Nieuwe Business line uitvoering voor de Superb 2 diesel

Goede vragen

Ik zie wel dat je diep op de opties ingaat, net zoals ik heb gedaan.

1) Ik heb zelf een ambiance business line besteld en wilde ook weten waarom de optie van de dimbare speigels niet te selecteren was, terwijl dit zonder business line wel mogelijk was. Het staat namelijk ook niet in de lijst met standaard spullen voor de business line.

Dit heb ik bij de dealer nagevraagd en zij konden het ook niet selecteren bij het bestellen. Dus eerlijk antwoord.... nobody knows. Alleen mensen die wellicht al een business line geleverd hebben gekregen, maar voor zover ik heb kunnen ontdekken, is dat nog (haast) niemand. Dus voorlop is het antwoord eventjes... geen idee.

2) Dat is wel erg gaaf. Altijd al een auto willen hebben die dat deet (ik doet het altijd zelf nu, maar goed, moet je maar aan denken en snel genoeg voor reageren). En heb het idee dat dat als soms het verschil heeft gemaakt voor iemand achter me. Als dat automatisch zou kunnen, zou ik dat helemaal top vinden. Helaas ken ik geen VAG auto's welke dit ooit gehad hebben, en kan ik er ook niets over vinden verder. Dus wederom, geen idee. Ik kan er geen bewijs van vinden dat het bestaat, maar er is geen reden dat het niet mogelijk is. Zou het zelf zoals ik al schreef, zeker kunnen waarderen. :cheer:

Bartez

Lid
Thanx....ja ik ga inderdaad diep op de opties in....ik hou daar wel van....een echte gadget freak! Dank voor je antwoorden....zodra er een business is uitgeleverd worden er wellicht een hoop zaken duidelijker :D

santo

Lid
Helaas ken ik geen VAG auto's welke dit ooit gehad hebben, en kan ik er ook niets over vinden verder. Dus wederom, geen idee. Ik kan er geen bewijs van vinden dat het bestaat, maar er is geen reden dat het niet mogelijk is. Zou het zelf zoals ik al schreef, zeker kunnen waarderen. :cheer:

Voor zover ik weet is hier niet echt een term voor en wordt dit meestal vermeld in de vorm van "automatische ontsteking van de knipperlichten bij een noodstop" o.i.d.

Het is in elk geval iets dat al langer bestaat en zelfs op auto's van de VAG groep, zoals bv de VW Touran: http://be.volkswagen.com/vwcms/mast.../be_nl/models/touran/chiffres/equipments.html
(selecteer in de dropdown box bv "highline" en doe dan een search op "noodstop")

Maar ook een Peugeot 1007 heeft dit bijvoorbeeld: http://nl.peugeot.be/showroom/1007/monovolume/sc=veiligheid-peugeot-1007-monovolume/
(klik op het onderste van de 3 vierkantjes met de omschrijving "actieve veiligheid")

En soms zijn het de remlichten die beginnen te knipperen, zoals bij de nieuwe C-klasse van Mercedes:
http://www.mercedes-benz.be/content...models/c-class/w204/overview/safety.0003.html

bert

Lid
Vandaag door de dealer gebeld.

Mijn bestelde S2 Ambition Business Line staat bij de dealer. Ga wellicht morgen even kijken. Hij had het er wel over dat er een houder op het dashboard zat. Wellicht toch nog een Tel II. Zie morgen wel. Heb gekozen voor een zwart interieur. Uitlevering is 1ste week januari. Ben benieuwd. Er moet allen nog een trekhaak onder en de columbus moet ingebouwd worden.

breef

Lid
Vandaag door de dealer gebeld.

Mijn bestelde S2 Ambition Business Line staat bij de dealer. Ga wellicht morgen even kijken. Hij had het er wel over dat er een houder op het dashboard zat. Wellicht toch nog een Tel II. Zie morgen wel. Heb gekozen voor een zwart interieur. Uitlevering is 1ste week januari. Ben benieuwd. Er moet allen nog een trekhaak onder en de columbus moet ingebouwd worden.

Gefeliciteerd met de auto alvast :xyxthumbs:

Wanneer heb je besteld? Misschien dat het toen nog tel. II ipv III was? Ik begreep dat dit pas eind oktober standaard is geworden

Bartez

Lid
Ik heb hem vorige week besteld (1.9 TDI)....enig idee wanneer ik hem dan waarschijnlijk geleverd ga krijgen?

p.s...ik ben wel benieuwd naar het interieur van de Business. Ik heb zwart opgegeven en hoop eerlijk gezegd niet dat het de duo-tone grijs/zwart wordt (behalve de stoelen).

Gysman

Actief lid
Voor zover ik weet is hier niet echt een term voor en wordt dit meestal vermeld in de vorm van "automatische ontsteking van de knipperlichten bij een noodstop" o.i.d.

Het is in elk geval iets dat al langer bestaat en zelfs op auto's van de VAG groep, zoals bv de VW Touran: http://be.volkswagen.com/vwcms/mast.../be_nl/models/touran/chiffres/equipments.html
(selecteer in de dropdown box bv "highline" en doe dan een search op "noodstop")

Maar ook een Peugeot 1007 heeft dit bijvoorbeeld: http://nl.peugeot.be/showroom/1007/monovolume/sc=veiligheid-peugeot-1007-monovolume/
(klik op het onderste van de 3 vierkantjes met de omschrijving "actieve veiligheid")

En soms zijn het de remlichten die beginnen te knipperen, zoals bij de nieuwe C-klasse van Mercedes:
http://www.mercedes-benz.be/content...models/c-class/w204/overview/safety.0003.html

Ook bij Skoda al lange tijd aanwezig op de Octavia II. (heb modeljaar 2007). Hard (echt hard) remmen en knipperen maar. Uitzetten kan dan met de alarmlichten knop. Als je niet op de knop drukt en je gaat weer rijden gaan ze vanzelf uit.

bert

Lid
Ik heb hem vorige week besteld (1.9 TDI)....enig idee wanneer ik hem dan waarschijnlijk geleverd ga krijgen?

p.s...ik ben wel benieuwd naar het interieur van de Business. Ik heb zwart opgegeven en hoop eerlijk gezegd niet dat het de duo-tone grijs/zwart wordt (behalve de stoelen).

Vandaag even wezen kijken bij de auto. Interieur is gewoon zwart. Alleen een grijs ruitje op de stoelen. Verder helemaal top.

Bartez

Lid
Vandaag even wezen kijken bij de auto. Interieur is gewoon zwart. Alleen een grijs ruitje op de stoelen. Verder helemaal top.

TOP! Hopelijk heeft de mijne dat ook zo! Was je tevreden met het resultaat zoals hij bij de dealer stond??

bert

Lid
Ja helemaal tevreden. Vandaag nog even de laatste details doorgenomen. Luxe kentekenplaten, kledinghanger op hoofdsteun en type trekhaak. Uiteraard afneembaar. Vaste kogel staat niet chique. Dealer probeert hem 2 jan af te leveren. Nieuw jaar goed begin.
Als het goed is heb je kunnen aangeven of je het dashboard zwart of two tone wilde hebben.

Bartez

Lid
Als het goed is heb je kunnen aangeven of je het dashboard zwart of two tone wilde hebben.

Ik heb mijn baas verzocht dit aan te geven en hij zegt dit ook gedaan te hebben.....dus ga ik er maar vanuit dat dat ook zo zal zijn....spannend joh!

least

Nieuw lid
Nu ook met Columbus navigatie

Vandaag de nieuwe prijslijst per januari 2009 gekregen: voortaan is de columbus ook opgenomen in de business line, meerprijs ongeveer 500 euri's

Bartez

Lid
Vandaag de nieuwe prijslijst per januari 2009 gekregen: voortaan is de columbus ook opgenomen in de business line, meerprijs ongeveer 500 euri's

Heb nu de business met bolero besteld....zou het mogelijk zijn om achteraf voor die extra 500 euro de columbus te laten plaatsen, zodat hij niet meetelt in de bijtelling?

Hij is voorlopig nog niet geproduceerd en geleverd (rond maart)....en ik zou toch graag eens de mogelijkheden willen bekijken om alsnog voor die 500 euro de columbus te laten plaatsen....

p.s....heb je die prijslijst ook al digitaal kunnen vinden???

octofreak

Actief lid

Het zat er wel aan te komen. Wellicht had ik die meebesteld als dit eerder mogelijk was. Aan de andere kant mij losse navigatie werkt verder ook prima en ik hoop dat het inbrekersgilde mijn auto in ieder geval overslaat.

octofreak

Actief lid
Heb nu de business met bolero besteld....zou het mogelijk zijn om achteraf voor die extra 500 euro de columbus te laten plaatsen, zodat hij niet meetelt in de bijtelling?

Hij is voorlopig nog niet geproduceerd en geleverd (rond maart)....en ik zou toch graag eens de mogelijkheden willen bekijken om alsnog voor die 500 euro de columbus te laten plaatsen....

p.s....heb je die prijslijst ook al digitaal kunnen vinden???

Is wel de moeite waard om even na te vragen....
Zal het hier ook eens doen...

Bovenaan Onderaan