Heb gisteren Seat Leon 2.0 TDI 150 pk FR besteld als nieuwe leasesloerie. De Octavia mag na 3 jaar eruit. Omdat ik iedere dag naar Limburg op en neer cross wordt het erg duur en moest ik op korte termijn nieuwe leaseauto bestellen. En ik wil gaan bijtellen. Dat geneuzel met die km registratie ben ik echt zat.
Mbt de keuzes: wij mogen alleen VAG leasen, dus de keuze was vrij klein. Octavia is geen optie, want oud model (jammer dat de nieuwe net te laat uit is, want dat vind ik een schitterende auto!). De Golf VII en alle Audi's vind ik te duur. Bleef over de Seat Leon. Prima auto als ik de eerste reviews lees van de autobladen en sterk verbeterd interieur. De aanschafprijzen zijn zeer vriendelijk. Het is wel tricky, ik heb een auto besteld waarmee ik 60k per jaar ga rijden en die ik IRL niet gezien heb. Dat adviseer ik normaliter niemand ha ha
. Alleen ken ik de VAG producten goed genoeg om het risico te nemen.
Ik heb als opties het introductiepakket (Full Led, navi, licht+zicht, PDC v+a) en metallic (wit) aangeschaft. Levering eerste week feb (auto was al besteld door dealer, maar wordt nu naar mij doorgeleverd).