Nieuwe grill O3 - gezamenlijke inkoop?

Oogje

Senior Member
Ik vind de snor die er standaard op zit eigenlijk veel mooier. Die honingraat grill komt op mij het zelfde over als bijvoorbeeld de vleugelspoilers op een oude Honda, plasticen skirts tot centimeters boven het wegdek en een taartschep voorop....

Canon-Eye

Forumguru
Ik overweeg ook deze grill te monteren. Vooral omdat de greenline aanduiding niet van de originele grill verwijderd kan worden.
D'r zal toch ook wel een originele grille zonder Greenline-aanduiding te leveren zijn? "Best of both worlds", zeg maar...

Zo'n honingraat-frontje komt op mij inderdaad nogal gekunsteld over.
Een beetje als een ouwe man in een net pak, maar wel een zweetbandje om de kop - "kijk mij eens sportief zijn..." :jaja:

Laatst bewerkt:

O3-Rider

Senior Member
Uiteraard persoonlijk, maar de standaard grill bij de O3 vind ik echt veel mooier dan de honingraat.
Op een of andere manier vind ik het kaal, niet af en juist niet agresief. Afijn....kwestie van smaak en gelukkig verschillen die.

lugolux78

Forumguru
Mooie discussie allemaal! :) Zeker verschillen de smaken. Ik overweeg deze grill omdat ik de Sportpack aan de buitenkant besteld heb. Ik zie da meer "synergie" in het geheel. Prijs, vind ik meevallen, aangezien je kant en klaar bent...Overspuiten standard grill is met goede voorbereiding naar mijn schatting net zo duur.

En....foto's kunnen soms iets moois ook lelijk maken....Ik waag het er denk ik op.
Kortom, mocht er iemand concrete ook willen dan let me know!

• Leuk
Waarderingen: CDK

Tom RS

Forumguru
Afgezien of het nu mooi is of niet, hou er rekening mee dat de plaatsing verrekte moeilijk is.

Tom RS

Forumguru
IK heb hier al ergens zien passeren hoe moeilijk het was om de omlijsting te vervangen (kan het nu niet terugvinden). Kan me nog herinneren dat je er bijna niet bij kwam en dat het risico op dingen die stuk gingen niet denkbeeldig was. Daarom dus.

EdK

Forumguru
Gewoon een zomers dagje voor uit trekken en zorgen dat je voorbereid begint.
Dus info vergaren hoe te werk te gaan dmv tekeningen en met een monteur van je dealer eens te vragen.

En tjs als denkt t ff in uurtje voor dat je wegmoet naar verjaardag te kunnen doen...... Wel begin er dan maar niet aan

serum

Forumguru
Volgens mij is de beste methode van het vervangen van de gril om de bumper te verwijderen.

Realiseer je wel;

De gaten in deze gril zijn tamelijk groot. Onder een hoek ziet het er redelijk uit, omdat de spijlen een goede 25mm diep zijn. recht vanaf de voorkant bekeken blijft hier een mm of 3 materiaaldikte van over. Zoals de foto van de voorkant van de o2 laat zien, gaap je dan recht op de ingewanden.

Smaken verschillen natuurlijk!

lugolux78

Forumguru
Ben benieuwd naar da sportspack. Wat houdt het in en wa kost dat?

Kosten zijn niet bekend,. Ik heb nu stelpost van 1350 EUR.
Het is voornamelijk gebaseerd op de normale bumpers maar dan net iets anders.

In deze brochure staat het er in en volgens PON zou dit ook dus in NL beschikbaar worden

http://www.skoda.lv/files/accessories/octavia.pdf

Pagina 3, linkse uitvoering.

Hier zie je het nog beter:

Voorbumper (0:18 & 0:41 duidelijk te zien)
Achterbumper (1:26 & 1:29 zie je soort RS Spoiler voor Combi)

Ook lijkt het erop dat er soort side skirts op de deuren zitten...

Ik vind de getoonde auto in de video erg mooi en zou de mijne dan in raceblue graag zo afgeleverd zien (maar dan met RS XTreme velgen :D

Bovenaan Onderaan