Nieuwe Octavia Combi First Edition

The Vipe

Actief lid
@The Vipe Ik heb een beetje hetzelfde gevoel. Ik heb een First Edition besteld en deze (net als jij) vergeleken met het Business model en deze zijn inderdaad exact gelijk. Ik ga toch even bij de dealer langs om te proberen die € 300,- verschil voor het travelpakket om te zetten naar Side Assist. Kan het altijd vragen, nietwaar?
Hi @betolo , benieuwd of je nog bij de dealer langs bent geweest en dit iets heeft opgeleverd.
 

betolo

Nieuw lid
De dealer heeft de bestelling omgezet van een First Edition naar een Business model, en hierbij is de Side Assist toegevoegd. Helaas moet ik dan wel logischerwijs € 190,- extra betalen, maar dat neem ik dan maar voor lief.
 

jongetje

Forumguru
Ik vind het wel bijzonder dat op niet 1 versie standaard meer een navigatie zit maar een optie is van meer dan duizend euro o_O
En dat als je al zoveel uitgeeft aan een wagen, zit je met een scherm al la Dacia waar je je telefoon aan moet hangen om te navigeren.
 

The Vipe

Actief lid
Voor die duizend euro krijg je naast de navigatie natuurlijk ook een 13" scherm in plaats van het standaard 10" scherm in je Octavia. ;) Oh, en deze optie is ook randvoorwaardelijk voordat je de Canton audio-upgrade kunt aanvinken. Al met al tikt het inderdaad lekker aan.
 

Smeeuwis

Donateur
Voor hele volksstammen is dat meer dan genoeg. Apple maps of Google maps zijn voor velen prima om mee te navigeren en dus 1.000 euro te besparen.

Als autofiel kan je daar anders over denken uiteraard...
 

emilio3333

Forumguru
Helemaal eens @jongetje
Ik ga in september kijken voor een andere auto en ga daarom waarschijnlijk uitwijken naar de Leon ST. Die is toch een stukje goedkoper al vind ik de huidige Octavia fraaier.
 

MY00

Senior Member
Heb je al eens in de Leon gereden? Mijn vrouw rijdt nu zakelijk in een Octavia, die vindt ze echt fijn rijden. De test rit in de Leon duurde niet langer dan 5 minuten. De Leon is zeker goedkoper, maar dat merk je dan ook wel.
 

emilio3333

Forumguru
Heb altijd Seat gereden, denk dat het ook een kwestie van voorkeur is.
Heb nog niet gereden in de huidige Leon maar qua stuurgedrag en onderstel zal ie minder zompig zijn dan de Octavia.
Ik ga binnenkort maar eens test rijden, wellicht vind ik de Octavia toch fijner. Maar een PHEV is momenteel helaas niet leverbaar dus daarom kijk ik nu ook naar de Leon.
 
Staat de cupra leon sports tourner nou op hetzelfde platform als de superb/passat..? Zelfde aandrijflijn iig..
edit: zie dat de prijslijst bij cupra online staat. Maar de leon sports tourner heeft een lengte van 4,65m daar waar de superb 4,90 is. Passat is overigens 4,91. Dus ondanks zelfde phev aandrijflijn en accu grootte is de leon wel een andere auto..
 
Laatst bewerkt:
Jawel, dat is zo, het platform is idd modulair, maar de leon is dus geen passat/superb met een ander koets-sausje.. hij is kleiner.. valt daarmee voor mij dan in de toekomst af..
 

The Vipe

Actief lid
De dealer heeft de bestelling omgezet van een First Edition naar een Business model, en hierbij is de Side Assist toegevoegd. Helaas moet ik dan wel logischerwijs € 190,- extra betalen, maar dat neem ik dan maar voor lief.
Ik heb dit ook geprobeerd. Maar aangezien mijn Octavia al is ingedeeld voor productie kunnen er geen opties meer worden toegevoegd. Wel wordt de Travel Assist voor de nieuwe prijs (minus 300 euro) geleverd, scheelt dus een klein druppeltje.
 

betolo

Nieuw lid
Heb jij al een leverdatum? Als het goed is krijg ik 'm op 16-08.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben me aan het oriënteren op de nieuwe Octavia. De Business Plus variant is een uitkomst, want deze heeft vrijwel alle opties die ik graag wil. Twijfel nog wel enorm tussen de Hatchback en de Combi. De Hatchback vind ik mooier, maar daar is de oranje kleur niet te kiezen (terwijl deze wel aan het begin van de configurator getoond wordt: https://configurator.skoda.nl/octavia/business-edition/). De Mamba Green Sportline uitvoering is ook wel erg gaaf, maar ik denk dat er dan een scheiding op de loer ligt (en met alle opties die ik dan moet toevoegen gaat ie me toch net te duur worden).
 

1983jeroen

Forumguru
Twijfel je alleen vanwege de kleur of denk je dat de combi gewoon praktischer is?

Ik rijd zelf nu ruim 2 jaar met een hatchback van de Octavia 3.
Daarvoor een hatchback Peugeot 308 gehad en daarvoor altijd station wagens gehad.

De kofferbak van de hatchback is ook gewoon heel ruim. Doordat de hele ruit mee omhoog gaat kun je net zo goed grote dingen er in plaatsen.
Heb tussendoor 2 weken in een Octavia IV Combi gereden, maar die extra hoogte in de kofferbak voegde voor ons gebruik niets toe.
 
Bovenaan Onderaan