Nieuwe Seat Leon model 2012/2013

Noord26

Forumguru
Heb vernomen dat de Leon over een week in de showroom staat. Kan het zelf echt niet, zonder proef rijden een auto kopen. Hoor ook veel goede verhalen over de Jetta Hybride als 14% bijtellings-gebakje..

Hoe komt het dat je toch bijtelling gaat nemen? Ik bedoel met die RS heb je geen drang om stiekem toch in de Leon te stappen?

Is een Golf VII echt zoveel duurder als een Leon? Ik dacht dat ze bij VW ook wel zeer aantrekkelijke introductiepakketten hadden en dat die wel eens goedkoper in de lease kon zijn vanwege een iets hogere waardevastheid?

sitechris

Donateur
Natuurlijk houd ik drang om in de RS te stappen. Maar als ik op zondagmiddag net als velen naar mijn schoonmoeder tuf en de spitstrookjes openstaan met max 100 km/h, dan heeft RS-en niet zoveel zin. Of als ik naar de supermarkt ga, of naar het voetballen etc. Al die korte ritjes kosten het meeste geld (koude motor). Dan pak ik dan liever de Seat. Ik betaal nu voor de Seat iets meer dan 200 euro bijtelling. Met besparingen op brandstof, onderhoud en verzekering en afschrijving heb je die 200 euro zo terug.

Michelv.

Forumguru
Heb gister een nieuwe rode Leon FR zien rijden omgeving Purmerend dus die zal daar ook ergens in de showroom staan, dus ze zijn er al wel.

Atria

Actief lid
Ik zag net een stukje op autoweek van de kia Cee'd sportswagon, vergelijkbaar segment van de leon. Alleen de looks van het interieur straalt al meer kwaliteit uit.
Ik vind het echt serieus jammer dat Seat dat niet beter op pakt. Dit kost ze echt potentiële kopers. Bekijk bijlage 22250

Ik heb er gisteren en rondje in gereden (1.4 tsi FR) en moet zeggen dat het door de fotos komt dat het er misschien goedkoop uitziet. In werkelijkheid is het echter een heel mooi interieur gworden met veel zachte materialen, geen kraakjes, geen rammels. Echt een 200 % verbetering tov het vorige model, wat er door de harde plastics wat goedkoop uitzag. De portieren vallen met een mooie "plof" dicht. Het rijden is ook een feest, lekker direct, stevig maar niet stug of stuiterend onderstel en heel veel pit. Ik zou em zo kopen. Had smorgens ook in een Kia Ceed gereden, wat ook een hele mooie auto is. De gebruikte materialen van de Leon zijn echter nog beter. De kia viel vooral motorisch erg tegen. De Gdi met 135 pk heeft er maar 5 minder als de 1.4 tsi van de Vw groep, maar wat een verschil in pit en rijbeleving. De tsi is zoveel meer bij de les en sneller waardoor je veel meer rijplezier hebt.

LT83

Forumguru
Chris...lees het hier pas over de leon (mijn vragen in het octavia 3 RS topic zijn dus overbodig)....maarehh lekker bezig zo in 2013...
even zon dikke 70k besteden aan autotjes :tongue:

Als het interieur een betere kwaliteitsbeleving heeft als de foto's doen vermoeden is het een mooie bak en een goede deal!

Rallye

Forumguru
Van de Leon komt ook een Combi. Als de nieuwe Octavia Combi mij te groot wordt zou dat ook wel eens iets kunnen zijn.

sitechris

Donateur
@luuk: die Leon betaal ik niet zelf, dat scheelt wel wat ;). Maar ben er wel blij mee. De juiste opties, goede mix dynamiek/comfort en met 150 pk voldoende power voor de Nederlandse snelwegen.

sitechris

Donateur
Vandaag even kennisgemaakt met de leon. Heb er even in kunnen zitten. Toevallig ook in een FR. Mooi interieur, prima materialen. Wat een vooruitgang met vorig model. Ook de sportstoelen zitten prima. Maar het interieur verrast me positief. Vergelijkbaar met golf 6.

Atria

Actief lid
Kwaliteit is echt een stuk beter geworden inderdaad. Zo goed dat ik hem ook maar besteld heb. Kwam ook goed uit de test in Autoweek van deze week.

Sparkie

Forumguru
Uitgaande van de duurste versie 2.0 TDI FR 6-DSG 5d van 31.650 euro en 48 maanden met 30k per jaar full options komt dat neer op 706 euro per maand aan lease en bij belastingtarief 42% 360 euro netto bijtelling.

Bron: www.leaseplandirect.nl

sitechris

Donateur
De leaseprijs is idd erg gunstig. En de value for money is erg goed. Dat maakt het overall een goede aanbieding.

Mijn leaseprijs: 2.0 TDI FR 150 pk ter waarde van 30k en een beetje doet 678 per maand excl brandstof (35k per jaar/4 jaar contractwaarde).

sitechris

Donateur
leon.jpg

14 januari mag ik hem ophalen. Het is een auto die al besteld is, dus met 17 inch velgen en niet de 18 inches. Die laatste vind ik iets mooier, maar de 17 inches geven wel weer iets meer comfort. En de auto gebruik ik veelal zakelijk, dus dan is comfort niet onbelangrijk. De kleur is rood, erg strak. In bijgevoegde afbeelding zie je de auto zoals hij gaat worden (kleur+velgen)

jalex_h

Forumguru
Rood staat hem goed. Ik heb die kleur al een keer in het eggie gezien en dat toont nog beter dan op de foto. De hele auto kan mij zowiezo wel bekoren.

sitechris

Donateur
Ik heb vandaag de Leon in ontvangst genomen. Mijn eerste indruk is zeer positief, maar het is natuurlijk wel te vroeg voor een gefundeerd oordeel:

Maar toch maar even de first impressions.

- Heerlijke sportstoelen
- Onderstel biedt mooie balans tussen sportiviteit en dynamiek. Ideaal voor een daily. De auto voelt erg stabiel aan, ligt rustig op de weg en is stevig maar zeker niet te hard geveerd. Over de handling kan ik verder nog niet oordelen, volgt later.
- Stille en soepele motor. Maar ook hier kom ik later bij wat meer kilometers wat uitgebreider op terug. De auto is sowieso lekker stil. Ook wind- en bandengeruis zeer acceptabel.
- De uitrusting is compleet en de techniek (navi, multimedia) is helemaal up to date. Hoogtepuntje vind ik de full LED verlichting. Maakt de auto wel af.
- De kwaliteit van materialen en afwerking is vele malen beter dan het vorige model Leon. Maar het niveau van Audi en VW haalt Seat nog niet. Het is echter wel meer dan acceptabel.

Minpunten heb ik nog niet direct kunnen ontdekken, maar ook die zullen in de loop van de tijd vast nog wel volgen. Maar de eerste indruk is erg positief. De auto voelt aan als een soort GTI light.

2qx2ouf.jpg

259itci.jpg

Bovenaan Onderaan