Nieuwe Business line uitvoering voor de Superb 2 diesel

De Columbus wordt geleverd op auto die besteld zijn na 15 december 2008. Dat was het bericht volgens mijn dealer..

octofreak

Actief lid
De Columbus wordt geleverd op auto die besteld zijn na 15 december 2008. Dat was het bericht volgens mijn dealer..

En waarvan de columbus dus als optie is meebesteld?
Of is de business line 500 EU duurder geworden met standaard columbus?

En waarvan de columbus dus als optie is meebesteld?
Of is de business line 500 EU duurder geworden met standaard columbus?
Hij wordt nu standaard meegeleverd op de Ambition Business Line, waardoor ie nu 500 euro duurder wordt. het is dus geen optie.

Bartez

Lid
Hij wordt nu standaard meegeleverd op de Ambition Business Line, waardoor ie nu 500 euro duurder wordt. het is dus geen optie.

toch eens kijken of hij voor mij ook nog leverbaar is......heb een ambition business, maar van vóór 15 december.....

toch eens kijken of hij voor mij ook nog leverbaar is......heb een ambition business, maar van vóór 15 december.....
Barthez,
Wanneer wordt ie geleverd dan? De mijne ergens in maart. heb nu een A4 Avant 2.0 TDi als tijdelijke auto.. Ook geen straf trouwens. Maar ik ga mijn S2 chippen.. Dat doe ik zelf.. Ik heb de 1.9TDI. met chiptune gaat ie naar 150PK met 365Nm..

Je zou je verkoper kunnen bellen om te vragen of er nog wat te regelen valt.. Alleen vind ik het een raar beleid van Skoda dat je voor de navi-software nog 250 euro moet betalen. Ik ga ervoor zorgen dat ik er niks voor ga betalen..! Anders download ik 'm wel van usenet ofzo..

Bartez

Lid
Barthez,
Wanneer wordt ie geleverd dan? De mijne ergens in maart. heb nu een A4 Avant 2.0 TDi als tijdelijke auto.. Ook geen straf trouwens. Maar ik ga mijn S2 chippen.. Dat doe ik zelf.. Ik heb de 1.9TDI. met chiptune gaat ie naar 150PK met 365Nm..

Je zou je verkoper kunnen bellen om te vragen of er nog wat te regelen valt.. Alleen vind ik het een raar beleid van Skoda dat je voor de navi-software nog 250 euro moet betalen. Ik ga ervoor zorgen dat ik er niks voor ga betalen..! Anders download ik 'm wel van usenet ofzo..

Hij wordt verwacht ergens eind februari....is begin december besteld....balen dat ik het dan misloop op 2 weken....zal eens bellen maandag....p.s....wat kost dat chippen??? is dat ook een leasebak?

Hallo, ik heb ook nog iets vreemds.

Ik wil een S2 Ambition Business Line bestellen met als extra optie "Park assist".
Nu vertelde mijn dealer dat dat niet kan! Wel bij een normale Ambition, maar niet op de Business Line uitvoering.

Is dat nu soms ook aangepast op de nieuwe prijslijst?
Is "Park assist" soms ook toegevoegd aan de standaard uitrusting van de Business Line?

Weet iemand het?

Groeten Frank

S

superbII

Hallo, ik heb ook nog iets vreemds.

Ik wil een S2 Ambition Business Line bestellen met als extra optie "Park assist".
Nu vertelde mijn dealer dat dat niet kan! Wel bij een normale Ambition, maar niet op de Business Line uitvoering.

Is dat nu soms ook aangepast op de nieuwe prijslijst?
Is "Park assist" soms ook toegevoegd aan de standaard uitrusting van de Business Line?

Weet iemand het?

Groeten Frank

Dat gaat idd niet lukken, ik wilde dat ook, maar die optie is er gewoon niet!

Ze gaan geen extra opties bij een aantrekkelijke Business line geven!!!

Die Columbus ga ik even navragen aangezien mijn S2 BL NA 15 December is besteld :yeah:

Ze gaan geen extra opties bij een aantrekkelijke Business line geven!!!

Ze hoeven het ook niet te geven! Ik wil het gewoon extra bestellen.:crazy:

Het zit wel bij de Elegance BL, maar die is er alleen met 2.0TDI en ik wil geen leer! Overigens staat de afneembare trekhaak ook niet in de optielijst, maar is WEL gewoon leverbaar.:regels:
Vandaar mijn vraag of het wellicht wel op de jan.2009 prijslijst wordt genoemd.

Groeten Frank

S

superbII

Ik bedoelde ermee te zeggen dat ze de BL uitvoering zo goedkoop aan kunnen bieden omdat het een vast pakket is zonder extra opties, gewoon standaard dus ;)

Je ziet dit bij de meeste merken dat er bij een BL uitvoering weinig tot geen extra opties mogelijk zien :crazy:

Suc6 met bestellen iig, het is een goed keuze!!!

TL@

Forumguru
Hier in Belgie kan dat allemaal wel op het company pack. Alle gewone opties zijn gewoon beschikbaar.

S

superbII

Hier in Belgie kan dat allemaal wel op het company pack. Alle gewone opties zijn gewoon beschikbaar.

YEP, maar in belgië is dat pakket een OPTIE en hier is het een uitvoering ;)

Maar meer benieuwd ben ik naar de geruchten dat de Columbus nu in nederland in de BL uitvoering zit...

Als iemand dat kan bevestigen.... :1819:

Mijn Superb BL is 23-12 besteld... :D

Stylist

Senior Member
In Nederland doet Skoda heel raar wat betreft opties: de meeste zaken die in DU en BE gewoon kan bijbestellen staan in NL (voor zowel O2 als S2) gewoon niet op de lijst of alleen als 'pack'.
En bepaalde combinaties kunnen dan idd niet. Waarom weet niemand, ik heb al met de importeur gebeld, maar daar kijg je ook niemand te spreken die hier van weet. Ook de dealer krijgt niet meer info dat dat.

3 jaar geleden wilde ik het sportpakket op de O2 inclusief multifunctioneel stuurwiel. Kon niet: het was óf sportpakket met een 'sportstuur' of geen sportpakket. Geen probleem zei de dealer: dat fixen we wel na aflevering. En die montreerde netjes het juiste stuurwiel. Dus het kan wel !

Dus waarom de importeur nou zo moeilijk doet ??? Ik zou het graag weten ? Niemand hier op het forum met inside information ?

Bartez

Lid
Ik heb het al gevonden... :)

http://www.autoinbedrijf.nl/uploads/modelchanges/987.pdf

Nieuwe Prijslijst, nu is de Columbus standaard voor de BL :yeah:

Hopen dat mijn auto volgens de nieuwe standaard geleverd wordt!!!

Wanneer is die van jou besteld??? Ik heb vandaag de dealer gebeld, maar die zou nog terug bellen....morgen maar weer eens bellen met de vraag of de columbus alsnog standaard aanwezig is in mijn BL en zoniet pof deze achteraf alsnog voor 500 euro geplaatst kan worden........ben erg benieuwd.....de mijne is nog niet gebouwd....dus zou toch mogelijk moeten zijn zou je zeggen.

Iemand enig idee of de columbus achteraf te monteren is? en zoja....waar zit de GPS ontvanger dan?

S

superbII

Wanneer is die van jou besteld??? Ik heb vandaag de dealer gebeld, maar die zou nog terug bellen....morgen maar weer eens bellen met de vraag of de columbus alsnog standaard aanwezig is in mijn BL en zoniet pof deze achteraf alsnog voor 500 euro geplaatst kan worden........ben erg benieuwd.....de mijne is nog niet gebouwd....dus zou toch mogelijk moeten zijn zou je zeggen.

Iemand enig idee of de columbus achteraf te monteren is? en zoja....waar zit de GPS ontvanger dan?

De mijne is 23-12-2008 besteld door de dealer, ik heb vandaag van de dealer te horen gekregen dat ik de columbus erin krijg!
Ze hebben met Skoda gebeld hierover :super:

Natuurlijk kan hij altijd achteraf ingebouwd worden, het is aan je dealer wat hij ervoor gaat vragen, mocht hij niet binnen de nieuwe regeling vallen....

Bartez

Lid
De mijne is 23-12-2008 besteld door de dealer, ik heb vandaag van de dealer te horen gekregen dat ik de columbus erin krijg!
Ze hebben met Skoda gebeld hierover :super:

Natuurlijk kan hij altijd achteraf ingebouwd worden, het is aan je dealer wat hij ervoor gaat vragen, mocht hij niet binnen de nieuwe regeling vallen....

Ben benieuwd....het maffe is dat hij door de leasemaatschappij besteld is bij de dealer begin december....afleverdatum eind februari....da's dus ongeveer gelijk met die van jou....ik hoop dat de dealer mee wil werken en nog wat kan leveren....voor 500 euro vind ik het de moeite waard....die 2200 euro was teveel van het goede.....nu duimen!:super:

octofreak

Actief lid
Mijn dealer gaf ook nog eens aan vandaag dat de BL ook op de benzinemotoren is te bestellen ipv alleen diesel.

Had iemand dat al gehoord?

Bovenaan Onderaan