden hebben ze een volgende bestseller!

Peugeot schiet voor wat mij betreft zijn doel voorbij door zomaar ff 1200,- euro meer te vragen voor zijn SW-tje
 

Hetzer

Forumguru
Het lijkt me een hele "aardige" en ruime auto waar we op termijn best onze Fabia 1 HB voor willen inruilen. Als ze de prijs t.o.v. de huidige serie ook op 495,- euro houden hebben ze een volgende bestseller!

Peugeot schiet voor wat mij betreft zijn doel voorbij door zomaar ff 1200,- euro meer te vragen voor zijn SW-tje

mee eens ,echt absurd om 1200 euro extra te vragen voor een Combi, Ford doe dat trouwens ook met de nieuwe Focus, en dat terwijl de combi versie van de oude focus even duur was als de hatchback

hier trouwens nog de officiele Fabia Combi-2 Wallpaper
 

Bijlagen

  • Kopie van 1600x1200_NewFabiaCombi-EN.jpg
    Kopie van 1600x1200_NewFabiaCombi-EN.jpg
    37,7 KB · Weergaven: 49
die clio ziet er idd goed uit. nu nog straffe stoelen en een dikke streep door die playstation-achtige besturing, want dat is namelijk het zwakke punt van de clio.
icon13.gif
 

Gieliovd

Forumguru
De Fabia 1 zit er mooi tussenin. Het is een ruime auto, maar niet te groot. Perfect voor mij dus!!

Toffe wagen hoor die Clio, vooral dat glasdak kan ik wel apprecieren.
 

Laus

Actief lid
vind hem best aardig gelukt nu, misschien aan gewend? Nog net wat te bol aan de voorkant.

Nog een mooie 2.0 16V met iets van 150pk en het wordt een leuke kandidaat voor 2009. :)

Ik heb vandaag even mogen spelen met een Ford Fiesta ST en dat is erg lekker. Dat met de degelijkheid van zo'n Fabia....zou te gek zijn. Er moet gewoon een RS stationversie komen...zucht.
 

Fabia

† In Memoriam
Oh, dat zou heel mooi zijn. Hier voor de flat waarin ik woon staan twee mooie Seat Ibiza's: een rode Cupra en een gloednieuwe FR. Dan zou zo'n Fabia Combi RS er niet bij misstaan.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik kreeg net via de mail de laatste nieuwsbrief van Skoda:

Binnenkort beleeft de Nieuwe Fabia Combi z'n wereldpremière op de IAA in Frankfurt. Als abonnee van Skoda Nieuws, ontvangt u nu alvast het laatste nieuws over Skoda's nieuwste aanwinst.






Vergeleken met de huidige Škoda Fabia Combi zijn de afmetingen van de buitenkant van de nieuwkomer sterk toegenomen. De nieuwe Škoda Fabia Combi is 7 mm langer en 16 mm hoger. De lengte, breedte en hoogte ( respectievelijk 4.239 mm, 1.642 mm en 1.498 mm) vormen een solide basis voor het ruime interieur van de auto.

De kofferbakinhoud groeide met maar liefst 54 liter naar een indrukwekkende 480 liter. Met neergeklapte achterbank is de inhoud zelfs 1.460 liter, maar liefst 235 liter meer dan zijn voorganger.

Ruime keuze in motoren
Op motorengebied is er keuze uit zes varianten: drie benzinemotoren en drie diesels. Als benzinemotoren komen er de 1.2 12V met 51 kW, een 1.4 16V met 63 kW en een 1.6 16V met 77 kW (deze laatste ook leverbaar met een 6-traps tiptronic). Als diesels komen er een 1.4 TDi met 51 kW, een 1.4 TDi met 59 kW en een 1.9 TDi met 77 kW. De twee sterkste diesels zijn, optioneel, af-fabriek leverbaar met een roetfilter.

Naast het nieuwe, frisse design waarin de lijn van de nieuwe Fabia Hatchback duidelijk herkenbaar is, biedt de auto veel comfort en gebruiksgemak. Zo heeft de auto veel ruimte voor de achterpassagiers, een zeer ruime kofferbak (480 / 1460 liter) en zeer veel opbergmogelijkheden. De afdekking van de kofferbak is afgeleid van die van de Škoda Octavia Combi.

Škoda Auto heeft inmiddels wereldwijd meer dan 630.000 stuks van de eerste generatie Škoda Fabia’s Combi verkocht. Dit model wordt nog tot het eind van dit jaar geproduceerd.

De Nieuwe Škoda Fabia Combi wordt in Nederland in het voorjaar van 2008 geïntroduceerd.
 

Bijlagen

  • Fabia Combi.1.jpg
    Fabia Combi.1.jpg
    8,2 KB · Weergaven: 25
  • Fabia-Combi-2e-persfoto-1.jpg
    Fabia-Combi-2e-persfoto-1.jpg
    9,2 KB · Weergaven: 25
Bovenaan Onderaan