New Fabia Combi???

LenK

Forumguru
Dan moet ik de Telegraaf toch gelijk geven.
7mm op ruim 4 meter is ook nauwelijks meer.

TG geeft ook juist weer dat het bagagevolume fors is toegenomen, daar is inderdaad een flinke schep bovenop gedaan.

Ik heb het ding hierboven wel een dames auto genoemd maar ik denk dat deze eigenschap (veel volume) wel gaat meehelpen om hem een succes te maken.

Fabia

† In Memoriam
Dan moet ik de Telegraaf toch gelijk geven.
7mm op ruim 4 meter is ook nauwelijks meer.

TG geeft ook juist weer dat het bagagevolume fors is toegenomen, daar is inderdaad een flinke schep bovenop gedaan.

Terwijl ik de bagageruimte van de huidige combi al heel behoorlijk vind. Dat moet dan in de F2 echt een balzaal achterin geworden zijn.

ad5000

Actief lid
Vergeleken met de huidige Škoda Fabia Combi zijn de afmetingen van de buitenkant van de nieuwkomer sterk toegenomen. De nieuwe Škoda Fabia Combi is 7 mm langer en 16 mm hoger. De lengte, breedte en hoogte ( respectievelijk 4.239 mm, 1.642 mm en 1.498 mm) vormen een solide basis voor het ruime interieur van de auto.

AW schrijft gewoom het persbericht over dat ik vandaag via de mail van Skoda heb gekregen... Schrijven over een forse toename van de lengte van wel 7 mm en 16 mm in hoogte vind ik ronduit belachelijk!

Ze hadden idd beter de nadruk kunnen leggen op de grotere binnenruimte.

Ik moet zeggen dat ik eerst naar de maten van de "oude" combi heb gekeken of ze zich misschien niet vergist hadden (cm i.p.v. mm).

Gieliovd

Forumguru
AW schrijft gewoom het persbericht over dat ik vandaag via de mail van Skoda heb gekregen... Schrijven over een forse toename van de lengte van wel 7 mm en 16 mm in hoogte vind ik ronduit belachelijk!

Ze hadden idd beter de nadruk kunnen leggen op de grotere binnenruimte.

Ik moet zeggen dat ik eerst naar de maten van de "oude" combi heb gekeken of ze zich misschien niet vergist hadden (cm i.p.v. mm).

Voor de mensen die het met weinig moeten doen vinden een verschil van 16 mm al heel wat hoor :)

Nee, serieus het is echt belachelijk dat ze dal al een fors verschil vinden.

Ik vind inderdaad de binnenruimte wel fors toegenomen! Best gaan!

Laus

Actief lid
Waarom geen 1.4 TSi met 170 pk? De Fabia RS Combi!!!!

ik heb die motor nog niet kunnen testen...maar lijkt me ook wel iets. Al vind ik het zware, wat lagere geluid van zo´n 2.0 ook wel prettig. Dat je zegmaar onder de 3500 rpm lekker kunt cruisen, en daarboven gaat het lekker hard. Met zo´n TSi ga je gelijk al...

Gieliovd

Forumguru
ik heb die motor nog niet kunnen testen...maar lijkt me ook wel iets. Al vind ik het zware, wat lagere geluid van zo´n 2.0 ook wel prettig. Dat je zegmaar onder de 3500 rpm lekker kunt cruisen, en daarboven gaat het lekker hard. Met zo´n TSi ga je gelijk al...

Ik heb dus vorige week in een VW Touran TSI gereden. Voor mijn kennis rijkt is er alleen een 1.4 hiervan, dus die lag daar wel in denk ik.

Eerst dacht ik dat het een TDI was, hoe die ook oppakte vanuit stationair.

Toen had ik in de gaten dat het benzine was. TSI achterop bevestigde het.

Maar ik vond er weinig aan! Misschien lag het aan de auto (als nieuw) maar echt... onderin gebeurde weinig, en dan opeens KNAL!!!! die turbo erin, ik werd in de stoel gesmeten de eerste keer, en dan een halve seconde ben je er alweer doorheen.

Niet rustig oppakkend en door gedurende 4000 toeren, nee BOEM! en klaar...

Laus

Actief lid
er zijn nogal wat versies van die motor. Dat gaan 125pk tot 170pk. De sterkere varianten hebben dus ook een compressor voor de lage toeren. Die gaan wel gelijk.

LeJo

Lid
België is het allereerste land waar de Fabia Combi voorgesteld wordt...
Ik kijk er al naar uit om hem van de camion te zien rijden...
Gegarandeerd word ie dezelfde dag nog gepoetst en bollen we hem de showroom binnen! Netjes een doek erover en laat dan de klanten maar nieuwsgierig worden :) hahahahaha :)

Eind dit jaar verwachten we hem.

joergarms

Senior Member
Hoe langer ik de nieuwe combi zie, hoe leuker ik m eigenlijk vindt worden.
Kan over een paar jaar best een goede opvolger zijn van mijn huidige Fabia.

Fabia

† In Memoriam
Voorlopig ga ik voor de Roomster tot ik de combi eens goed in het echie bekeken heb.

Abo

Lid
Skoda Fabia Combi Scout-Frankfurt

http://www.automobilismo.it/edisport/automobilismo/gallery.nsf/HFoto/142359FotoGrande/$File/dopfoer-(9).jpg

http://www.automobilismo.it/edisport/automobilismo/gallery.nsf/HFoto/142302FotoGrande/$File/dopfoer-(10).jpg

http://www.automobilismo.it/edisport/automobilismo/gallery.nsf/HFoto/142303FotoGrande/$File/dopfoer-(11).jpg

Skoda Fabia Combi-Frankfurt

http://www.automobilismo.it/edisport/automobilismo/gallery.nsf/HFoto/142304FotoGrande/$File/dopfoer-(12).jpg

Fabia

† In Memoriam
Dit zijn bij behorende foto's:

Bijlagen

• dopfoer-(9).jpg
    dopfoer-(9).jpg
    59,1 KB · Weergaven: 38
  • dopfoer-(10).jpg
    dopfoer-(10).jpg
    65,8 KB · Weergaven: 40
  • dopfoer-(11).jpg
    dopfoer-(11).jpg
    64,4 KB · Weergaven: 45
  • dopfoer-(12).jpg
    dopfoer-(12).jpg
    53,3 KB · Weergaven: 52
Volwassen wagen hoor.
Lijkt nog wat meer body te hebben dan de Combi.
Zeker met 18" eronder !

Strikje eromheen en naar Nederland

Michel

Forumguru
Dit kan weleens de opvolger van mijn huidige Fabia worden. De hatchback uitvoering vind ik niet veel bijzonders, maar deze ziet er naar mijn overtuiging een stuk beter uit.
Het is dan wel te hopen dat men dan met nog een paar leuke motorvarianten komt.

Bovenaan Onderaan