Nieuwe Octavia Combi First Edition

Twijfel je alleen vanwege de kleur of denk je dat de combi gewoon praktischer is?

Ik rijd zelf nu ruim 2 jaar met een hatchback van de Octavia 3.
Daarvoor een hatchback Peugeot 308 gehad en daarvoor altijd station wagens gehad.

De kofferbak van de hatchback is ook gewoon heel ruim. Doordat de hele ruit mee omhoog gaat kun je net zo goed grote dingen er in plaatsen.
Heb tussendoor 2 weken in een Octavia IV Combi gereden, maar die extra hoogte in de kofferbak voegde voor ons gebruik niets toe.
Nee, echt met name de kleur. Die 30-40 liter ga ik niet missen en ik wil sowieso niet hoger dan de hoedenplank gestapeld wordt. En grote dingen kunnen ook in een aanhanger die we vrijwel altijd ter beschikking hebben, want een trekhaak komt er ook sowieso op.

Tsja, de kleuren zijn blauw, wit, zwart, grijs of rood. Echt enorm saai. Juist die Phoenix Orange vond ik zo interessant (al vind mijn vrouw dat niet), maar helaas. Ik ben bang dat het dus Graphite Grey (zoiets hebben we nu ook op onze Fabia Combi) of Moon White (vind ik wel heel erg standaard) gaat worden.
 

Antera

Donateur
Alle kleuren zijn te bestellen tegen een meerprijs van +/- 2500 euro alleen moet je er zelf om vragen en is vaak een langere wachttijd. Heb diverse klanten met speciale kleuren rond rijden op een Golf 7 en 8 door dat ze zelf een meerprijs ervoor betaalde. wel langere levertijd
 
Ik vraag mij wel af waar dit in zit aangezien ze in andere landen wel geleverd
Worden in die kleuren
Waarom 2500 euro extra en langer wachten. Heel bijzonder!
 

ertromp

Forumguru
Bijzonder waarom? Denk aan extra voorzieningen in het productieproces ten opzichte van de standaard aangeboden lakken. Er zijn wellicht extra voorzieningen nodig in de spuitcabine of misschien zelfs wel een extra spuitcabine in het productieproces. De extra aangeboden lakken hebben vaak ook pigmenten die duurder ingekocht moeten worden bij bijvoorbeeld een DuPont of Akzo Nobel. In Duitsland kun je bijvoorbeeld sonderlackierung bestellen op je auto en daar betaal je inderdaad zo €2.500,- extra voor.
In NL hebben we PON die voor ons NL-ers bedenkt welke kleuren interessant zijn en achtergrond daarbij is natuurlijk waar kunnen ze het meeste van wegzetten hier.
 

ertromp

Forumguru
Trouwens hieronder Speciaallak.jpg

Wel lekker hoor dat je in Tsjechië nog heerlijk een Octavia kunt bestellen met de lak Storm blue en dat voor 34.000 Tjechische kronen, ca. €1.350,-
 

Smeeuwis

Donateur
Je kon destijds voor de O3 een enorme waslijst aan kleuren gewoon bestellen in Tsjechië... Jammer inderdaad, ik wilde graag die Petrol achtige kleur van de O2 maar dat kon echt niet. In Tsjechië wel. Storm Blue op mijn Enyaq had ik ook mooi gevonden...
 
Alle kleuren komen via Tsjechië die spuitcabine is daar op ingericht. Pon bepaald welke kleur we gaan rijden helaas zit er in de nieuwe modellen weinig smaak. Ik rij de lava bleu helaas ook niet meer leverbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Berghuis

Donateur
Bijzonder waarom? Denk aan extra voorzieningen in het productieproces ten opzichte van de standaard aangeboden lakken.
Dit valt onder de exclusieve kleuren. In Engeland bijv. Voor 390 pond te bestellen.
Deze kleur hebben ze dus al In de fabriek.
 

Rallye

Forumguru
Ik herinner mij uit 2006/2007 een medeforummer die ontzettend veel moeite heeft gedaan een gele O2 RS Combi officieel via Pon geïmporteerd te krijgen. Is hem uiteindelijk gelukt.
 

EdK

Forumguru
Wij rijden zakelijk ook de transporters en caddy's in een kleur blauw die al jaren niet meer voorkomt in de folders.
Maar die blijkbaar nog gewoon in die kleur bestelbaar zijn vanaf fabriek.... (unikleur)
Maw lijkt er op dat als je maar doordramt bij Skoda (PON) dat je zelfs de cappacino beige nog kunt krijgen....?
 

SuperBeeb

Forumguru
Ligt ook aan de leasemaatschappijen die vaak alleen maar 'courante' (lees: saaie) kleuren toestaan. Maakt ze makkelijker te verkopen na 4 jaar...Ik vermoed dat de verhouding lease-privé bij dit soort auto's zodanig is, dat t voor Pon niet loont (lees: dat Pon er geen zin in heeft) om voor die paar privéklanten extra kleuren aan te bieden. Is voor de dealers bij schadeherstel natuurlijk ook weer makkelijker. En de meeste dealers zijn van...
 
Ligt ook aan de leasemaatschappijen die vaak alleen maar 'courante' (lees: saaie) kleuren toestaan. Maakt ze makkelijker te verkopen na 4 jaar...Ik vermoed dat de verhouding lease-privé bij dit soort auto's zodanig is, dat t voor Pon niet loont (lees: dat Pon er geen zin in heeft) om voor die paar privéklanten extra kleuren aan te bieden. Is voor de dealers bij schadeherstel natuurlijk ook weer makkelijker. En de meeste dealers zijn van...
Je kon destijds voor de O3 een enorme waslijst aan kleuren gewoon bestellen in Tsjechië... Jammer inderdaad, ik wilde graag die Petrol achtige kleur van de O2 maar dat kon echt niet. In Tsjechië wel. Storm Blue op mijn Enyaq had ik ook mooi gevonden...
Gisteren via de portal van Broekhuis lease de Octavia hatchback besteld in de Lava Blue (dat is die petrol variant). Deze kleur is niet beschikbaar in de officiële NL configurator, maar bij de Broekhuis configurator dus wel. Ik vermoed dat dit een foutje van hen is en dat ik komende week hierover gebeld wordt, maar ik heb een minuscuul beetje hoop. Anders wordt het vermoedelijk de Race Blue. Of de Velvet Red. Of de Black Magic. Of... of... of...
 

jongetje

Forumguru
Ik vermoed dat dit een foutje van hen is en dat ik komende week hierover gebeld wordt, maar ik heb een minuscuul beetje hoop.
Ik ben bang dat je die kleur dan niet krijgt. Zo stond toen ik 4 jaar geleden mijn BL+ bestelde, de comfort stoelen in de online configurator maar niet op de prijslijst. Was ook een foutje en kon niet zo besteld worden.
 
Ik ben bang dat je die kleur dan niet krijgt. Zo stond toen ik 4 jaar geleden mijn BL+ bestelde, de comfort stoelen in de online configurator maar niet op de prijslijst. Was ook een foutje en kon niet zo besteld worden.
Inderdaad. Ben vanochtend gebeld en het wordt uiteindelijk de kleur Race Blue. Ziet er in dit filmpje toch best aardig uit vind ik:

 
Bovenaan Onderaan